Beantwoord

Uitgaande nummerweergave vaste lijn aanzetten

  • 30 October 2023
  • 13 reacties
  • 221 keer bekeken

Reputatie 2

Ongeveer twintig jaar geleden heb ik om privéredenen Nummerweergave uitgezet voor onze vaste lijn. Nu nemen steeds minder mensen de telefoon op als ik bel, dus zou graag mijn nummer weer laten weergeven. De redenen van toen gelden nu ook niet meer. Maar ik kan echter nergens vinden hoe ik dit aan kanzetten. Het enige wat ik over Nummerweergave kan vinden is hoe ik hem eenmalig kan uitzetten. Waar vind ik de info om hem aan te zetten? 

icon

Beste antwoord door PeterG 30 October 2023, 16:00

Bekijk origineel

13 reacties

Je hebt nog een analoge telefoon aansluiting zonder internet van kpn?

Je moet sowieso hiervoor bellen. Dit kan niet online ofzo.

Vermeld tegen de persoon die je aan de lijn krijgt duidelijk dat het om een analoge (vermoed ik dus) telefoonaansluiting gaat. En dat je jouw nummer weer zichtbaar wilt hebben bij degene die je belt.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur

Reputatie 2

Dank je wel voor je antwoord. Ik heb zojuist 55 minuten aan de telefoon gehangen met het door jouw genoemde nummer, en ook gezegd dat het om een analoge telefoon gaat. Maar zij verwees me door naar de app en nadat ik die geïnstalleerd heb, blijkt dat hier hetzelfde staat als op de website. Eerst zei ze dat ik het in mijn telefoonset uit moest zetten, maar dat leek mij vreemd omdat ik in al die jaren al meerdere sets gehad heb en het steeds automatisch overging. Toen heeft ze verder gevraagd en zou het via de app kunnen. Maar daar is dus niets te vinden van een nummerherkenning aanzetten.

De telefonist is onjuist. Het kan alleen aan en ook uit gezet via de telefonische klantenservice. In dit geval dus “service” …. pfff.

Het nadeel is, met nog geen 80.000 analoge aansluitingen, dat de tel. helpdesk er slecht of niet meer op ingericht is. Heel veel ‘medewerkers’, vaak via uitzendbureau's, weten ook niet eens minimaal van het bestaan.

Heb je nu ook koper en komt er glasvezel dan wordt je daarop overgezet. Het is dan geen analoge aansluiting meer maar VoIP via de Phone poort van het modem (met maar 64 Kb/s internet bij VoIP only).

Voorheen was er een 0800 nummer waarmee het kon. Dat is er misschien nog wel, maar kan ik nergens meer vinden danwel uit het hoofd weet ik het ook niet. Ik heb al zo'n 16 jaar een VoIP nummer via kpn in combinatie met vast internet.

TOEVOEGING: Probeer eens 0800-0429. Let op dat je niet per ongeluk je binnenkomende weergave uitzet. Dat is een mogelijkheid bij PSTN.

Indertijd heb ik er direct al voor gekozen om het aan te laten en alleen bedrijven en onbekenden e.d. met ✽31✽ voorafgaand aan het nummer te bellen. Zo stonden de bedrijven ook in mijn bellijst. Bekenden, familie stonden er zonder in en kregen het nummer wel mee. Ik hield het liever zelf in de hand.

Helaas kunnen de KPN MODERATORS van het forum ook niets met PSTN aansluitingen. Dat moet echt via 0800-0402. Net zo vaak bellen totdat je iemand aan de lijn krijgt die het wel snapt. Er zal niets anders op zitten. Heel misschien nog via een KPN winkel…. 

Reputatie 2

Nogmaals dank, ik ga het blijven proberen. Wellicht lukt het me een keer :-)

 

Reputatie 2

Ik heb via een contactformulier bij de klantenservice mijn vraag gesteld en uitgelegd dat ik niet verder kwam bij de telefoonlijn. De meneer die deze vraag opnam, heeft het opgelost voor mij. Dus iedereen ziet weer dat ik bel! Erg blij mee.

Hè heerlijk!

En mocht er een keer behoefte of noodzaak zijn toch een keer anoniem te bellen dan ✽31✽ voor het nummer invoeren. 

Mijn PHILIPS S10A gebruikt de vaste telefoonaansluiting en heeft een antwoordapparaat, en is aangesloten op de PSTN van de Experiabox v10.
Het probleem dat de oproeplijst ‘plotseling’ niet meer wordt weergegeven doet zich sinds een jaar of twee met enige regelmaat voor en herstelt zich meestal even spookachtig. Na zo’n herstel zijn de ingesproken berichten in het antwoordapparaat gewist. 
Omdat ik als zzp-er niet altijd bereikbaar kan zijn, wordt de oproeplijst gebruikt om terug te bellen en overzicht te houden. Als die functie ‘plotseling’ wegvalt is dat bepaald lastig. Soms helpt het om de telefooninstellingen te resetten, maar soms ook niet en duurt het enkele dagen tot een week voordat het wel weer werkt. 
Is er een deugdelijke oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Badge +30

Beste @oude_KPN-klant, welkom! Wat een vervelend probleem! Heel onhandig als ingesproken berichten ineens weg zijn. Ik ben benieuwd of @PeterG ideeën heeft hierover. Die heeft de topicstarter ook geweldig geholpen. 

Ik had me hier al over gebogen @oude_KPN-klant en @Marcia van KPN .

Die Philips s10a opgezocht. Het lijkt mij een combinatie van bellen via dect en ook buiten de deur via 06 simkaart. 

De beschreven problemen met nummerweergave dan weer wel dan weer niet en wegvallende ingesproken berichten op het antwoordapparaat van de Philips wijst op een defect in dat basisstation. 

Basisstation laten repareren of een en ander vervangen. 

Bedankt voor de reacties.

De S10A heeft geen simkaart. 

Vervangen door wat?

Vervangen door wat?

Een ander basisstation, een andere dect set. You name it. 

Het ‘basisstation’ is de telefoonhouder met verbindingen (stekkers) voor voeding en signaalversterking. Daar zit geen software in. Zou daar iets stuk zijn dan werkt de telefoon niet.

Philips zegt na de garantieperiode (1 of 2 jaar) categorisch: helaas. 

Dank voor uw reacties.

Basisstation,   Daar zit geen software in.

Hmmm. Waar heb je dat vandaan?

Het basisstation zit een bak software in. Zeker bij Philips. In de basis worden de contacten opgeslagen. En de nummerweergave ook. De opslag lijsten daarvoor zitten in basisstation. 

Ook het antwoordapparaat en de voice berichten opslag daarvan zit in het basisstation. 

En ook digitaal - analoog omzetting v.v 

Verder nog zender en ontvanger. 

Al je klachten wijzen op defecten in het basisstation. 

Reageer