Beantwoord

De telefoon van mijn moeder werkt niet maar TV en internet werkt wel

  • 1 March 2024
  • 5 reacties
  • 85 keer bekeken

Reputatie 1

15 July 2022 is de dag dat wij een ticket bij KPN hebben aangemaakt na maanden aanmodderen.

Het ticket nummer van die storing was CC000000000019257687 gemeld bij Sabine ( volledige naam om privacy redenen weggelaten)  8/9/2022 een ander ticket aangemaakt CC0000019329072 gemeld aan Julia en later nog een keer aan Lan G.  Ik ben een oud monteur van KPN ik kijk nu naar mij pas van 2004 met het nummer 10919291 ik heb gewerkt bij Backbone operations eerst in Bussum en later in Hilversum.

Het probleem met de telefoon van mijn moeder is na 2 jaar rust weer terug gekeerd naar ik vermoed omdat een nieuw (glasvezel?) kastje/verbinding geplaatst is. De symptomen zijn altijd hetzelfde en die zijn als volgt. Wij bellen KPN en KPN restart het modem en zet het terug naar de fabrieksinstellingen. Dat lost het probleem niet op en dan wordt er “iets” ik denk een poort aan de KPN kant gereset en dan werkt het weer. 

Maar dan zijn er netwerk werkzaamheden of onderhoud, normaal gesproken zondag nacht  en dan begint het hele verhaal weer overnieuw. 

Dus mijn verzoek is om de poort om te steken op een nieuwe poort die dit probleem hopelijk niet heeft.

Het internet en de TV werkt prima en een reset van de modem naar de fabrieksinstellingen is bijzonder ongewenst omdat mijn moeder met geen mogelijkheid zelf het netwerk en wachtwoord in kan voeren. Ik weet ook niet eens zeker waar het standaard wachtwoord of SSID is. Ik vemoed op een sticker achterop de modem maar mijn moeder kan dit niet zien.

Mijn moeder is 88 en ik woon in de USA en kan niet langs.