Beantwoord

Kan door sommige nummers niet gebeld worden op vaste lijn

  • 10 March 2024
  • 15 reacties
  • 181 keer bekeken

Reputatie 2

Sommige mensen die via Ziggo naar mij bellen komen niet door. Onze telefoon gaat niet over terwijl aan de andere kant wel overgaat. Als men mobiel gaat bellen dan lukt het wel. Alles gereset maar nog steeds kan men ons niet bereiken. Hoe kan dit en wat moet ik er aan doen?

icon

Beste antwoord door PeterG 10 March 2024, 15:10

Bekijk origineel

15 reacties

Ben je ooit met je nummer overgestapt van Ziggo naar kpn?

Dan is bij Ziggo meer dan waarschijnlijk de portatie niet volledig uitgevoerd. Namelijk het vinkje "eigen nummer" zal bij hen niet uitgezet zijn. 

Dit kan via de klantenservice geregeld worden. Dan kan het doorgezet naar Ziggo. 

Vanaf morgen even bellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Reputatie 2

ik ben vorig jaar overgestapt van Ziggo naar KPN. Dit probleem hebben we in het begin een enkele keer gehad, toen heeft het  Meer dan een half jaar goed gegaan  en nu is het ineens weer volop problemen . 

Reputatie 2

Het probleem wordt nu aangepakt door KPN want zij hebben dit nog niet meegemaakt. Ziggo heeft alles gereset maar de mensen met een Ziggo account kunnen mij nog steeds niet bellen.,

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Rolami en bedankt voor jouw bericht!

Het probleem wordt nu aangepakt door KPN want zij hebben dit nog niet meegemaakt. Ziggo heeft alles gereset maar de mensen met een Ziggo account kunnen mij nog steeds niet bellen.,

Ik ga er vanuit dat je hier dan contact over hebt gehad met onze klantenservice (0800 0402)? In ieder geval fijn om te lezen dat het wordt opgepakt, laat je ons hier weten hoe dit is afgelopen?

Reputatie 2

Een techneut zou mij terug bellen maar heeft dit niet gedaan. Net weer een tijd met 0800 0402 aan de telefoon gezeten. De vorige medewerkster zou zogenaamd iets beloofd hebben wat niet zou kunnen. Het lag bij Ziggo volgens hem en niet bij KPN. Het bekende geval van “van het kastje naar de muur sturen”.

Dan graag mijn abonnement opzeggen voor het einde  van het contract in augustus omdat KPN niet kan leveren wat ik gekocht heb, maar dan moet ik een boete betalen volgens deze man. 

Hoe moet en kan ik dit probleem oplossen zonder van het kastje naar de muur gestuurd te worden?

Ik vind het diep triest dat een bedrijf als KPN zich zo gedraagt en de klant laat barsten.

 

 

Reputatie 2

Het blijkt nu dat alle telefoontjes van Ziggo niet doorkomen bij KPN.

Wie of wat moet ik nu bellen?????? Of wie is aansprakelijk voor het niet doorkomen van telefoontjes???

Op dit forum staan verschillende van dit problemen. Het zou veroorzaakt zijn geworden door een onvolledige portering wat de backoffice dienst KPN samen met Ziggo moet oplossen. Echter de medewerkers aan de 0800  0402 kennen dit verschijnsel helemaal niet en doen alleen maar vervelend met de kreet: het ligt aan Ziggo en los het maar op.

KPN regel het nu a.u.b.

Probleem zit bij Ziggo. Zij, en ook Vodafone, gebruiken een routeringsvinkje “eigen nummer”. Daarmee krijgen ze geen kosten op het landelijke net als een eigen klant naar een andere eigen klant belt. Maar het geeft voor overstappers heel vaak weer ellende. Want dan vergeten ze dat vinkje uit te zetten. Of het gaat, zoals bij jouw nummer, ‘spontaan’ weer aan.

Laat de gedupeerden eens massaal naar Ziggo bellen met de mededeling dat ze je niet kunnen bereiken sinds je overgestapt bent naar kpn. 

Dat zet vast wat druk op de ketel bij Ziggo.

En hopelijk kan @Jan van KPN bij kpn ook nog wat aansturen wat richting Ziggo gaat.

Reputatie 2

Ben je ooit met je nummer overgestapt van Ziggo naar kpn?

Dan is bij Ziggo meer dan waarschijnlijk de portatie niet volledig uitgevoerd. Namelijk het vinkje "eigen nummer" zal bij hen niet uitgezet zijn. 

Dit kan via de klantenservice geregeld worden. Dan kan het doorgezet naar Ziggo. 

Vanaf morgen even bellen. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

ze willen er niets aan doen ondanks dat ik dit probleem al zo vaak tegen kom op dit forum

Reputatie 4
Badge +2

misschien eens een zelfde topic op de ziggo community openen ? 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Rolami. ontzettend zuur om te lezen dat dit nog steeds speelt. Ik kijk natuurlijk graag mee om te kijken of ik hier iets voor je in kan betekenen. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Reputatie 2

Goedemorgen @Rolami. ontzettend zuur om te lezen dat dit nog steeds speelt. Ik kijk natuurlijk graag mee om te kijken of ik hier iets voor je in kan betekenen. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Ik heb mijn profiel intussen bijgewerkt.

Het blijkt nu dat ik door alle klanten van Ziggo niet gebeld kan worden.

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Rolami. ontzettend zuur om te lezen dat dit nog steeds speelt. Ik kijk natuurlijk graag mee om te kijken of ik hier iets voor je in kan betekenen. Zou jij daarom je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dit hebt gedaan?

Ik heb mijn profiel intussen bijgewerkt.

Het blijkt nu dat ik door alle klanten van Ziggo niet gebeld kan worden.

Dankjewel @Rolami!

Ik hier net een ticket voor aangemaakt en dit betekent dat de technische dienst dit verder gaat oppakken en onderzoeken. Wacht dat eventjes af, zij gaan hierover nog contact met je opnemen!

Reputatie 2

Dank je wel Jan, ik hoop dat de back office van KPN nu contact opneemt met de back office van Ziggo zodat Ziggo het bepaalde vinkje bij ons nummer eruit haalt zodat iedereen ons weer kan bereiken. Bij het porteren van Ziggo naar KPN heeft Ziggo de fout gemaakt.

Reputatie 2

Dank je wel Jan, ik hoop dat de back office van KPN nu contact opneemt met de back office van Ziggo zodat Ziggo het bepaalde vinkje bij ons nummer eruit haalt zodat iedereen ons weer kan bereiken. Bij het porteren van Ziggo naar KPN heeft Ziggo de fout gemaakt.

Het is gelukt. Bedankt Jan dat je alles in gang heb gezet en Mark van KPN die mij belde, alles aanhoorde en er voor gezorgd heeft dat bij Ziggo de juiste knop werd omgezet.

Iedereen die gereageerd heeft en geholpen, nogmaals mijn hartelijke dank

Reputatie 7
Badge +12

Dank je wel Jan, ik hoop dat de back office van KPN nu contact opneemt met de back office van Ziggo zodat Ziggo het bepaalde vinkje bij ons nummer eruit haalt zodat iedereen ons weer kan bereiken. Bij het porteren van Ziggo naar KPN heeft Ziggo de fout gemaakt.

Het is gelukt. Bedankt Jan dat je alles in gang heb gezet en Mark van KPN die mij belde, alles aanhoorde en er voor gezorgd heeft dat bij Ziggo de juiste knop werd omgezet.

Iedereen die gereageerd heeft en geholpen, nogmaals mijn hartelijke dank

Hoi @Rolami, dat vind ik oprecht fijn om te horen, top! En bedankt ook dat je hier ook nog even hebt laten weten dat het probleem is verholpen :) Heel erg graag gedaan en mocht je ons in de toekomst nog een keertje nodig hebben dan weet je ons te vinden!

Reageer