Beantwoord

Vaste telefoon raakt steeds in gesprek

  • 11 January 2024
  • 17 reacties
  • 162 keer bekeken

De vaste telefoon raakt steeds in gesprek waarna het modem gereset moet worden. Heb al 3 keer gebeld en al 2 keer het modem omgewisseld maar niets helpt. Momenteel heb ik de telefoon met een kabeltje rechtstreeks aan het modem gehangen maar ook dat helpt niet ook niet als ik een ouderwets vast toestel eraan hang.

Deze situatie is ontstaan toen ik van vakantie terug kwam en tv internet en telefoon eruit lagen na tussenkomst van een monteur is er in de centrale iets omgezet en toen deed internet en tv het weer.

?wat is de oplossing.

icon

Beste antwoord door CharldeWin 22 January 2024, 13:30

Bekijk origineel

17 reacties

Mogelijk zit het in je dect telefoon. Leen bijvoorbeeld even het setje van de buren.

Modem is al omgewisseld en je hebt het nog. Dus kan dat wel uitgesloten. 

Laatste overeenkomst is je dect set. 

Nota bene. Al mijn oude draad telefoons werken niet op mijn v10.

Peter met een vast toestel heb ik het geprobeerd dat helpt niet ook heb ik een nieuw toestel gekocht en dat geeft ook geen soelaas.

Welk modem heb je?

PS ik heb die dure vaste telefoon al sinds 2012 niet meer in gebruik. Bellen met mobiel abonnement is veel goedkoper dan die vaste.

Peter een KPN box 12

Al eens een nieuw kabeltje tussen het modem en het basisstation geplaatst? Stekker type RJ11. Is dat tot nu toe steeds hetzelfde kabeltje?

Modem is al 2 x omgewisseld en dus nu nummer 3. Lijkt me onwaarschijnlijk dat het daar 3 x achter elkaar aan ligt. 

Ja Peter ik heb een nieuw toestel gigabyte en een nieuw kabeltje rechtstreeks aan het modem gehangen. Maar dat werkt dus ook niet.

Raar hoor. Dan ben ik door mijn ideeën en opties heen.

Euh, Gigabyte? Gigaset dus.

Er zal hier nog een kpn moderator komen. Geen idee wat die nog kan (laten) doen. Maar i.i.g. binnen de systemen meer dan ik.

Peter bedankt. Heb vandaag nog alles geprobeerd (andere kabeltjes, resetten, stekker eruit en even wachten) maar ik krijg de telefoon alleen even aan de praat waarna hij toch weer wegvalt. Vandaag dacht ik even dat hij het deed maar toen ik de apparatuur in de kamer zette was het over.

Inderdaad gigaset ipv gigabyte ik vergiste me sorry.

Groet Charl

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, je geeft aan dat je telkens moet resetten omdat de telefoon steeds in gesprek raakt, is het na zo'n reset wel weer in orde? Of heeft je telefoon al sinds je vakantie alleen maar een ingesprektoon? 

Ik kijk ook graag even met je mee, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook het telefoonnummer waar het om gaat noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

Maja als ik met mijn mobiel de vaste telefoon bel gaat hij soms over maar meestal niet dit terwijl ik geen reset heb gegeven. Momenteel is de telefoon niet in gesprek. Vr.gr Charl

Overigens gaat in box 12 bij telefoontest de telefoon gewoon over.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, dan komt het telefoonsignaal dus wel goed binnen op het modem, maar gaat er daarna iets niet goed. Aangezien je zelf al een ander toestel én een ander kabeltje geprobeerd hebt, wil ik toch graag een kijkje nemen in je modem. Zou je daarvoor alsnog je gegevens in willen vullen en het hier willen laten weten als je dat hebt gedaan? 

Profiel opgeslagen. Telefoon heeft het 's-morgens redelijk gedaan 's-middags was het weer over. Groet Charl

Reputatie 7
Badge +20

Zou je het toestel nu eens op de 2e groene telefoonpoort van het modem aan willen sluiten @CharldeWin? Je nummer staat daar nu op geregistreerd en ik ben benieuwd of het daarmee wat stabieler blijft!

Reputatie 7
Badge +20

Hoe gaat het nu @CharldeWin? Alles in orde met de telefoon op poort 2?

Op poort 2 is alles hetzelfde instabiel dus. Even lijkt alles oké maar dat is snel weer over.

Nu heb ik het vaste nummer via de app doorgeschakeld naar mobiel en dat werkt.

Groet Charl

Reputatie 7
Badge +20

Ah, ok. Het is me nog steeds niet duidelijk waar de instabiliteit door veroorzaakt wordt, dus ik ben blij dat je een manier hebt gevonden waarop het wel werkt @CharldeWin!

Reageer