Klantenservice - betamax VOIP bedrijf „Dellmont“

  • 26 February 2024
  • 0 reacties
  • 73 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10

Relaas m.b.t. services:

Dellmont is een vaste lijn „uitbel“ VOIP organisatie met allerlei aparte VOIP domeinen met een bepaald „verdien“ algoritme, om VOIP telefoondiensten te bieden tegen erg lage kosten.
Afhankelijk van wat je belt (internationaal) is de ene service mogelijk goedkoper dan een andere.

https://voipkredi.com/page.php?page=betamax-dellmont

Dat afgezet tegen een KPN klantenservice (en andere internet providers)
die reguliere telefoniediensten bieden voor aanzienlijk hogere tarieven.

Hoe staat het met de service als er iets aan de hand is?

We lezen het hier geregeld, dat mensen met een KPN telefoon abonnement tegen onverwachte problemen oplopen. Door mogelijk “per ongeluk” het gebruik van de verkeerde (betaalde) inbel opties die mensen inzetten, of anderzijds telefonisch worden benadeeld.

Er is geen controle op het achterliggende systeem, dat gebruikelijke belkosten in de gaten houdt.
Met geregeld torenhoge rekeningen als gevolg.
Er is geen achterliggend actief reken algoritme die een limiet stelt aan „gebruikelijke“ belkosten.

Eigenlijk vreemd omdat men een contract heeft met KPN met „achteraf“ betalingen op gemaakte kosten. Waarbij KPN een bepaalde financiële zorg op zich neemt, waarbij IMO controle op de uitgaven van die kosten binnen bepaalde limieten zeker mag worden verwacht.

Bij een bank die vergelijkbare opties biedt gelden ook bepaalde limieten, en kun je niet ongebreideld „geld opnemen“ of een krediet verhogen. Bij KPN (en aanverwante providers) schaart men zich in stilzwijgen, of „is het niet diens verantwoordelijkheid“. Da’s lekker makkelijk.

Ervaring met Dellmont - PowerVoip:

Liep onlangs tegen een probleem op bij „PowerVoip“ die een andere telefonie handelwijze hanteert.
Men kan alleen bellen met een „beltegoed“. Als het tegoed op is, kan men niet bellen.
(Dus geen extra zorgen omtrent „achteraf claimen“ van gemaakte kosten).

Kreeg een e-mail bericht, dat mijn beltegoed bijna „op was“. (Nog $ 0,20)
Vond het vreemd, want in mijn herinnering had ik een maand of wat eerder, nog een storting gedaan.
Dus maar meteen $ 10 (+ nog BTW er bovenop) als beltegoed gestort.

Eigenlijk pas erna gaan kijken welke telefoongesprekken ik dan allemaal zou hebben gemaakt.
Bleken op die ochtend „buitenlandse“ gesprekken te hebben plaatsgevonden wat niet ikzelf was.

Heb meteen mijn wachtwoord veranderd van het account - versus SIP account.
En een Support ticket aangemaakt wat er aan de hand kon zijn.

Datalek:

Naast het Support ticket was er kennelijk ook al „abnormale“ activiteit op het SIP-account geconstateerd. Gaandeweg „langs elkaar heen“ kreeg ik daar namelijk ook een bericht over.

Er was activiteit vastgesteld via afwijkende IP-adressen van waar ik normaal gebruik van maak.
Op mijn ingezonden ticket, kreeg ik binnen pakweg een half uur aanvullend antwoord.

Mijn e-mail bleek voor te komen bij lijst van datalekken, van een organisatie waar ik een account heb. Dat datalek was nieuw voor mij. Van die Nederlandse organisatie heb ik daar zelf nimmer een bericht van gekregen. Wat toch een wettelijk verplichte actie is om cliënten dat mede te delen.
Als zulks heeft plaats gevonden.

De geweldige service van zo’n organisatie als "Dellmont”:
Ik was al zeer verrast van de snelle service en achterliggende informatie die ik kreeg.
Maar dat niet alleen, nadat ik het systeem heb hersteld.
Was het „onterecht“ geïnde geld van niet door mijzelf gepleegde telefoon gesproken van „hackers“
zonder er ook maar naar te hoeven vragen op mijn account weer terug gestort.
Hoe klein die bedragen relatief gezien ook zijn. (Ik nam het verlies al voor lief).

Voor dit soort service, daar kunnen KPN en aanverwante providers nog een puntje aan zuigen.
 

Nu gebruik ik echt wel verschillende wachtwoorden hoor.
Maar onder de “honderden accounts” die ik heb bij bedrijven, overheidsinstellingen,
softwareleveranciers, etc. kan het voorkomen dat een wachtwoord misschien dubbel is gebruikt?

In ieder geval zeer netjes opgelost in “no-time”.

 

 


0 reacties

Er zijn nog geen reacties. Reageer als eerste.

Reageer