Beantwoord

Begroetingstekst op de vaste lijn, kan dit?

  • 15 April 2024
  • 14 reacties
  • 124 keer bekeken

Ik wil graag voor mijn vaste aansluiting een begroetingstekst inspreken welke beluisterd kan worden nadat de telefoon een keer of 15 is overgegaan en niet werd opgenomen, maar waarna de beller NIET de mogelijkheid krijgt een boodschap in te spreken!
Kan dat?

icon

Beste antwoord door Xenomatrix2 15 April 2024, 21:34

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @MarcGen ,

 

Hoe kan ik mijn welkomstboodschap wijzigen?

Dat doe je zo:

  1. Bel thuis vanaf je vaste telefoon naar 0842-333

  2. Kies in het hoofdmenu optie 1 voor welkomstbegroetingen

  3. Je hoort eerst je huidige begroeting

  4. Nu kan je kiezen om een persoonlijke welkomstbegroeting, een naambegroeting of nummerbegroeting in te stellen

Kies je een persoonlijke welkomstbegroeting?

Spreek de begroeting eerst in. Je kan hem na het inspreken beluisteren door optie 1 te kiezen. Tevreden? Kies dan optie 2. Zo activeer je de begroeting.

 

De hele instructie staat hier : https://www.kpn.com/service/ugs/voicemail-vaste-telefoon

 

Meer info over voicemail via de vaste lijn:

 

De beller kan dan dus niets inspreken? 

Is instelbaar na hoeveel keer overgaan de tekst wordt weergegeven?

Reputatie 7
Badge +11

Het is niet mogelijk om alleen een meldtekst in te spreken bij de voicemail van KPN, de beller heeft altijd de mogelijkheid om wat in te spreken @MarcGen en @Noordzee 

In MijnKPN kun je instellen na hoeveel x overgaan de voicemail oppakt.

Je kunt kiezen tussen 0 en maximaal 9 keer overgaan.

 

Dat is jammer.

Ik wil namelijk alleen een meldtekst hebben en geen ingesproken berichten, dat werkt niet in onze praktijk.

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is jammer.

Ik wil namelijk alleen een meldtekst hebben en geen ingesproken berichten, dat werkt niet in onze praktijk.

 

Dat zul je er een andere zakelijke oplossing voor moeten vinden @MarcGen , nu ik lees dat het om een zakelijke toepassing gaat.

Dan zou je bij KPN zakelijk via 0800 0403 kunnen informeren naar de mogelijke oplossingen, zie onderstaand voorbeeld:

https://www.kpn.com/zakelijk/telefooncentrale.htm

Gewoon in de tekst niet de indruk wekken dat er ingesproken kan worden. … Of duidelijk vermelden dat ingesproken berichten niet worden beluisterd.

Bij de consumenten/zzp/ klein zakelijk abonnementen levert kpn geen voicemail zonder inspreekmogelijk. Dat is namelijk dat manier waarop kpn het systeem betaalbaar houdt. Want je betaalt alleen bij afluisteren berichten. En voor bellers verdient kpn eraan omdat er verbinding tot stand komt.

Alleen bij KPN EEN (MKB en Groot Zakelijk) is een uitgebreider systeem bij te nemen tegen maandelijkse abonnementskosten. Maar KPN EEN is sowieso duurder dan standaard abonnementen.

Ik had ooit een Tiptel antwoordapparaat. De duurdere hebben 2 meldteksten. 1 icm inspreken en 1 zonder. Maar die zijn al gauw € 200,--.

https://www.bol.com/nl/nl/p/tiptel-309-telefoon-beantwoorder-antwoordapparaat/9200000098047566/?bltgh=p09wLt-B8EzXETiiHnFEGQ.2_13.17.ProductTitle

Marktplaats € 20,-- https://www.marktplaats.nl/v/telecommunicatie/antwoordapparaten/m2102802416-antwoordapparaat-tiptel-309?correlationId=1c9b9f7c-46f3-4db0-a64c-9da1d19a2184

Reputatie 7
Badge +12

Dat is jammer.

Ik wil namelijk alleen een meldtekst hebben en geen ingesproken berichten, dat werkt niet in onze praktijk.

 

Je hebt het over praktijk. Dan hoor ik zakelijk. Bel eens met onze collega’s van de zakelijke klantenservice want wij hebben zeker producten waarbij enkel een bandje mogelijk is. Ook het hebben van nachtschakeling of doorschakeling na X keer niet opnemen is zakelijk allemaal geen probleem. 

Reputatie 2

Een andere mogelijkheid is om na x keer overgaan door te schakelen naar een 06 nummer, wat op voicemail staat, maar verder niet in gebruik is.  Daar is nl. wel een mogelijkheid om een bericht te laten horen, zonder dat daar een mogelijkheid voor inspreken bestaat.

NB.  Wel minimaal één keer per half jaar met dit nummer bellen, want anders vervalt het nummer, ervan uitgaande, dat je een prepaid nummer voor dit doel gebruikt. Een 06 abonnement nemen hiervoor en dan verder niet gebruiken is immers geld verspilling.

Reputatie 5
Badge +3

 

Ik had ooit een Tiptel antwoordapparaat. De duurdere hebben 2 meldteksten. 1 icm inspreken en 1 zonder. Maar die zijn al gauw € 200,--.

https://www.bol.com/nl/nl/p/tiptel-309-telefoon-beantwoorder-antwoordapparaat/9200000098047566/?bltgh=p09wLt-B8EzXETiiHnFEGQ.2_13.17.ProductTitle

 

das wel heel erg duur, even heel snel bij bol.com gekeken en je kunt daar gewoon voor een paar 10-tjes een dect telefoon kopen met ingebouwd antwoordapparaat. dus zo dure is dus echt niet nodig 

Dat klopt @retep_ . Maar @MarcGen wil er een zonder inspreek mogelijkheid. Zo'n een heb ik met dect nog niet gevonden. 

En dan kom je je ook niet op een paar tientjes. 

Antwoordapparaten met ui te schakelen inspreek mogelijkheid zijn gewoon zeldzaam. 

Reputatie 5
Badge +3

ik wel, bij niet elk toestel staat een handleiding te downloaden,  maar hier onder zie ik toch echt wel de mogelijkheid

https://media.s-bol.com/xLvxB7DRj94n/original.pdf

https://www.bol.com/nl/nl/p/draadloze-telefoon-alcatel-xl-595-b-zwart/9300000051286155/?bltgh=nJmqnvTzbcQg-uNIo5dHaw.4_19.30.ProductTitle

 

 

Inderdaad. Die heeft “alleen antwoorden” en ook “antwoorden + opname”.

Wel goed gevonden hoor. In die priegelige pdf  !! 👍

Reputatie 5
Badge +3

Wel goed gevonden hoor. In die priegelige pdf  !! 👍

Crtl-F is mijn vriend 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @MarcGen, genoeg tips dus vanuit de community. Ben benieuwd welke optie/oplossing jij gaat kiezen! 

Reageer