Beantwoord

SMS naar vaste telefoon werkt niet? Is nodig om mailaccount te deblokkeren

  • 30 March 2023
  • 7 reacties
  • 573 keer bekeken

Mijn Outlook-account is geblokkeerd en als ik die weer wil deblokkeren moet ik een code invullen die wordt verstuurd naar mijn vaste telefoonnummer. Helaas komt er nooit een bericht aan op de huistelefoon. Als ik vanaf mijn mobiele telefoon een sms stuur naar mijn huistelefoon wordt die niet verzonden. Ik begrijp dat het sinds een paar jaar niet meer mogelijk is smsjes te ontvangen op je huistelefoon, maar nu vraag ik mij af of er een andere mogelijkheid is die code te ontvangen op het vaste nummer. Het is namelijk de enige mogelijkheid die ik heb om mijn mailaccount weer te kunnen deblokkeren, dus ik ben nogal ten einde raad.

Alvast bedankt voor de hulp.

Met vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door GeSp 30 March 2023, 17:51

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij kan dat wel. U word gebeld en het bericht word door een computerstem uitgesproken. Werkt de vaste telefoon überhaupt wel?

Reputatie 7
Badge +18

Als het niet mocht lukken met de vaste telefoon dan kan je ook proberen om weer toegang te krijgen via het herstelformulier, zie deze pagina: https://support.microsoft.com/nl-nl/account-billing/hulp-met-het-herstelformulier-voor-een-microsoft-account-b19c02d1-a782-dee6-93c3-dc8113b20c42

Reputatie 7
Badge +17

@AnoniemNL dat is een vervelende situatie. Is het gelukt met de tip van @GeSp?

Helaas lukt het met een herstelformulier niet en ik krijg helaas ook geen telefoontje. Toch bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@AnoniemNL wat je nog kan doen is bellen met Microsoft. Het nummer daarvoor is 020 - 500 1500.

Reputatie 7
Badge +17

@AnoniemNL ik heb de reactie van @GeSp gemarkeerd als antwoord omdat dit normaal wel de juiste stap is als iemand hetzelfde probleem heeft.

Is het met de klantenservice van Microsoft nog gelukt?

Helaas werkt sms naar vaste telefoon niet meer, heeft kpn op 1 Januari 2019 afgeschaft.

Is wel jammer want het werkte zelfs met oude dect telefoons, kreeg het gewoon op het scherm toen het nog werkte.

 

Kpn is ermee gestopt omdat de lees robot niet altijd verstaanbaar was(volume te laag of stem niet begrijpelijk), heb de informatie ook via Google.

Denk dat linkjes niet mogen dus link ik het niet naar het artikel.

Reageer