Vraag

2 SuperWifi's met ander SSID koppelen, kan dat?

  • 7 May 2024
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Ik heb 2 superWIFI punten meegenomen naar mijn buitenlands vakantiehuis. Dus geen KPN modem. Ze hebben echter niet dezelfde SSD en ik wil het ww aanpassen. Wat is het webadres van deze WIFI punten ?


6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Even inloggen in je lokale modem, dan zie je de IP-adressen van de wifipunten staan @Hans vP 

 

Reputatie 7
Badge +8

Ik heb 2 superWIFI punten meegenomen naar mijn buitenlands vakantiehuis. Dus geen KPN modem. Ze hebben echter niet dezelfde SSD en ik wil het ww aanpassen. Wat is het webadres van deze WIFI punten ?

Via windows netwerk omgeving zijn ze aan te klikken als netwerk apparaat icoon. Daar zit ook het juiste ip adres achter. Indien geen windows voorhanden dan zou ik even een netwerk scan app zoals fing gebruiken om te zien op welk ip adres de superwifi zitten.

Dank je. Dat heb ik gedaan, maar dan zie ik dan een dynamisch toegewezen nummer. Dat  vervolgens niet werkt. Ook het standaard IP Adres, dat ergens op KPN.COM staat:  192.168.2.149 werkt niet. Ook niet met een andere browser.

Superwifi resetten hielp niet, dus ik heb er nu eentje bedraad aangesloten, die vervolgens zijn eigen netwerk aanbiedt.

Gelukkig is dit éne WiFi punt al veel krachtiger, dan de Wifi van het modem, dus het helpt wel, met enig ongemak (=2 netwerken).

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hans vP, welkom op onze community! Ik zie dat er al een paar goede oplossingen aangedragen worden!
We hebben hier ook aan handig artikel over!

Reputatie 7
Badge +24

Superwifi resetten hielp niet, dus ik heb er nu eentje bedraad aangesloten...

Uiteraard moet er minimaal 1 bekabeld aangesloten zijn. Hoe had u het anders in gedachte? Draadloos werkt alleen bij de Experiabox v10a of de KPN Box 12/14.

Inderdaad, ik heb uiteraard (altijd al)  er eentje bedraad aangesloten. Dat is natuurlijk essentieel. Maar de kracht van het systeem zit hem in de andere (satelliet-) transmitters, die je (draadloos) toevoegt.

Reageer