Beantwoord

Wanneer gaat mijn analoge lijn er uit?

  • 16 January 2024
  • 11 reacties
  • 231 keer bekeken

Waar kan ik vinden wanneer KPN de analoge lijn afsluit? 

Er wordt gezegd 3 jaar nadat er glasvezel ligt (klopt dit?), maar waar kan ik dan vinden wanneer het glasvezel is aangelegd (of wanneer KPN een aanbieder is geworden op het betreffende glasvezel netwerk)?

icon

Beste antwoord door N.N. 16 January 2024, 17:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Het stond eerst nog op kpnnetwerk.nl, maar daar kon ik het laatst ook niet meer vinden.

Op zich is het niet van belang wanneer KPN koper afsluit, toch? Als je nog op DSL zit, zal KPN voor die tijd jou overzetten op glasvezel. En KPN sluit koper niet zomaar af als er nog gebruik van wordt gemaakt (tenzij iemand pertinent weigert om over te stappen).

Goeie vraag, ik vertrouw er maar op dat kpn geen in gebruik zijnde lijnen gaat uitschakelen, zonder communicatie naar de klant.
Ik weet een straat waar al jaren de glasvezel eindjes uit de stoep staken, nu zijn ze bijna overal naar binnen gebracht.
Ik ken niet veel mensen in die straat maar ik weet van een adres waar de glasvezel wel naar binnen is gebracht en niet wordt gebruikt.
Bij de buren is een kpn abonnement over DSL en daar ligt de glasvezel nog buiten, exact hetzelfde huis.
Ik heb geen idee van hoe of wat maar er is geen bericht of vraag over gesteld door kpn.

Reputatie 7
Badge +9

KPN kan gewoon zien welke DSL lijnen nog in gebruik zijn, dus die gaan echt niet per ongeluk afgeschakeld worden.

Reputatie 2

Vraag: Is al bekend, wanneer  KPN de onderhandelingen met Delta Fiber opent, zodat ik in Heelsum ook over kan op glasvezel van KPN ? ( via Delta Fiber dus )

Dat is toch echt goedkoper dan er een tweede glasvezel netwerk naast leggen.  😉

Reputatie 7
Badge +9

Vraag: Is al bekend, wanneer  KPN de onderhandelingen met Delta Fiber opent, zodat ik in Heelsum ook over kan op glasvezel van KPN ? ( via Delta Fiber dus )

Dat is toch echt goedkoper dan er een tweede glasvezel netwerk naast leggen.  😉

Dat kan je beter in een eigen topic vragen dan een topic over iets heel anders te kapen ;)

Reputatie 7
Badge +12

Vraag: Is al bekend, wanneer  KPN de onderhandelingen met Delta Fiber opent, zodat ik in Heelsum ook over kan op glasvezel van KPN ? ( via Delta Fiber dus )

Dat is toch echt goedkoper dan er een tweede glasvezel netwerk naast leggen.  😉

Maar wat als we net zo lang met glas als met koper kunnen doen (+/- 100 jaar) is het dan nog steeds goedkoper? De conclusie is nee, dan is het verstandiger om te investeren in een eigen netwerk.

¿Qué?

Als de eerste glasvezel versleten is dan kun je over op de andere ?
Ik denk niet dat een glasvezel slijt door gebruik er van.

Reputatie 7
Badge +21

Nee, maar als je over zo'n lange termijn spreekt, dan is het snel voordeliger om eenmalig te investeren in een eigen netwerk dan 'eeuwig' huur te betalen aan een ander.

Reputatie 7
Badge +11

Als een wijk of regio volledig verglaasd is gaat men de wijkkasten voor koper afsluiten @MCJM .

Zijn er klanten nog niet overgegaan op glas, terwijl er wel een glasaansluiting bij huis ligt, krijgt de klant eerst nog een melding van KPN om koper te migreren naar glas. Geeft men daar geen gehoor aan, dan houdt de verbinding via koper op een gegeven moment op te bestaan en zit je zonder diensten. Men gaat niet voor 1 of 2 klanten een wijkkast in stand houden, met alle kosten van dien.

www.kpnnetwerk.nl gaf eerst op de startpagina aan wanneer koper op jouw adres uitgeschakeld wordt, daar is men mee gestopt.

Het is natuurlijk altijd goedkoper om mee te liften op een bestaande glasvezellijn dan een geheel nieuwe lijn aan te leggen. Het is gewoon onwil om niet van elkaars infrastructuur gebruik te maken, ik ben het dus niet met je eens @Ik_Combineer 

Ik zie het al voor me, ik stap over naar een andere energieleverancier en die gaat vanuit een transformatorhuisje een speciale stroomkabel leggen naar mijn huis, met gas idem dito vanuit een verdeelpunt een nieuwe gasleiding. Te gek voor woorden dat netwerkleveranciers niet op elkaars infra willen zitten.

Water speelt geen rol, want daar heb je geen keus.

Reputatie 7
Badge +12

Kleine toevoeging; kpn plant ook nog eenzijdig een monteur in mocht het niet lukken om contact op te nemen voor glasvezel. Er is niemand in Nederland die wordt afgesloten van koper die er niet uitgebreid over is geïnformeerd en niet eerst veel kansen heeft gehad om over te gaan.

Ok allen bedankt. Het staat dus niet meer online. Dat is wel jammer, want nu kan ik er niet op voorsorteren door aanbiedingen in de gaten te houden.

Dan is het dus afwachten wanneer ik een seintje krijg van kpn.

 

Reageer