Vraag

Hoe moet de batterij van mijn iPhone er weer in als ik deze eruit heb gehaald?

  • 7 April 2024
  • 15 reacties
  • 179 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi, mn mobiele telefoon wilde niet meer bellen. Volgens het advies van KPN (zie screenshot) heb ik na lang prutsen uiteindelijk de batterij uit mn iPhone weten te halen. (Volgens mij is het nodige ook afgebroken). Ik krijg het ding echter nooit meer dicht, laat staan werken. Hoe nu verder?

 


15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MWJThijssen ,

Dan wordt het tijd voor een bezoek aan een telefoonwinkel. Dat kan ook een KPN-winkel zijn. Daar helpen ze jou wel en zonodig (bij een defect van de batterij) kun je in de winkel een nieuwe batterij aanschaffen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi, mn mobiele telefoon wilde niet meer bellen. Volgens het advies van KPN (zie screenshot) heb ik na lang prutsen uiteindelijk de batterij uit mn iPhone weten te halen. (Volgens mij is het nodige ook afgebroken). Ik krijg het ding echter nooit meer dicht, laat staan werken. Hoe nu verder?

 

Je maakt een grapje toch ?

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @MWJThijssen ,

Dan wordt het tijd voor een bezoek aan een telefoonwinkel. Dat kan ook een KPN-winkel zijn. Daar helpen ze jou wel en zonodig (bij een defect van de batterij) kun je in de winkel een nieuwe batterij aanschaffen. 

Ik denk niet dat KPN winkels Apple onderdelen verkoopt aangezien je gecertificeerde Apple monteurs in dienst moet hebben om deze te vervangen. 

Reputatie 7
Badge +9

@MWJThijssen Hier kan je handleiding vinden hoe je een iphone demonteren en weer in elkaar zetten en eventueel repareren.

https://nl.ifixit.com/Device/iPhone

Je moet wel een reparatie set kopen (ook van ifixit) om dat te doen

 

Er is nu maar één optie. Naar een Apple Store om ter reparatie aan te bieden. Er is speciaal gereedschap nodig om de batterij te vervangen.

Er staat ook ‘zet hem uit’ of (!) ‘haal de batterij eruit’. Bij een moderne smartphone kan je dat laatste helemaal niet zelf doen…. zonder het vereiste gereedschap. Je hebt nu ook de garantie verspeelt.

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MWJThijssen ,

Dan wordt het tijd voor een bezoek aan een telefoonwinkel. Dat kan ook een KPN-winkel zijn. Daar helpen ze jou wel en zonodig (bij een defect van de batterij) kun je in de winkel een nieuwe batterij aanschaffen. 

Ik denk niet dat KPN winkels Apple onderdelen verkoopt aangezien je gecertificeerde Apple monteurs in dienst moet hebben om deze te vervangen. 

Dat weet ik ook niet zeker, maar ik heb in de afgelopen vijftien jaar al regelmatig een batterij laten vervangen van een iPhone in een telefoonwinkel. Maar ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat een medewerker van een KPN-winkel hier ook wel kijk op heeft. 

Reputatie 7
Badge +9

Hallo @MWJThijssen ,

Dan wordt het tijd voor een bezoek aan een telefoonwinkel. Dat kan ook een KPN-winkel zijn. Daar helpen ze jou wel en zonodig (bij een defect van de batterij) kun je in de winkel een nieuwe batterij aanschaffen. 

Ik denk niet dat KPN winkels Apple onderdelen verkoopt aangezien je gecertificeerde Apple monteurs in dienst moet hebben om deze te vervangen. 

Dat weet ik ook niet zeker, maar ik heb in de afgelopen vijftien jaar al regelmatig een batterij laten vervangen van een iPhone in een telefoonwinkel. Maar ik ga er eigenlijk wel een beetje vanuit dat een medewerker van een KPN-winkel hier ook wel kijk op heeft. 

Die zullen je toestel opsturen of je doorverwijzen naar de Apple Store.

Reputatie 7
Badge +9

Op https://eustore.ifixit.com/collections/apple-iphone-batteries

kan man een iphone battery kopen plus gereedschappen. Afhankelijk van model tussen 25,- en 55,-€

Batterijen te vervangen is niet moeilijk, in tegenstelling tot schermen (die ook heel vaak kapot gaan). Man moet alleen rustige handen hebben.

Reputatie 7
Badge +9

Op https://eustore.ifixit.com/collections/apple-iphone-batteries

kan man een iphone battery kopen plus gereedschappen. Afhankelijk van model tussen 25,- en 55,-€

Batterijen te vervangen is niet moeilijk, in tegenstelling tot schermen (die ook heel vaak kapot gaan). Man moet alleen rustige handen hebben.

De gemiddelde consument trekt heel ze backplate aan diggelen i.v.m de kit sealing, dit soort dingen moet je gewoon uitbesteden. TS geeft al aan dat er onderdelen afgebroken zijn, dat komt omdat deze toestellen niet gemaakt zijn om thuis aan te rommelen.

Reputatie 7
Badge +9

@SaltyBart Op ifixit site kan man precieze handleiding in beelden en video volgen, hoe het moet.

B.v. voor iPhone 15

https://youtu.be/r3Idb5VeMPg?feature=shared

Reputatie 7
Badge +9

@SaltyBart Op ifixit site kan man precieze handleiding in beelden en video volgen, hoe het moet.

B.v. voor iPhone 15

https://youtu.be/r3Idb5VeMPg?feature=shared

Ja ik zou zeggen doe wat je ding, ik geef liever 75 euro meer uit met de wetenschap dat het goed en waterdicht gebeurd en garantie heb op de reparatie. Bijkomend voordeel dat ik niet per ongeluk iets kan slopen.

Reputatie 7
Badge +12

Dit kan bijna enkel een grapje zijn, voor ik bij KPN werkte repareerde ik telefoons en voor een iPhone heb je een pentelobe schroevendraaier nodig om hem te demonteren en dit is geheel Apple eigen een unieke schroevendraaier die je niet zomaar ergens uit een gereedschapskist haalt. 
 

Indien het serieus is: Je bent je garantie kwijt en zou ik niet naar Apple gaan want aan zelf gerepareerde telefoons doen hun niks meer. Ga naar je lokale telefoon reparatie zaak en laat hem daar controleren. 

Dit kan bijna enkel een grapje zijn, voor ik bij KPN werkte repareerde ik telefoons en voor een iPhone heb je een pentelobe schroevendraaier nodig om hem te demonteren en dit is geheel Apple eigen een unieke schroevendraaier die je niet zomaar ergens uit een gereedschapskist haalt. 
 

Indien het serieus is: Je bent je garantie kwijt en zou ik niet naar Apple gaan want aan zelf gerepareerde telefoons doen hun niks meer. Ga naar je lokale telefoon reparatie zaak en laat hem daar controleren. 

Ik krijg alles open, @Ik_Combineer ..   Maar dat is dan ook gelijk de garantie dat het nooit weer in elkaar gaat passen ;-)

 

Reputatie 2

Is inderdaad een grapje op een wel heel dom advies van KPN. De batterij verwijderen kan namelijk altijd, maar voor veel producten kom je wel snel in de problemen. 

Advies is nog uit de gsm tijd. En bij de eerste generaties smartphones kon je vaak ook gewoon de batterij verwisselen.

Reageer