Beantwoord

Uitbellen via vaste telefoon werkt niet, continu een toon

  • 6 April 2024
  • 14 reacties
  • 87 keer bekeken

Uitbellen lukt niet via de vaste telefoon.  
Zelfs een helpdesk op afstand heeft niet in een oplossing geresulteerd.
Instructies met terugbel optie ontvangen van KPN, maar code wort niet geaccpteerd.
Via aansluitadres zou gebeld moeten worden, maar dat is onmogelijk omdat uitbellen niet werkt.

 

icon

Beste antwoord door PeterG 6 April 2024, 17:47

Bekijk origineel

14 reacties

Goede middag. 

Als gebeld worden wel werkt...?

Wat krijg je als je uit belt?

Een continue  zoomtoon.

Dat hoort zo. Kiestoon is continu.

Wat voor toestel heb je er zelf nu op?

Test het eens met een andere telefoon ( / dect set).

 

Reputatie 7
Badge +11

Een continue  zoomtoon.

Dat is de normale beltoon toch en als je dan het nummer intoetst of draait behoor je of de oproeptoon te horen of de in bezet toon.

Bij sommige telefoons, meestal DECT, toets je eerst een nummer in en dan klik je pas op het groene telefoon en hoor je meteen de oproeptoon.

Je kunt bij een DECT ook het groene hoorntje ingedrukt houden, dan hoor je de beltoon en dat is inderdaad een continue toon @A1B2 

CC @PeterG 

Die toon hoort voordat je het nummer hebt ingegeven, maar daarna hoort het een onderbroken  pulse toon te zijn voor zover ik het me kan herinneren. Bij in bezet inderdaad een snelle toon. 

Na het kiezen van het nummer zou de ononderbroken toon over moeten gaan in een onderbroken pulse.
Die pulse komt echter niet en na korte tijd  gaat de telefoon over in in gesprek.
Die zoom hoort voor zover ik me kan heugen alleen  te horen te zijn voor het kiezen van het nummer.

 

Reputatie 7
Badge +11

Met wat voor soort toestel bel je @A1B2 met een draadgebonden toestel, waarbij je eerst de hoorn op moet nemen vooradt je kunt bellen of een DECT-toestel, waarbij je in de regel eerst het nummer intoertst en dan pas op het groene hoorntje drukt?

Welk merk en type modem heb je?

Als je inlogt in de modem, zie je dan wel een geactiveerd telefoonnummer staan?

Als de modem 2 telefoonpoorten heeft, de andere poort al eens geprobeerd?

 

Dan lijkt me het probleem toch je eigen telefoon. Hij genereert de kies tonen niet. 

Een dect set neem ik aan?

Maak het basisstation eens 3 minuten stroomloos. Dan ben ik benieuwd of het dan weer lukt. 

Reputatie 7
Badge +11

@A1B2 heeft het ook steeds over pulsen, dat was vroeger bij de draaischijf @PeterG , sinds toonkiezen is ingevoerd heet het toonkiezen.

Misschien heeft @A1B2 de telefoon op pulse-kiezen staan i.p.v. toonkiezen. Dan is het slechts een jwestie van schakelaartje binnen de telefoon anders zetten naar toonkiezen.

 

Met wat voor soort toestel bel je @A1B2 met een draadgebonden toestel, waarbij je eerst de hoorn op moet nemen vooradt je kunt bellen of een DECT-toestel, waarbij je in de regel eerst het nummer intoertst en dan pas op het groene hoorntje drukt?

Welk merk en type modem heb je?

Als je inlogt in de modem, zie je dan wel een geactiveerd telefoonnummer staan?

Als de modem 2 telefoonpoorten heeft, de andere poort al eens geprobeerd?

 

Een Genève 12. Geen DECT. 

Dan lijkt me het probleem toch je eigen telefoon. Hij genereert de kies tonen niet. 

Een dect set neem ik aan?

Maak het basisstation eens 3 minuten stroomloos. Dan ben ik benieuwd of het dan weer lukt. 

Maar kan gebeld worden. 
 

Een Genève 12

Ah. Die heb ik ook. Maar in een kast. 

Die is inmiddels 31 jaar oud.

Werkt hier ook niet voor uitgaand bellen. Gebeld worden kan wel. 

Echt tijd voor een 'nieuwe'.

Reputatie 7
Badge +11

Onderstaande telefoon ? @A1B2 

http://www.earlydays.nl/contents/en-us/p228.html

De heeft volgens mij alleen pulse-bellen en daarom kun je er niet mee uitbellen @A1B2 

CC @PeterG 

Dus dat wordt gewoon een moderne telefoon kopen @A1B2 ben ik bang.

Heeft een schakelaar (schuifje) voor puls / toon, N.N.

Ook die moet op toon staan. A1B2 ?

Met puls werkt het zeker niet. Dat wordt niet meer ondersteund. 

Maar zelfs op toon werkt ie hier uitgaand niet.

Heeft een schakelaar (schuifje) voor puls / toon, N.N.

Ook die moet op toon staan. A1B2 ?

Met puls werkt het zeker niet. Dat wordt niet meer ondersteund. 

Maar zelfs op toon werkt ie hier uitgaand niet.

Dank voor de hulp.   Het werkt.!!!   

Reageer