Binnenkort gaat mijn buurvrouw verhuizen naar een appartement in hetzelfde 070-gebied, sterker nog in dezelfde plaats.
Nu gebruikt zij voornamelijk de vaste telefoon om gebeld te worden; men weet haar dus op dat nummer te bereiken en dat is natuurlijk al jaren hetzelfde nummer.
Daarom heb ik gezegd dat ze beter het nummer kan porteren en dan een VoIP adapter kan gebruiken, zoals de oude vertrouwde PAP2T die ik zelf ook gebruik om maximale controle te houden over het nummer. Op die manier is de kans 0,0 dat het nummer ‘verdwijnt’ of ter beschikking komt aan de nieuwe bewoners van haar huidige huis.
Nu is mijn vraag: Is de verhuisservice van KPN waterdicht, ook als je je als nieuwe klant laat registeren?
[Dus dat wil zeggen: Het huidige abonnement opzeggen dat op naam staat van haar (helaas) overleden man en een nieuw abonnement aanvragen op haar naam zodat ook eens van de korting genoten kan worden die nieuwe klanten krijgen.]
Â
Het is misschien een retorische vraag want je hebt natuurlijk altijd maximale controle over jouw nummer als je het bij een derde partij onderbrengt, maar ik wil graag andere meningen horen.
Ik ben namelijk van mening dat iedereen, ongeacht of je nu gaat verhuizen of niet, het vaste nummer bij een externe partij zou moeten onderbrengen. Ik ga hier geen reclame maken maar ik betaal nu 7,5 euro per jaar voor het behoud van mijn 2 vaste lijnen en op die manier hoef ik alleen TV en internet af te nemen waardoor mijn onderhandelingspositie bij contractverlenging ook iets gunstiger is. Ik hoef daarmee mijn vaste nummers nooit mee te verhuizen mocht ik ook willen overstappen.
Beste antwoord door wjb
Bekijk origineel