Beantwoord

Inkomende nummermelding werkt niet

  • 23 February 2024
  • 3 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik ben dit jaar overgegaan van een concurrent naar KPN. Ik heb opnieuw voicemail geïnstalleerd. Toch is er een verschil: ik zie nu geen nummermeldingen meer, als mensen - zonder in te spreken - de hoorn er weer opgooien. Kun je zo’n nummermelding bij KPN aanzetten?

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 25 February 2024, 15:43

Bekijk origineel

3 reacties

Deze vraag komt hier vaker langs, het kan te maken hebben met dat de kpn (ptt) ooit een eigen norm heeft bedacht voor nummermelders, DTMF, alle (?) overigen gebruiken FSK.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nummermelder
Dat kan het zijn, maar ook iets anders, testen andere telefoon.

En, je kan (als ik het goed heb) de laatste 10 oproepen zien “in” je modem, door er op in te loggen met een www-browser.
Hoe dat gaat, dat kan iemand anders hier beter uitleggen.

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Noudmans, welkom hier. 

Testen met een ander toestel is altijd een goed idee. Heb jij alleen een vaste telefoonlijn bij ons? Of neem je ook internet af? 

Afhankelijk van welke van deze 2 opties je gebruik maakt, kun je je modem resetten on het aan te zetten of de handleiding van je toestel raadplegen. Zie onze website voor de stappen bij nummerweergave. < Klik op deze link. 

KPN zendt standaard het nummer mee. Echter wel volgens het DTMF protocol. Wereldwijd is de norm FSK, wat ook alle andere providers in Nederland geïmplementeerd hebben.

Lang niet alle dect telefoons herkennen DTMF. Een Gigaset alleen als er M101 in het serie nummer voorkomt. Dit vind je alleen onderop. Niet te verwarren met type.

Reageer