Beantwoord

DECT telefoons draadloos verbinden met de modem van KPN

  • 20 February 2024
  • 11 reacties
  • 177 keer bekeken

Ik wil dect telefoon met 2 handsets aansluiten. Weet wel hoe dat gaat (want heb het nu ook), maar kan ik ook via wifi de dect handsets aansluiten en ergens in huis gebruiken zonder basis station en dus een van de handsets met Rj11 connector te moeten verbinden? Kortom, ik wil basisstation en handsets dus alleen maar draadloos verbinden met het modem. Gaat dat?

icon

Beste antwoord door Gamechanic 20 February 2024, 22:07

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge +2

De Fritz!box ondersteunt deze functie. Andere modems niet geloof ik.

Reputatie 7
Badge +11

De modems van KPN hebben geen ingebouwd DECT station, daarbij kan het dus niet, sommige Fritzboxen hebben wel een ingebouwd DECT station, waarbij het wel kan zoals @Gamechanic ook opmerkte @Yuri IJscoman 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Yuri IJscoman, welkom op onze community! Kom je er een beetje uit zo?

Dect is een andere norm dan wifi. De modems van kpn beschikken niet over dect. Daar is dus een los basisstation nodig. Dat moet met de RJ11 met het modem aangesloten. 

Waarom wil je het basisstation niet via de phone poort aansluiten?

En eh, dect heeft een veel groter bereik dan wifi! Tot wel 100 meter.🙂

Wifi tot zo'n 10 à 12 meter.

 

Tja, ik heb basisstation nu ook direct op de phone poort aangesloten, maar het basisstation staat in de woonkamer. 2e handset kan overal liggen. Kabel loopt door specifieke pvc buis daar naar toe. Ik ga verhuizen en heb daar geen 4 adder liggen voor een vaste telefoon aansluiting. Alternatief is het basisstation in de meterkast laten. Iets anders krijg ik nu even niet bedacht. Betekent volgens mij ook dat een van de headssets ook in de meterkast staat.

Handsets.

Als je geen nieuwe set wilt kopen kun je onderstaande losse basisstation kopen. En de huidige handsets daarop aanmelden. 

Het huidige basisstation wordt dan alleen oplader. Eventueel intern antwoordapparaat werkt dan ook niet. Maar dat heeft die losse basis ook.

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/278373/kpn-basisstation/

 

Ik wil wel een nieuwe set kopen. Daarover was ik niet duidelijk. De huidige set is al oud en bellers horen ons slecht. 

Ah, als het basisstation in de meterkast komt is opladen daar niet handig. Dan is bijvoorbeeld deze Gigaset met (het) losse basisstation aan te bevelen.

Heb maar gelijk even de set met 2 handsets voor je geselecteerd. De losse basis heeft een antwoordapparaat (dat is de A aan het eind). Dat wordt bediend via de handsets. 

https://www.bol.com/nl/nl/p/gigaset-cl390a-duo-dect-telefoon-met-antwoordapparaat-ergonomisch-design-duidelijk-contrast-grijs/

 

 

Reputatie 5
Badge +3

als je er nu 2 stuks hebt zou ik een set van 3 kopen,  hoofd ding in de meterkast, zodat je 2 losse kunt plaatsen waar je wilt, het derde toestel leg je dan gewoon ergens in een kast, mocht een van de 2 kapot gaan kun je die gebruiken

Reputatie 7
Badge +11

Er bestaan ook Gigasets met een basisstation zonder toestel, die je dan bijvoorbeeld in de meterkast bij het modem kunt plaatsen met 1 of meer handsets @Yuri IJscoman , @PeterG en @retep_ 

Vergelijk het met het basisstation dat los bij KPN te koop is, maar dan zonder handsets.

 

Had ik eerder in dit topic al aangegeven / gelinkt, @Nomen Nominandum .

Reageer