Beantwoord

De telefoon van mijn moeder werkt niet maar TV en internet werkt wel

  • 1 March 2024
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Reputatie 1

15 July 2022 is de dag dat wij een ticket bij KPN hebben aangemaakt na maanden aanmodderen.

Het ticket nummer van die storing was CC000000000019257687 gemeld bij Sabine ( volledige naam om privacy redenen weggelaten)  8/9/2022 een ander ticket aangemaakt CC0000019329072 gemeld aan Julia en later nog een keer aan Lan G.  Ik ben een oud monteur van KPN ik kijk nu naar mij pas van 2004 met het nummer 10919291 ik heb gewerkt bij Backbone operations eerst in Bussum en later in Hilversum.

Het probleem met de telefoon van mijn moeder is na 2 jaar rust weer terug gekeerd naar ik vermoed omdat een nieuw (glasvezel?) kastje/verbinding geplaatst is. De symptomen zijn altijd hetzelfde en die zijn als volgt. Wij bellen KPN en KPN restart het modem en zet het terug naar de fabrieksinstellingen. Dat lost het probleem niet op en dan wordt er “iets” ik denk een poort aan de KPN kant gereset en dan werkt het weer. 

Maar dan zijn er netwerk werkzaamheden of onderhoud, normaal gesproken zondag nacht  en dan begint het hele verhaal weer overnieuw. 

Dus mijn verzoek is om de poort om te steken op een nieuwe poort die dit probleem hopelijk niet heeft.

Het internet en de TV werkt prima en een reset van de modem naar de fabrieksinstellingen is bijzonder ongewenst omdat mijn moeder met geen mogelijkheid zelf het netwerk en wachtwoord in kan voeren. Ik weet ook niet eens zeker waar het standaard wachtwoord of SSID is. Ik vemoed op een sticker achterop de modem maar mijn moeder kan dit niet zien.

Mijn moeder is 88 en ik woon in de USA en kan niet langs.

Ik heb geprobeerd een storing te melden via DOT maar er is 6 uur tijdsverschil en ik kan midden in de nacht niet de telefoon opnemen. Mijn moeder heeft ook een email verstuurd maar daar nog geen antwoord op gekregen. Ik heb geen idee hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen want ik weet niet hoe ik KPN moet mailen. Mijn email is xxxxxxxxx en ik wil graag weten hoe ik dit aan moet pakken. Ik ga proberen vanuit de USA te bellen naar 0800-0402 maar ik weet niet of dat kan met een Amerikaans nummer. Ik ben ingelogd met mijn KPN account dus hopelijk kan iemand zien wie wij zijn.

Mijn moeder heeft liever geen telefoon dan geen internet.

Kan iemand dit door sturen naar iemand die weet wat er moet gebeuren. Als je mijn moeder belt of mijn moeder will bellen is er een “rare” toon. Ik will graag voor een monteur betalen als het dan ook wordt permanent wordt opgelost. Met oplossen bedoel ik dus niet to het vorige service window.

Het wordt hopelijk allemaal duidelijker als iemand deze oude tickets kan openen maar ik vermoed dat KPN deze oude informatie al lang heeft weggegooid. CC000000000019257687 en CC0000019329072

   

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

icon

Beste antwoord door PeterG 1 March 2024, 12:18

Bekijk origineel

5 reacties

Lastige situatie, maar alles is oplosbaar. 

Kpn heeft inderdaad geen e-mailadres. In eerste instantie zal het telefonisch gemeld moeten worden. Je moeder zal het vast naar het adres van de factuur gezonden hebben. Daar is bij kpn geen inbox.

Heeft je moeder geen mobiel om kpn mee te bellen? Kennissen, vrienden? Geen kinderen dichterbij?

Kpn vanuit buitenland 

Het nummer van kpn is +316 1200 1200 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)

Reputatie 7
Badge +9

@Tondeb In de specificaties van KPN glasvezel staat

VLAN 7 wordt alleen gebruikt bij oudere type Experiabox voor bellen.

Misschien vereist jouw moeder telefoon VLAN 7, maar deze wordt niet meer gebruikt bij nieuwere modems

Reputatie 1

Wat leuk en lief dat jullie me helpen.

Mijn diepe diepe dank.

Ik zat er een beetje doorheen en dank zij jullie zie ik weer licht 

Ik heb het nummer gebeld en de hele geschiedenis zat nog gekoppeld aan het telefoonnummer dus ze konden ook lezen wat er aan de hand was. Ze gaan een nieuw tv kastje sturen en een monteur. Er kon van afstand niet gereset worden. Enorm bedankt dat jullie mij allebei geholpen hebben.

Als technische tip werd nog aangedragen dat wifi repeaters en zelfs de fysieke telefoon ook de storing kunnen veroorzaken. 

Ik ga met mijn moeder bespreken de telefoon te vervangen. Ze heeft zelf geen repeaters.

Wordt vervolgd. 

 . . 

Reputatie 1

Hoera!!

De telefoon ging vanzelf weer werken afgelopen vrijdag. Er zijn drie lampjes op de modem.

Een lampje voor de TV

Een lampje voor het internet/wifi

Een lampje voor phone

Het lampje voor phone was uit en nu is het weer aan en de telefoon werkt weer. Daar heeft mijn moeder verder nix aan gedaan behalve het constateren 

Ik hou wel rekening met de mogelijkheid dat na het volgende service window de telefoon er weer mee ophoudt omdat wij dit in 2022 ook hebben meegemaakt maar we hopen van niet.

Nogmaals mijn dank dat jullie allemaal meedenken en met behulpvolle suggesties ons bijstaan.Amerika is erg ver weg soms maar mede dankzij jullie voelt de wereld een beetje kleiner.

Een grote pluim voor de helpdesk medewerker Martijn die er behulpzaam was met suggesties en erg fijn om gewoon met een mens  te praten in plaats over een telefoon probleem. Ik denk dat de AI probleemoplosser in veel gevallen goed werkt maar ik praat veel liever met een persoon.

 

Groetingen,

 

Ton

Reputatie 7
Badge +17

Fijn dat het gelukt is @Tondeb, dank voor het terugkoppelen! 

@PeterG en @TDN, bedankt voor het helpen. 💚

Mocht je in de toekomst nog ergens vragen over hebben, dan kun je hier altijd weer een topic aanmaken!

Reageer