Beantwoord

Nummerweergave werkt niet met Philips en Panasonic telefoons i.c.m. KPN Box 12

  • 6 December 2021
  • 25 reacties
  • 1270 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heb sinds een paar weken mijn experia box v9 op moeten sturen omdat deze niet meer werkte.

Hiervoor in de plaats een zwarte experia box v 12 ontvangen. Vanaf die tijd heb ik geen telefoon nummer weergave meer. Verscheidene malen met KPN gebeld. De eerste keer deed de nummerweergave 1 dag en daarna opnieuw niet meer. Zij vertelde mij dat het beter was dat ik een ander telefoon te kopen. Door de wijzigingen van KPN moet ik nu een ander telefoon kopen. Hierdoor jaagt KPN de klanten extra op kosten door al die wijzigingen die zij doorvoeren, zonder de klant van tevoren in te lichten, over de problemen die met een Philips en Panasonic dect. telefoons ontstaan. Na enkele uitprobeersels zeggen ze doodleuk dat ik maar een ander telefoon moet kopen. Ik vind dat KPN de klanten opnieuw op kosten jagen, in plaats dat zij de problemen aan de klanten bekend maken en bij een eventuele aankoop van een nieuwe toestel men deze royaal tegenmoet moeten komen. Na uren zoeken op internet kom ik erachter dat de problemen met de experia box v12 te maken heeft. En deze hebben ze mij pas geleden nog toegestuurd en moest ik de witte experia box v9 inleveren. KPN is dit weer iets dat via KASSA besproken moet worden. Kom met een goed aanbod voor je klanten die hierdoor de dupe zijn geworden en laat in ons betijds weten als er problemen zijn met de experiabox etc. 


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Anonymous 9 December 2021, 10:31

Bekijk origineel

25 reacties

Hoi @JL53 . Welkom op het forum.

Wat een vervelende gang van zaken. Er zijn inderdaad issues met nummerweegave op de box12. Of dat bij jou speelt kan ik nog niet zeggen.

Heb jij ondertussen wél een nieuwe telefoon gekocht? Ik doe de aanname dat het nog steeds niet werkt?

Hallo Erwin,

Intussen heb ik ook niet stil gezeten en het een en ander opgezocht en vele telefoontjes gepleegd. Het blijkt dat bij de zwarte experiabox 12 inderdaad nog kinderziektes zijn zoals nummerweergave bij Philips en Panasonic vaste telefoons. Volgens een medewerker van KPN klopt dit. Het probleem zou in de Domotica Broadcast en Nas verkeer te zitten en geeft dit probleem bij beide merken. Kpn pleit om een Gigaset telefoon te kopen. Bij deze merk weten ze zeker dat de nummerweergave zal doen. Heb hiervoor naar de kpn winkel gebeld wat de kosten zijn en wat zij mij aanbevelen. De man aan de telefoon bevestigde dat er problemen waren met nummerweergave van beide merken. Hij nam even contact op met KPN en na een tijdje vertelde hij mij dat de Gigaset het beste merk was met KPN verbinding. Zij dat ik naar de KPN winkel zou komen. Nadat ik de telefoon had neergelegd, ging de telefoon en tot mijn verbazing zag ik dat de nummerweergave nu wel deed. Voor de zekerheid met de mobiele naar mijn vaste telefoon gebeld en ja hoor de nummerweergaven deed het weer. Hoe en wat weet ik niet, maar vermoed dat het telefoontje van de medewerker Kpn winkel hier iets mee te maken had. Nu maar afwachten of het zo blijft. Vond het heel raar. Op dit moment is het probleem verholpen en hoop dat het zo blijft.

groeten van JL53

Er is onlangs een nieuwe firmware (deels) uitgerold.  Het zou kunnen dat je daar nu gebruik van maakt.

In het verleden heb ik trouwens wel eens een box12 laten omruilen en toen was het probleem ook weg. Het issue is dus heel grillig.

Laten we hopen dat het goed blijft werken. Zo niet, laat het hier weten. 

Je zou dit het centrale topic mbt nummerweergave Box 12 kunnen noemen:

Werkt niet/slecht met Philips, Panasonic en een doodenkele keer ook een Dallas of Chicago van kpn zelf.

Met Gigaset zijn er nog geen nummerweergaveproblemen gemeld icm Box 12. En dat merk verkoopt kpn zelf niet. Wel bij Mediamarkt. Coolblue, Bol.com, e.d.

Beste PeterG.

klik op onderstaande link dan zie je dat KPN wel Gigaset verkoopt, zo ook KPN in Weert Muntpassage.

Telefoontoestellen - KPN Webshop

Deze KPN winkel heeft ook Gigaset vaste telefoons.

groetjes: JL53

@JL53

Dat zijn toestellen voor aansluiting op KPN ÉÉN, het abonnement voor bedrijven.
Die prijzen zijn zonder BTW ! En bovendien zijn het vnml IP telefoons (de draadloze). Alleen de bedrade zijn op een phone-poort aan te sluiten.

http://kpnwebshop.com. is voor de ZAKELIJKE markt. Alle daar genoemde draadloze telefoons zijn IP handset en dus ook poepduur; de BTW komt er nog bij. Die toestellen zijn niet voorzien van een basisstation voor analoge aansluiting op een phone-poort.

 

http://apparatuurvoorthuis.kpn.com is voor de particuliere markt / aansluiting.

Voor de particuliere markt, dus via phone-poort aan te sluiten, verkoopt kpn écht geen gigaset.

Een prima gigaset via voornoemde winkels, voor aansluiting op een phone-poort, is voor nog geen 50 euro (incl. BTW) te krijgen.

Beste Peter,

Ben bij de KPN winkel geweest in de Muntpassage en volgens de verkoper gebruiken zij ook een giga telefoon. Ik zag daar ook Giga telefoons voor de verkoop. Het maakt me niet uit, het belangrijkste is dat tot heden toe ik nu wel nummerweergave heb, nadat ik contact heb gehad met deze KPN winkel. Deze persoon heeft telefonisch contact gehad met KPN en daarna werkte de nummerweergave wel. Ben blij dat dit tot nu toe nog steeds werkt. In ieder geval ben ik blij dat dit verholpen is, alleen jammer dat er eerst zoveel telefonisch contact met KPN klantenservice gemaakt moest worden. Zij wisten het ook niet meer en vertelden mij dat het beste was om een ander telefoon te kopen en niet van het merk Philips en Panasonic. Zij gaven te kennen dat ze zeker wisten dat een Giga set geen problemen met nummerweergave zo zijn. In ieder geval is het probleem tot heden opgelost en ben ik blij dat alles weer naar behoren werkt. Alleen is het vertrouwen in KPN gekelderd, omdat het me veel tijd en telefonisch contact gekost heeft, zonder een tegenmoet koming van hun zijde.  Maar zoals ik al zij dat het tot heden opgelost is.

groeten : JL53 

Fijn dat het voor jou opgelost is met je huidige telefoon. Dan hoef je ook verder geen actie meer te nemen, lijkt me.

B.T.W. Ook in de winkel gebruiken ze een zakelijke aansluiting. Dat gaat via internet en is het dus een dure IP-telefoon/handset. Voor een particuliere aansluiting (via phone-poort) gaat dat écht niet werken.
Of je porteert je nummer naar een losse VoIP provider.

Hallo Peter,

bedankt voor je informatie. Aangezien de nummerweergave werkt met mijn huidige telefoon (tot nu toe).

hoef ik ook geen ander telefoon te kopen. Alleen jammer dat KPN dit soort dingen niet bekend maakt voor haar klanten. Jammer want openheid naar klanten toe geeft de klant meer vertrouwen in KPN. 

Dank voor je medewerking en van deze kant wens ik jou en vele anderen ondanks alles toch fijne feestdagen toe.

met vriendelijke groeten JL53

Hallo KPN-gebruikers,

 

Mijn vader heeft sinds kort ook glasvezel van KPN en de KPN-box 12 in gebruik icm internet, tv en vast bellen.

Ook hier werkte de nummerweergave niet met een Philips dect-toestel. Het werkte maar half. Dan wel en dan niet. Uiteindelijk heeft hij een gigaset  gekocht. De CL390A om precies te zijn.

De nummerweergave van de gigaset werkt inderdaad wel met de KPNbox 12 zonder problemen.

Met vriendelijke groeten,

NB

En dan toch weer een tevreden kpn gebruiker. Neem ik aan. @Eindhoven73 .

Sinds vorig jaar gebruiker van box 12, i.c.m. Panasonic telefoon. Nummerweergave heeft vanaf begin gewerkt. Sinds aangekondigde en uitgevoerde softwareupdate zo'n 3 weken geleden werkt de nummerweergave niet meer. Modem op allerlei manieren gereset, laten resetten door KPN en vorige week tijdens een gevoerd gesprek met KPN op allerlei manieren geprobeerd de nummerweergave weer mogelijk te maken. Ook toen lukte het niet. De KPN medewerker wist dat er problemen waren met de nieuwe software uitrol. Ze adviseerde een weekje te wachten en dan nogmaals te proberen een reset uit te voeren. Helaas, krijg nummerweergave niet werkend. Hulp in deze zeer gewenst

Ik zie hier meer berichten over. @JanBteS 

Ook reacties van kpn moderators dat het 'modem team' er mee bezig is. 

Als een reset van de box12 niet helpt dan is het wachten op een volgende update. 

Er is nog geen oplossing termijn. 

 

Sinds vorige week vrijdag geen nummermelding meer op mijn Panasonic KX TG6821nl. Tot nu toe jaren goed gefunctioneerd. Erg vervelend. Contact met de klantenservice heeft geen oplossing geboden. Weet  iemand wel een oplossing (behalve een nieuwe telefoon kopen)?

Ik neem aan dat je het Box12 modem hebt, @Zenderaanbod .

Als een reset van de Box12 niet helpt is het wachten op een volgende update. Mijn bovenburen hebben Gigaset. Dat werkt wel met nummerweergave op hun Box12. Ik heb echter geen idee of daar ook al de software op vernieuwd is. Die uitrol gaat tergend langzaam. 

Leen er eens een (of haal ‘m goedkoop bij de 2de handswinkel). En probeer het daar eens mee uit.

Het lijkt er op dat het probleem icm Panasonic weer helemaal terug is.

Zelf gebruik ik al 12 jaar geen vast toestel meer. Veel te duur in gebruik, ook met die peperdure Belonbeperkt bundels.

Ik heb wel nog vast nummer en dect telefoon. Maar als ik 2 gesprekken per jaar erop heb…. inkomend en uitgaand, is dat al veel.

Ook ik heb problemen met Nummerweergave op mijn Panasonic telefoon na de update van het Box12 modem.

Met de helpdesk ben ik er ook niet uitgekomen.

Is er iemand die weet wanneer er een nieuwe update uitkomt om dit probleem op te lossen ?

Of is het mogelijk de update terug te draaien ?

Als er een paar jaar geleden ook al problemen waarom heeft KPN dit dan nog niet opgelost ?

Of in ieder geval een waarschuwing uit laten gaan.

Zou dit probleem opgelost kunnen worden door het inzetten van een Fritz modem ?

Graag een reactie ?

Wim

Zou dit probleem opgelost kunnen worden door het inzetten van een Fritz modem ?

Het probleem betreft de combinatie Box12 en (voornamelijk) Philips en Panasonic dect telefoons … 😉. Er zijn nog geen problemen gemeld i.c.m. Gigaset dect telefoons.

Beste Peter,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het probleem is ontstaan na de update, daarvoor werkte alles zoals gewenst.

KPN zou toch moeten weten wat de verschillen zijn.

Heeft het niet te maken met het protocol (DTMF of FSK) dat door de Box 12 wordt verstuurd ?

Vr.gr.

Wim

Het enige protocol bij kpn is dtmf. Via de modems van kpn tenminste. Via een Fritzbox... heb wel eens vernomen dat die ook op fsk gezet kan worden, maar zeker weet ik dat niet. 

Ik denk dat het zit in de snelheid van de dtmf tonen. Maar dat is een beetje een veronderstelling van mij. 

In het begin bij de introductie werkte het ook niet op Philips en Panasonic. 

Hier ook geen nummerweergave meer. En na een op afstand uitgevoerde reset van kpn nu ook helemaal geen vaste lijn meer. Door de klantenservice word gezegd dat het aan de telefoon ligt. Wat nu?

Je hebt de Box12 modem begrijp ik @Toos1957 .

Brandt het lampje ‘phone’ nog op het modem?

Je hebt de Box12 modem begrijp ik @Toos1957 .

Brandt het lampje ‘phone’ nog op het modem?

Nee dat brand na de reset ook niet meer

 

Je hebt de Box12 modem begrijp ik @Toos1957 .

Brandt het lampje ‘phone’ nog op het modem?

Nee dat brand na de reset ook niet meer

 

En ja de box12

Je hebt de Box12 modem begrijp ik @Toos1957 .

Brandt het lampje ‘phone’ nog op het modem?

Nee dat brand na de reset ook niet meer

 

Dan ligt het niet aan het telefoontoestel.

Bij uitval van één of meer diensten kun je gewoon 24/7 bellen naar kpn. Doe dat bij problemen met vaste diensten met je mobiel. En v.v.

Hooguit zal nummerweergave niet werken momenteel. In ieder geval niet met een Philips of Panasonic.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Ik had geen nummerweergave. Dat eerder gepost. Eergister beperkte Interactieve TV. Was een landelijk algeheel probleem van KPN, wat gisteren in de loop van de dag was opgelost. Gistermorgen had ik geen internet, waardoor ook overige functionaliteit van Modem BOX 12 niet werkte. KPN gebeld. Binnen 2 uur was er een monteur, die glasvezelkastje verving. Daarna startte het modem wel op, maar bleef “hangen” op telefoon, die niet werd opgestart. Na overleg met achterban van monteur, is modem vervangen door modem Experia box V10 + externe SuperWifi2. Daarna werkte alles weer, inclusief telefoon, inclusief nummerweergave. Uitstekende service, maar kennelijk zitten er nog veel bugs in de software van de BOX 12 modem. Daar ben ik nu van verlost

Reageer