Beantwoord

Geen nummerweergave meer na softwareupdate

  • 13 March 2024
  • 22 reacties
  • 836 keer bekeken

Reputatie 1

Goedenavond, het probleem is al vaker gemeld maar wij hebben ook geen naam/nummerweergave meer na de update van het modem. Is er al iets meer duidelijkheid wanneer het opgelost gaat worden ? 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 24 April 2024, 16:08

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Marten1975 en welkom bij de KPN Community! Logisch dat je wilt weten wanneer dit opgelost wordt.

Dit is inderdaad bekend en in veel gevallen helpt een reset van de Box 12.
Mocht dat het probleem niet oplossen, dan is het wachten op de volgende update. De verwachting is dat het eind april opgelost zal zijn, maar dat kan nog uitlopen. 
Houd hiervoor onze Product Updates in de gaten. Zodra er informatie bekend is over een nieuwe update voor de Box 12 dan zullen we het daar melden!

Excuses voor het ongemak.

Reputatie 1

Dit is wel een heel slechte service van KPN. Met een update van de software een probleem veroorzaken en dan doodleuk zeggen dat je maar moet wachten op de volgende update over anderhalve maand!

Reputatie 1

Klopt helemaal mee eens ! Het is echt heel erg lastig dat je niet meer kunt zien wie er belt. De update moet toch ook teruggedraaid kunnen worden ? Wij hebben hier niet om gevraagd.

Ook onze nummermelding doet het na de update van 4 maart niet meer. Ook gemiste oproepen worden niet meer weergegeven. Alles al geprobeerd. Niets helpt. 

@Sanne van KPN Zelf heb ik 2 weken terug gebeld met KPN over het ontbreken van nummerweergave na de software-update van experia box 12.

Dat het zo'n 2 maanden duurt om dit op te lossen vind ik niet kunnen.

Waarom zetten jullie de software niet terug naar de oude versie, zoals @Marten1975 aangeeft?

Ook wij hebben dit probleem na update.  Kpn heeft mij 23 maart telefonisch meegedeeld dat het na 8 april opgelost zou zijn.  Hou mijn hart vast. 

Nummerweergave Panasonic telefoons werkt hier ook niet meer na de update van modem12.

Ook ik heb sinds de laatste update Sagemcom Box 12 in maart 2024

G​een nummerweergave meer

En ik kan dus ook niet meer zien, wie er heeft gebeld

Ik vind dit een grote missing in het gebruik van het abonnement vaste telefoon

Schandalig van de KPN dat een oplossing zolang moet duren

De update terug draaien wil de KPN ook niet (vinden de klacht blijkbaar niet belangrijk)

Recet van modem etcetera helpt geen van alle

De KPN is zelf ook niet actief, om de klanten te informeren over deze tekortkoming

De dienstverlening in het gebruik van de vaste telefoon, is nu niet volledig                                                                      Dus Recht op korting ??? 

 

 

 

De update kan niet teruggedraaid omdat er ook belangrijke beveiliging (internet) in zit. Dat is toch wel ietsje belangrijker dan nummerweergave. 

Helaas is het probleem van de Box12, waarbij met name Panasonic en Philips het signaal niet meer herkennen, terug. Bij introductie had de 12 dit ook.

Een Gigaset herkent het signaal overigens wel. Daar zijn tot op heden geen klachten over binnengekomen. Een software update van een modem is doorgaans 1 x per 4 tot 6 maanden. Het is dus even wachten op de volgende.

Hallo PeterG Superuser,

Ik gebruik voor Internet beveiliging “ESET” dus ik zat niet te wachten op de KPN - update

Voor mij is het wel heel belangrijk “nummerweergave” En dat ik kan zien wie er gebeld heeft !

Moeten de klanten nu een nieuwe telefoon gaan kopen en installeren, door fout KPN ???

Ik vind het niet passend als de klant maanden moet wachten op de KPN herstel software

Ik gebruik voor Internet beveiliging “ESET”

Dat is in je computer denk ik. Niet op modemniveau. Dus netwerk kpn.

Tja, als het héél belangrijk is. Kijk eens even bij de kringloop. Daar liggen vaak wel wat Gigaset setjes. 

Basisstation en eén handset erbij is voldoende. De handsets van je huidige systeem kun je ook op de basis van Gigaset aanmelden.

Reputatie 1

Is er misschien iemand van kpn die dit ook leest en kan aangeven wat de status is ? 

Echt KPN kunnen jullie dit probleem zo snel mogelijk oplossen? Wachten op een volgende update vind ik echt niet correct. Inmiddels al 3 weken verder en er is nog niets gebeurd. Ook met jullie klantenservice gebeld en met een kluitje in het riet gestuurd. Zou aan mijn huistelefoon liggen. Nou echt niet: alle resets die er mogelijk zijn geprobeerd maar bij een inkomend gesprek blijft de display ‘ Ink gesprek’ aangeven. 

Badge

Ook ik heb der last van heb ook alles geprobeert zelf mijn repeater doet het iet meer meldeing wat ik heb is Gemeten/kan ip adres iniet ophalen.

this gewoon klote maar wel betalen

Reputatie 7
Badge +17

Logisch dat het ontbreken van nummerweergave voor een hoop irritatie zorgt bij jullie. Dat er dan nog lang gewacht moet worden tot een update het oplost maakt het er ook niet fijner op. 

Ik heb helaas geen tussentijdse update. 😔 Het is echt wachten tot de update er is eind april dus houd de Product Updates in de gaten. Je kunt je ook abonneren op de updates, dan krijg je vanzelf bericht wanneer er een nieuwe update bekend is. 
Nogmaals excuses voor het ongemak. 

Het is nu 21 april en nummerweergave werkt  nog steeds niet. Ik kan niet zien wie er belt en ik kan ook niet zien wie mij gebeld heeft als ik niet thuis ben. Ik kan ook geen ongewenste gesprekken met buitenlandse nummer zien en uitsluiten, blokkeren.  Maak ik blijf wel dezelfde abonnementskosten betalen.  

Daarnaast heb ik sinds de modem update ook last dat ik niet meer kan streamen met airplay op mijn apple tv.  Ook daar alle resets geprobeerd die worden voorgesteld  maar zonder succes :-( 

Ik word hier zo verdrietig van  als KPN zegt, niks aan te doen, volgende update afwachten. en abonneren op de products Updates. 

Dan zit ik ook nog vast aan het abonnement tot juli dit jaar dus kan geen kant op.  Ook nog eens een extra frustratie om dat er mondeling afspraken waren gemaakt maar ik heb verzuimd om dat per mail te ontvangen en nu aan een veel te duur abbonnement vast zit.

Kosten daargelaten, de frustatie zit er in als dingen niet werken die het wel zouden moeten doen. 

Help iemand?

 

Nog een aanvulling:  de huistelefoon geeft “Ink gesprek” aan, ik neem op en er is geen reactie/dode lijn 

Want naar dat je zo getroffen bent door deze problemen. 

Op dit moment werkt nummerweergave met de box12 niet op Philips en Panasonic. Met Gigaset zou het wel kunnen werken. 

Welk merk heb je?

In een volgende update wordt dit mee genomen. 

 

De nieuwe tv+ app heeft momenteel inderdaad issues op Apple. Onder andere Airplay inderdaad. Verder mist bij enkele zenders de mogelijkheid opnames in te plannen. Ook hier is het wachten op een update. Die ook nog eens goedgekeurd moet worden door Apple. 

 

En wat de prijs van je abonnement betreft. Tussentijds je abonnement aanpassen mag. Bijvoorbeeld snelheid verlagen. Dan zijn de kosten ook lager.

Dag Peter, bedankt voor je reactie, ik heb een Panasonic huistelefoon die altijd naar tevredenheid heeft gewerkt tot de update. 

Jouw suggestie: “En wat de prijs van je abonnement betreft. Tussentijds je abonnement aanpassen mag. Bijvoorbeeld snelheid verlagen. Dan zijn de kosten ook lager.” → ok, kan, maar dat lost niet op de dingen nu niet werken. 

Ik ben best al heeeeeeel veel jaren van KPN en nu werken devices niet waar ik wel voor betaal. 

Ik reset, sluit modem af en aan, stekkers er in en er uit en ondertussen heb ik al meer dan een maand geen goede functionaliteit van mijn verbinding. Ik vind dat gewoon niet ok. 

Ik vind het heel frustrerend: je verandert niks aan je instellingen en opeens doen functionaliteiten het niet meer. 

Echt KPN, dat ligt niet aan mij, mijn toestel, mijn apparaten en mijn instellingen!

Reputatie 2
Badge

Wij hebben dit probleem thuis tijdelijk opgelost door via de mijnkpn app onze vaste lijn door te verbinden naar de mobiele telefoon. Dan is het inkomende nummer wel te zien. Even vervelend maar ben ik ben blij dat er aan het netwerk gewerkt blijft worden om onze gegevens te beschermen. Hoop snel dat de update een oplossing biedt zodat het weer terug in oude vorm kan. Voor nu heb ik het gelukkig kunnen tackelen.

Bedankt voor de tip John. En dat KPN voor een veilig netwerk zorg is vanzelfsprekend, daar worden ze voor betaald he.

Reputatie 7
Badge +17

Update! Er wordt een nieuwe update voor de Box 12 uitgerold rond eind mei. Die moet deze problemen oplossen, dus houd onze Product Updates in de gaten. 

Reageer