Beantwoord

Bellen onbeperkt altijd naar Amerika bestaat niet meer?

  • 8 March 2024
  • 14 reacties
  • 177 keer bekeken

Ik gebruikte het bellenonbeperkt altijd voor het bellen naar Amerika. De tijd dat wij in Amerika verblijven kon ik op advies van kpn het stoppen en weer starten als wij hier weer zijn. Nu heb ik het afgelopen december gestopt en wilde het in februari weer starten. Wat schetst mij verbazing, het kan niet meer. Volgens medewerkers van de kpn zou het ook niet meer bestaan.  Kan het dan zomaar zijn dat dit verdwijnt zonder het mij te laten weten. Ook werd er mij verteld dat het nogwel bestaat voor klanten die het nog hadden. Ik maakte er al zeker 5 jaar gebruik van en misschien nog wel langer.

Graag hoor ik van iemand,

Arja.

 

icon

Beste antwoord door Babylonia 9 March 2024, 16:29

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19

Ik neem aan dat je dat in mijnkpn regelde. Als het er niet meer bij staat dan is het er niet meer. Er is nu alleen nog onbeperkt NL of onbeperkt NL en Eu. Althans bij de nieuwe abonnementsvorm. Heb je recent je abonnement aangepast?

Heel hartelijk dank voor uw reactie. Ik regelde dit idd via MijnKPN, al zeker voor 5 jaar of langer. Het enigste wat verandert is dat we aangesloten zijn op glasvezel. Mocht dit de oorzaak zijn dan is mij toch niet verteld dat ik daardoor een nieuw abonnement mee zou afsluiten. 

Reputatie 7
Badge +10

Als het niet meer terug gedraaid kan worden. Overweeg dan het gebruik
van een zogenaamde “Betamax” VOIP uitbel service zoals bijv. VoipBuster.

Stort je € 10,- beltegoed (excl. BTW), kun je 3 maanden onbeperkt bellen naar USA,
vaste lijn en mobiel.

Na die 3 maanden gaat het van het beltegoed af, wat je eerder hebt gestort, totdat ook dat op is.
Ben je door die vrije 3 maanden heen, Kost bellen 1 Eurocent per minuut naar USA.
Tot het beltegoed op is.  dan stort je weer € 10,- aan beltegoed. En heb je weer 3 maanden vrij bellen.

Vergelijking van tarieven van verschillende Betamax VOIP Operaters (allemaal van dezelfde firma).
https://voip-comparison.com/betamax
https://voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont

Vergelijk ook de tarieven binnen Nederland zelf.
Bellen naar mobiele nummers is met  VoipBuster  dan juist weer erg duur.
(Gebruik daarvoor bijv.  PowerVoip  -  met een ander verdienmodel ).

Heel hartelijk voor uw reactie en de informatie. Als ik het goed begrijp, kan ik dan bellen met mijn mobiele telefoonnummer naar de USA of is dat ook mogelijk met een vaste lijn. 
En ik zoek op VoipBuster.

Als je sinds oktober 2019 je abonnement hebt gewijzigd bestaat Belonbeperkt Altijd (naar 83 landen) niet meer.

Er werd en wordt steeds meer via andere diensten als WhatsApp, Skype of een VoIP dienst overzees gebeld.

Het werd voor kpn zelf daardoor steeds minder voordelig het aan te bieden. 

Ziggo heeft het nooit gehad. Zelfs alleen maar Nederlandse nummers. 

Hallo Peter,

vreemd genoeg heb ik bellen onbeperkt altijd, zeker vijf jaar (misschien al langer) aan en uit gezet. Wij leven 2 mnd hier 2 mnd buitenland. Vandaar dat ik dit vreemd vindt.

Reputatie 7
Badge +10

Als ik het goed begrijp, kan ik dan bellen met mijn mobiele telefoonnummer naar de USA of is dat ook mogelijk met een vaste lijn. En ik zoek op VoipBuster.

Als je de mobiele telefoon wilt inzetten om te bellen, heb je daarvoor een app nodig:
DEZE is de app, die bij VoipBuster hoort.
https://play.google.com/store/apps/details?id=finarea.MobileVoip&hl=en_US

Omdat bellen in dat geval via je mobiele telefoon gaat, en “mobiele data”
bel dan wel als je thuis via WiFi contact hebt met internet.
Ergens onderweg gaat het van je normale mobiele data-bundel af.

Via een “vaste lijn” (dat is tegenwoordig ook allemaal gewoon via “internet”, kun je gegevens instellen in een “VOIP” telefoon. Of in een “ATA” om daar dan een gewone analoge telefoon aan te koppelen.


Je kunt het ook instellen in een “softphone” software app. Zie de volgende onderwerpen.
Het betreft daarin wel het  instellen van een KPN vaste lijn.
Voor gebruik van VoipBuster heb je de gegevens nodig van VoipBuster.

Instellingen van 3CX om te proberen          < HIER >
Instellingen van MicroSIP om te proberen  < HIER >

VoipBuster heeft ook zijn eigen te downloaden appjes:
https://www.voipbuster.com/download

https://voipconnect.freedownloadscenter.com/windows/

Omdat je er alleen maar mee kunt uitbellen, moet je het account wel koppelen aan een bestaand echt telefoon nr. Zodat de ander weet wie er belt. (Die krijgt dat nummer dan te zien).

 

 

VoipBuster en PowerVoip gebruik ik zelf al jaren.
Als het gaat om de klantenservice. Die is echt fantastisch.
Kort geleden toevallig iets meegemaakt. Lees mijn relaas.

 

Hallo Peter,

vreemd genoeg heb ik bellen onbeperkt altijd, zeker vijf jaar (misschien al langer) aan en uit gezet. Wij leven 2 mnd hier 2 mnd buitenland. Vandaar dat ik dit vreemd vindt.

Ik ben het even verder gaan zoeken. Ook in (mijn) Alles in één is Belonbeperkt Altijd afgeschaft!

Het kan gewoon niet meer. Maar zoals ik al opmerkte. Je belt nog altijd véél goedkoper dan je met Belonbeperkt Altijd deed via WhatsApp, Skype of een VoIP dienst. 

Daar kan kpn gewoon niet tegenop.

De bundels worden te weinig nog gebruikt om de kosten te dekken. Daarom biedt kpn het voor landen buiten de EU niet meer aan.

Per 26 juni '23 is het afgeschaft voor nieuwe afname. Dus door het uit te zetten kan je het nu ook niet meer aanvragen. 

Maar ten opzichte van bellen via internet was die bundel toch al behoorlijk duur met zo'n 16 euro.…

Kpn heeft met Belonbeperkt NL & EU al meer dan Ziggo. Die hebben alleen NL bundel op de vaste lijn.

Bij mij is de vaste er helemaal uit. Mobiel onbeperkt NL & EU en daarbuiten via WhatsApp,  familie in Canada, is vele malen goedkoper. 

Reputatie 7
Badge +10

Bij mij is de vaste [ lijn] er helemaal uit…..

Ik heb die vaste lijn alleen al nodig om naar mijn mobiel te kunnen zoeken. (Belsignaal).
Als die thuis “kwijt” is, en ik niet weet waar ik die ergens in huis heb neergelegd / laten liggen.  😁

Hi @Babylonia 

Ik heb nog een 14 jaar oude GSM met prepaid. Kost me ca € 10 per 18 maanden. 

Nokia 2310. Lebara prepaid. 

Reputatie 7
Badge +10

Voor mij het paard achter de wagen, zou ik niet weten waar die prepaid zou liggen?? 😎

Heb in ieder geval hier een bureau VOIP telefoon op een vaste plaats staan.
(Door de bekabelde voeding verplaats je die niet).

Mijn telefoons hebben een vaste plek. Echt thuis nog nooit kwijt geweest.

telefoon tafel, op of bij m'n bank, eettafel. 

Nooit telefoon op de slaapkamer. Leid me te veel af. 

Iedereen heel hartelijk dank voor de reacties. Ik ga zeker de VoipBuster uitzoeken hoe het werkt voor op mijn mobiel, dan kan ik ook de vaste lijn afzeggen. Whatsapp gebruik ik ook wel, alleen is het in Amerika toch niet zo bekend als hier. Nogmaals heel hartelijk bedankt.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @Cady Welkom bij onze Community! Ik zie dat je diverse alternatieven hebt gekregen en ik wil iedereen bedanken voor de input in dit topic!

Reageer