Beantwoord

VPN werkt niet via LAN maar wel via Wifi?

  • 4 April 2024
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Wij zijn sinds 1 maart over op glasvezel maar nu kan ik geen vpn opzetten met mijn werk (Cisco Anyconnect secure mobile client) als mijn laptop connected is met een netwerk kabel zit. Deze netwerkkabel is overigens verbonden/doorgelust met een superwifi punt wat op de slaapkamer staat.
Als ik de kabel los haal en verbind met wifi, dan werkt het wel.
Hoe kan dit opgelost worden ? Elke keer switchen van kabel naar wifi als ik connectie moet maken is geen oplossing.

icon

Beste antwoord door RonSe 4 April 2024, 11:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Misschien de IT-afdeling van je werk om een oplossing vragen als de VPN beroepsmatig gebruikt wordt @RonSe 

 (Cisco Anyconnect secure mobile client)

Kan het met de Cisco te maken hebben, ik lees hier o.a. het woord mobile, dus draadloos en dat het daarom niet bekabeld werkt.

Misschien een andere client gebruiken? 

 

Reputatie 7
Badge +9

Wij zijn sinds 1 maart over op glasvezel maar nu kan ik geen vpn opzetten met mijn werk (Cisco Anyconnect secure mobile client) als mijn laptop connected is met een netwerk kabel zit. Deze netwerkkabel is overigens verbonden/doorgelust met een superwifi punt wat op de slaapkamer staat.
Als ik de kabel los haal en verbind met wifi, dan werkt het wel.
Hoe kan dit opgelost worden ? Elke keer switchen van kabel naar wifi als ik connectie moet maken is geen oplossing.

Mijn technische kennis met de SuperWiFi is beperkt, maar het lijkt me wel een soort verbinding protocol issue met de SuperWiFi via LAN. Als het zonder wel werk en met niet, zou je zeggen dat er een ander soort protocol actief is.
 

Werk het wel als je de laptop met via de LAN kabel direct op je modem aansluit ?

@N.N.  die reactie zag ik vaker mbt vragen met hetzelfde issue.

Ik heb het nu werkend, netwerk kabel was via mini dock connected met usb-c met de laptop. Nu netwerkkabel rechtstreeks in laptop zit, werkt het als een zonnetje.

Probleem van het dock dus, helaas werkt dat niet met vpn, wel met gewone internet verbinding, maar dus niet voor het opzetten met vpn verbinding.

Reageer