Beantwoord

dual sim op Iphone 11: hoe kan ik zien via welke sim ik gebeld word??

  • 7 December 2020
  • 7 reacties
  • 1804 keer bekeken

Ik heb sinds paar weken de E-sim van KPN op mijn Iphone 11. De E-sim is voor mijn prive nummer, en de fysieke sim kaart voor mijn zakelijke nummer. Wat ik heel vervelend vind dat ik niet kan zien via welk nummer ik gebeld word. Mijn manier van opnemen is natuurlijk verschillend. Is hier een oplossing voor??

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 10 December 2020, 20:29

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Frans44, zie de site van Apple, daar lees je alles over het gebruik van de Dual Sim. 

Het antwoord op de vraag wordt niet gegeven op die pagina van Apple

Reputatie 7
Badge +7

tijdens een binnenkomend gesprek zie je bovenin de naam/nummer/anoniem van de beller. Vlak daaronder staat een P of een B, dat zou aan moeten geven of het primaire of backup nr gebruikt wordt wat je zelf instelt bij Instellingen

Reputatie 7
Badge +28

De oplossing zou je kunnen vinden door zoveel mogelijk bekende contactpersonen op te slaan in jouw contactenlijst. 
 

Want als dan een bekende belt, dan zie je dat. 
 

En bij onbekende bellers neem je gewoon met serieuze toon het gesprek aan. 
 

Ook zakelijke klanten die regelmatig bellen, zou je trouwens kunnen opnemen in jouw contactenlijst. 

Maar hoe zie ik op welk nummer ik gebeld wordt. Mijn situatie, ik woon deel van het jaar op Curaçao en heb zowel een NL nummer als Curaçaose nummer. Als ik daar ben en ik wordt gebeld op mijn NL nummer dan kost me dat veel geld en wil ik niet opnemen. Sommige mensen hebben beide nummers en weten niet altijd waar ik ben. 

De oplossing is dat je 2 verschillende beltonen instelt voor je 2 verschillende nummers.
Je ziet het verschil niet, maar hoort wel of je zakelijk of prive gebeld wordt.😊

Badge

In de instellingen (mobiel netwerk) kan je elk nummer een label geven, bijv zakelijk en prive.

als je dan gebeld wordt, zie voor het telefoonnummer een Z of P staan. Zo kan je zien of het zakelijk of prive is. 

Reageer