Vraag

Vaste telefoon gaat met KPN Box V12 gaat maar 2x over voor verbinding verbreekt

  • 29 April 2024
  • 8 reacties
  • 33 keer bekeken

Sinds kort hebben we een box12. Internet is prima, maar de vaste telefoon gaat nu maar 2x over en verbreekt dan de verbinding, dus bijna niemand kan ons bellen tenzij ik naast de telefoon zit. Waardoor komt dit en hoe kan ik het oplossen?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Dit is in ieder geval geen instelling op de KPN Box. Dus het kan niet eenvoudig aangepast worden. Maar misschien is het een bug. Wie weet...

Reputatie 7
Badge +11

Geef de modem eens een fabrieksreset en kijk dan of de vaste telefoon het weer goed doet, zoe niet dan even bellen met 0800 0402 @Marisun 

Reputatie 7
Badge +24

Werkt nummerherkenning bij u nog? Ziet u wie er belt? Ik lees hier en daar dat da ook niet meer werkt.

Bedankt voor de tips. Ik heb met meerdere medewerkers van KPN gesproken en eindelijk de oorzaak achterhaald. Inderdaad kan het niet op de box zelf ingesteld worden, maar wel op de website van de KPN (of in de app). Waar ik het antwoord kon vinden was via https://mijn.kpn.com/#/overzicht > Thuislocatie > Informatie en Instellingen > Vaste Telefoon > Doorschakelen. Daar stond bij mij het aantal keren overgaan op 0x ingesteld. Ik heb ‘m nu op doorschakelen gezet 9x zodat mijn eigen antwoordapparaat (ik ben ouderwets :-) ) het al na 7x oppikt.

Inderdaad was de eerste optie van de hulpdesk om zowel modem als glasvezelkastje even 2 minuten uit te schakelen en dan weer op te starten. Maar dat werkte nu dus niet.

Bedankt voor de tips.

Naar welk nummer staat ie dan nu na 9 x doorgeschakeld? (retorische vraag) Dat staat er bij in de app als het goed is.

Je kunt doorschakelen ook gewoon helemaal uitzetten. Via de app. Maar ook via de telefoon.

Op een dect: kies #67# en daarna de beltoets. Na de riedel van 4 kiestonen verbinding weer verbreken.

Als doorschakelen helemaal uit staat dan gaat ie 21 x over. Ruim over een minuut.

Geen mens laat een telefoon 7 x overgaan, want niemand wil nog een antwoordapparaat of voicemail aan de lijn (lees inspreken). Iedereen verbreekt na de 4de keer vaak. Want hoewel het hier dus 21 x over kan gaan gebeurt dat zelden….

Okay, dank! Ik zal wat veranderingen aanbrengen.

Reputatie 7
Badge +11

KPN had vroeger een boekje met richtlijnen hoe te telefoneren, onder ander dat de telefoon na maximaal 3x overgaan opgenomen moest worden @PeterG 

Zelf gebruik ik het antwoordapparaat op mijn Gigaset en mocht deze het om wat voor reden niet doen, staat ook het antwoordapparaat van KPN aan en als daar op ingesproken wordt, krijg ik meteen een mail met het ingesprokene @Marisun 

KPN had vroeger een boekje met richtlijnen hoe te telefoneren, onder ander dat de telefoon na maximaal 3x overgaan opgenomen moest worden @PeterG 

Zelf gebruik ik het antwoordapparaat op mijn Gigaset en mocht deze het om wat voor reden niet doen, staat ook het antwoordapparaat van KPN aan en als daar op ingesproken wordt, krijg ik meteen een mail met het ingesprokene @Marisun 

als jij nog ergens zo'n boekje hebt liggen, zou ik het prachtig vinden om daar een foto of scan van te kunnen bekijken, @N.N. .  Ik doe de aanname dat dit het PTT tijdperk was?

Reageer