Beantwoord

Voip error 403 op alle modems (ik gebruik nog een v8 icm fritzbox)

  • 2 February 2024
  • 14 reacties
  • 219 keer bekeken

Hulp gezocht na vastlopen bij helpdesk.

Ik gebruik al jaren de Voip van telfort/kpn tot voor kort zonder problemen.

Echter in november vorig jaar begon de melding dat er geen contact gelegd kon worden met de voip dienst en er een fout 403 optrad.

Gezien ik naast de originele Experia V8, een Fritz 7490 in gebruik. Door de storing eerst de V8 terug gezet en volledig opnieuw laten laden. Geen verandering, nog steeds hetzelfde probleem. (error 403)

Ook wachtwoorden wijzigen met de service tool bood geen oplossing….werkt niet, foutmelding.

De helpdesk heeft het uiteindelijk voor elkaar gekregen alles weer up and running te krijgen. (nieuw account naast de bestaande en zowaar de oude deed weer mee en bleef het doen)

 

We zijn nu eind januari en ik zit al weer 3 dagen zonder telefonie en de helpdesk kan niet helpen….

Ik heb de Experia V8 al weer aangesloten, maar houd nog steeds error 403 (wel communicatie geen toestemming van server) De huidige helpdeskmedewerker ziet de Fritzbox terwijl de V8 er al weer uren aan hangt. (ook nu weer extra account aan gemaakt, maar geen ww gekregen en kan hier dus niet mee testen.) De Tool doet het ook weer niet en geeft foutmelding op foutmelding.

 

Wie o wie kan dit voor eens en voor altijd de wereld uit helpen, dit heeft zo te zien niets met de modem te maken maar met de remote!

Graag advies hoe verder van hier…..

icon

Beste antwoord door Edwin 1801 5 February 2024, 19:08

Bekijk origineel

14 reacties

Met de v8 is het onmogelijk om VoIP telefoons te gebruiken. Bij dat modem moet de telefoon analoog op phone 1 of 2.

Reputatie 7
Badge +11

Voor de V8 geldt een omruilprogramma, de V8 is namelijk uitgefaseerd en wordt niet meer ondersteund @Edwin 1801 , daar krijg je of heb he reeds bericht over gehad.

 

 

Sorry, ik werk op de v8 met Siemens dect sets op phone 1 (Dus vergeet VoIP opmerking.)

over de v8 heb ik nooit melding gehad, alleen bij de vorige storing dat deze niet erg nieuw is.

hoe start ik de omruil akte?

maar even terug naar de essentie, telefonie werkt nu niet en geeft error 403 met de v8

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Even de WiFi manager doorlopen via de app met alleen de v8 aangesloten, dan zal die waarschijnlijk een modem omruilactie opstarten via de app omdat het een verouderd modem is. Dan krijg je een nieuwe opgestuurd.

Thx SaltyBart,

Helaas, om een of andere reden blijft kpn volhouden dat ik een fritzbox heb aangesloten…..de wifi manager vindt de fritzbox prima…….er staat echter een experiabox v8 op de lijn. Dus……..morgen nog maar eens kijken. 

Reputatie 7
Badge +9

Dat kan wel ff een 48 uur duren, wanneer heb je die aangesloten ?

Vanmiddag op verzoek van helpdesk…..geduld dus 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Edwin 1801 ,

Hoog tijd om het verouderde V8 om te ruilen voor een moderner modem. 
 

Je kunt de omruil zelf regelen. 

Dat kan via deze link: 

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Vandaag weer helpdesk aan de telefoon. Gaan nieuwe modem sturen, vandaar weer verder.

Via de koppeling bleef de Fritzbox naar voren komen en die is volgens kpn prima…… tja.

maar in ieder geval bedankt zover. 
 

Reputatie 7
Badge +19

Laten we in dit geval dan even afwachten tot de nieuwe modem er is @Edwin 1801 

Modem v12 vandaag binnen, na een poos geduld draait de boel weer en ook de IMScore aanmelding werkt weer.

Ik blijf nog steeds met de vraag zitten waarom de Experia box V8 en ook de Fritzbox 7490 met 7.57 software de storing “error 403” bleven geven.

Ter info: Een fabrieksreset van de V8 vandaag (na ontvangst van de nieuwe modem) gaf ook tijdens het opstarten weer verbinding op de telefonie.  De Fritzbox heb er nog niet terug op aangesloten…..misschien eind van de week even proberen.

Voor nu lijkt het voorlopig weer te werken.

 

Reputatie 7
Badge +28

Fijn dat de omruil van het modem een oplossing is gebleken. 👍🏽 

En nog meer verwondering dat de Fritzbox het nu spontaan ook weer op de SIP-account doet.😂

Item mag gesloten worden. 

Reputatie 7
Badge +19

Goed om te horen dat het nu weer werkt zoals het hoort! 

Reageer