Beantwoord

Hoe kan ik mijn vaste nummer porteren naar een andere provider?

  • 22 January 2024
  • 7 reacties
  • 111 keer bekeken

Ik heb momenteel uitsluitend een vast nummer + bijhorend abonnement bij KPN via een koper lijn. Ik wil dit abonnement beƫindigen en vaste nummer porteren naar Ziggo waar ik ook een vast nummer heb. Hoe kan ik dit regelen?

icon

Beste antwoord door PeterG 22 January 2024, 17:50

Bekijk origineel

7 reacties

Dan moet je bij Ziggo zijn.Ā 

Het kan heel makkelijk met een online formulier. Alleen weet ik daar de fast-link niet meer van.Ā 

Ziggo zegt vervolgens ook je dure pstn abonnement voor je op.

Bel Ziggo even en zeg dat je je kpn telefoon nummer ook aan je bestaande abonnementwilttoevoegen. Tv en internet heb je er al.

Heb je al een ander Ziggo nummer dan daarmee gratis via 1200.

Via andere als kpn is Ziggo te bellen via 0900-1884 , standaard kosten.Ā 

Op de site van Ziggo vind ik wel nummerbehoud.Ā 

Er is wel een opzegtermijn van een maand bij kpn. Dus als je het geregeld hebt duurt het nog 30/31 dagen.Ā 

Grappig, Ziggo verwees me juist weer naar KPN omdat ik al een vast bellen abonnement bij Ziggo heb.

Ja. Maar daar wil je toch het kpn nummer aan toevoegen? Volgens mij kan je tot 2 nummers hebben bij Ziggo.Ā 

Alleen Ziggo kan een nummer overnemen bij kpn.Ā 

Kpn kan niet een nummer naar Ziggo porteren.Ā 

Exact zelfde laatst bij een kennis die al 1 nummer had bij zijn Ziggo internet/telefoon/televisie abonnement had kon zijn laatste kpn pstn nummer zo bij Ziggo toevoegen.Ā 

Ziggo gebeld. Kreeg de link voor dat formulier. En een maandje later was het rond.

De bal ligt echt bij Ziggo. Kpn kan er niks mee.Ā 

Helaas kan ik niet meer op de short link voor het formulier van Ziggo komen. Mijn kennis weet hem ook niet meer.

https://www.ziggo.nl/bellen/extra-telefoonlijn

Ā 

Reputatie 7
Badge +20

HiĀ @Rob v E, wat PeterG aangeeft klopt als een bus. Het enige dat wij zouden kunnen doen, is je abonnement beĆ«indigen waardoor je nummer helemaal weg is. Niet de bedoeling in jouw geval! Als je nummer overgenomen moet worden door een andere provider, dan zal die provider een overnameverzoek bij ons in moeten dienen en daarna kunnen wij dat porteringsproces in gang gaan zetten.Ā 

Je kunt (ten minste bij KPN) altijd aangeven dat je een BESTAAND nummer aan wil vragen als 2e nummer. Als je huidige KPN nummer na een maand actief is bij Ziggo, kan je het huidige nummer dat je nu bij Ziggo hebt eventueel opzeggen zodat je nog maar 1 telefoonnummer overhoudtĀ Ā šŸ™‚

Het is inmiddels via Ziggo geregeld en het oude nummer is door hen overgenomen. Bedankt voor alle reacties.

Reputatie 7
Badge +20

AhĀ helemaal top, bedankt dat je nog even hebt laten weten dat het in orde is @Rob v EĀ šŸ˜Š

AhĀ helemaal top, bedankt dat je nog even hebt laten weten dat het in orde isĀ @Rob v EĀ šŸ˜Š

@Maja van KPN,

Dit is een leuk draadje, nog zinvoller wordt het volgens mijĀ als jij even het 2e bericht van Peter in de plaats van het eerste zet.Ā šŸ˜˜

Reageer