Vraag

VOIP SIP Wachtwoord niet in te stellen

  • 3 February 2024
  • 10 reacties
  • 189 keer bekeken

Reputatie 2

Goedemiddag allemaal,

Na een vijftal keren met de KPN Helpdesk te hebben gesproken (met super inzet mag ik wel zeggen!), zijn we er helaas niet uitgekomen en lopen we nu aan alle kanten vast.

Op verzoek van de laatste KPN Helpdesk medewerker moest ik een nieuw topic aanmaken op het forum en mijn vraag met screenshots hier stellen, dus bij deze.

 

Het probleem is als volgt, ik heb een eigen telefooncentrale waar ik mijn VOIP SIP gegevens van KPN in wil zetten. Deze gegevens heb ik netjes kunnen opvragen via de volgende website; https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

 

Echter moet ik hier ook een wachtwoord bedenken/invullen zodat ik die weer in mijn eigen telefooncentrale kan invoeren. Maar dit laatste lijkt helaas onmogelijk, ik probeer al een geruime aantal dagen het wachtwoord in te stellen, maar het enige wat ik krijg is; 


Er is een fout opgetreden
Hierdoor kunnen we je helaas nu niet verder helpen. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Maar dat latere tijdstip maakt niet uit daar we nu al meer dan een week verder zijn.

 

Aantal dingen die ik geprobeerd heb;

  • Smartphone gebruikt
  • Laptop gebruikt
  • Firefox gebruikt
  • Google Chrome gebruikt
  • MS Edge gebruikt
  • In de GUI van het modem (V12) het VOIP Schakelaartje AAN gezet
  • In de GUI van het modem (V12) het VOIP Schakelaartje UIT gezet.
  • Modem (V12) herstart
  • Modem (V12) Gereset

Het maakt allemaal helaas niks uit.

 

Zou iemand van KPN of van de andere gebruikers mij verder kunnen helpen?

Alvast ontzettend bedankt!!

Met vriendelijke groeten,
Wouter Verbeek


10 reacties

Reputatie 7

Dit fenomeen zien we vaak als er nog een order (administratief) open staat.

Het geautomatiseerde systeem van KPN is zo waanzinnig oud/beperkt dat het niet in staat is om twee orders in behandeling te nemen ookal hebben die twee onderling geen enkele afhankelijkheid.

Ik hoop dat er op korte termijn een moderator zal zijn die hier eens wat dieper in wil duiken.

 

Reputatie 2

Plus het feit, dat de melding “Er is een fout opgetreden”    ook niet echt mee werkt.

Is het niet mogelijk, om aan te geven wat voor fout er optreedt ?

Al is het maar een foutcode, zoiets van “Er is fout x25-1337 opgetreden.” 

Dan kan de helpdesk de code opzoeken in een lijstje, en vervolgens de juiste 

aktie ondernemen.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Xenomatrix2 en bedankt voor jouw bericht :)

Hier gaat duidelijk iets niet goed met de servicetool dus goed dat je dit via deze weg aankaart. Een directe oplossing heb ik hier niet voor en daarom heb ik net de persoon die hier over gaat, gevraagd hoe we dit voor je op kunnen lossen. Zodra ik meer weet, meld ik me hier meteen weer!

Reputatie 2

Goedemiddag @Xenomatrix2 en bedankt voor jouw bericht :)

Hier gaat duidelijk iets niet goed met de servicetool dus goed dat je dit via deze weg aankaart. Een directe oplossing heb ik hier niet voor en daarom heb ik net de persoon die hier over gaat, gevraagd hoe we dit voor je op kunnen lossen. Zodra ik meer weet, meld ik me hier meteen weer!

Ontzettend bedankt alvast!

Het zou mooi zijn als dit opgelost kan worden :)

Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Xenomatrix2 en bedankt voor jouw bericht :)

Hier gaat duidelijk iets niet goed met de servicetool dus goed dat je dit via deze weg aankaart. Een directe oplossing heb ik hier niet voor en daarom heb ik net de persoon die hier over gaat, gevraagd hoe we dit voor je op kunnen lossen. Zodra ik meer weet, meld ik me hier meteen weer!

Ontzettend bedankt alvast!

Het zou mooi zijn als dit opgelost kan worden :)

Ik ga er zeker vanuit dat het wordt opgelost @wverbeek en hopelijk duurt dit niet al te lang. Probleem is ook bij hem al bekend en ik wacht nu op een verdere update! 

Reputatie 2

Goedenavond allemaal!

Vanavond heeft de tool zijn werk gedaan en heb ik een wachtwoord in kunnen stellen! 😁

Met behulp van onderstaand topic alles netjes kunnen instellen en werkend gekregen!!; 

 

Iedereen en tevens @Jan van KPN  ontzettend bedankt voor alle hulp, ik ben hier super blij mee.

 

1 vraagje nog aan @Jan van KPN , zou jij mijn emailadres van het Forum om kunnen zetten naar mijn GMAIL? In KPN staat dit al goed, maar op het forum krijg ik het niet gewijzigd.

 

Nogmaals bedankt 😍

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond allemaal!

Vanavond heeft de tool zijn werk gedaan en heb ik een wachtwoord in kunnen stellen! 😁

Met behulp van onderstaand topic alles netjes kunnen instellen en werkend gekregen!!; 

 

Iedereen en tevens @Jan van KPN  ontzettend bedankt voor alle hulp, ik ben hier super blij mee.

 

1 vraagje nog aan @Jan van KPN , zou jij mijn emailadres van het Forum om kunnen zetten naar mijn GMAIL? In KPN staat dit al goed, maar op het forum krijg ik het niet gewijzigd.

 

Nogmaals bedankt 😍

Top, heel mooi om te lezen @wverbeek :)
Wat betreft je mailadres; dit kan ik voor je aanpassen hoor. Zou je dan het desbetreffende Gmail adres in je forumprofiel willen zetten bij 'persoonlijke opmerkingen' (helemaal onderaan)?

Reputatie 2

Goedenavond allemaal!

Vanavond heeft de tool zijn werk gedaan en heb ik een wachtwoord in kunnen stellen! 😁

Met behulp van onderstaand topic alles netjes kunnen instellen en werkend gekregen!!; 

 

Iedereen en tevens @Jan van KPN  ontzettend bedankt voor alle hulp, ik ben hier super blij mee.

 

1 vraagje nog aan @Jan van KPN , zou jij mijn emailadres van het Forum om kunnen zetten naar mijn GMAIL? In KPN staat dit al goed, maar op het forum krijg ik het niet gewijzigd.

 

Nogmaals bedankt 😍

Top, heel mooi om te lezen @wverbeek :)
Wat betreft je mailadres; dit kan ik voor je aanpassen hoor. Zou je dan het desbetreffende Gmail adres in je forumprofiel willen zetten bij 'persoonlijke opmerkingen' (helemaal onderaan)?

Gedaan 🤗.

 

Alvast bedankt 👍

Reputatie 7
Badge +12

Goedenavond allemaal!

Vanavond heeft de tool zijn werk gedaan en heb ik een wachtwoord in kunnen stellen! 😁

Met behulp van onderstaand topic alles netjes kunnen instellen en werkend gekregen!!; 

 

Iedereen en tevens @Jan van KPN  ontzettend bedankt voor alle hulp, ik ben hier super blij mee.

 

1 vraagje nog aan @Jan van KPN , zou jij mijn emailadres van het Forum om kunnen zetten naar mijn GMAIL? In KPN staat dit al goed, maar op het forum krijg ik het niet gewijzigd.

 

Nogmaals bedankt 😍

Top, heel mooi om te lezen @wverbeek :)
Wat betreft je mailadres; dit kan ik voor je aanpassen hoor. Zou je dan het desbetreffende Gmail adres in je forumprofiel willen zetten bij 'persoonlijke opmerkingen' (helemaal onderaan)?

Gedaan 🤗.

 

Alvast bedankt 👍

Bij deze voor je aangepast @wverbeek :)

Reputatie 2

Goedenavond allemaal!

Vanavond heeft de tool zijn werk gedaan en heb ik een wachtwoord in kunnen stellen! 😁

Met behulp van onderstaand topic alles netjes kunnen instellen en werkend gekregen!!; 

 

Iedereen en tevens @Jan van KPN  ontzettend bedankt voor alle hulp, ik ben hier super blij mee.

 

1 vraagje nog aan @Jan van KPN , zou jij mijn emailadres van het Forum om kunnen zetten naar mijn GMAIL? In KPN staat dit al goed, maar op het forum krijg ik het niet gewijzigd.

 

Nogmaals bedankt 😍

Top, heel mooi om te lezen @wverbeek :)
Wat betreft je mailadres; dit kan ik voor je aanpassen hoor. Zou je dan het desbetreffende Gmail adres in je forumprofiel willen zetten bij 'persoonlijke opmerkingen' (helemaal onderaan)?

Gedaan 🤗.

 

Alvast bedankt 👍

Bij deze voor je aangepast @wverbeek :)

Super bedankt!! 

Reageer