Beantwoord

SuperWifi regelmatig knipperend groen lampje, waarna ik ze uit en aan moet zetten voor een stabiele verbinding

  • 30 March 2024
  • 5 reacties
  • 51 keer bekeken

Om de paar dagen knipperen al mijn superwifi punten, 3 stuks, groen. Vervolgens moet ik deze uitzetten en aanzetten om weer een stabiele verbinding te krijgen. Ik heb alle stappen welke op het forum gegeven zijn reeds doorlopen van het resetten tot opnieuw aansluiten tot de kanalen veranderen. Niets lijkt te helpen! Wat kan ik doen om een stabiel netwerk te krijgen? 

Ik heb een V10a modem en 3 stuks superwifi 2 (zwart) punten welke draadloos verbonden zijn. 1 wifipunt op de begane grond op ongeveer 5 meter van het modem, 1 op de eerste verdieping op ongeveer 10 meter van het modem en 1 op zolder op ongeveer 10 meter van het modem. 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 2 April 2024, 09:32

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Ties1983 welkom op onze community!

Dit moet gewoon kunnen werken, We hebben hier een paar handige kennisbankartikelen over!

 

Hoi @Thomas van KPN,


De stappen op de kennisbanken heb ik al doorlopen, echter zonder resultaat. Ik heb nog steeds regelmatig (elke 2 á 3 dagen) knipperende wifipunten. Zijn er nog andere dingen die ik kan doen? 
 

Reputatie 7
Badge +20

Een schone installatie kan een eind helpen en anders is het misschien toch handig even te bellen.

Een schone installatie van SuperWifi punten

Ervaar je problemen die niet goed te verklaren zijn? Bijvoorbeeld de installatie wil maar niet lukken, of de lampjes gaan niet branden zoals ze moeten. Dan kan het helpen om even helemaal opnieuw te beginnen. Dat doe je als volgt.

  1. Zet alle SuperWifi punten uit en verwijder eventuele ethernetkabels.
  2. Zet het eerste SuperWifi punt aan en laat 'm helemaal opstarten.
  3. Reset dat eerste SuperWifi punt (resetknopje ingedrukt houden totdat deze meerdere keren rood knippert) en laat 'm helemaal opstarten. Na verloop van tijd zal het lampje paars gaan branden (fabrieksinstelling). Doordat er geen kabelverbinding is, kan dit SuperWifi punt niet communiceren met andere SuperWifi punten en is dus geïsoleerd.
  4. Herhaal stap 2 en 3 met het tweede SuperWifi punt (en daarna voor elke aanvullend SuperWifi punt). Laat ook bij dit SuperWifi punt de ethernetkabel er nog uit. Alle SuperWifi punten hebben nu een paars lampje.
  5. Reset nu het KPN modem (resetknopje ingedrukt houden totdat alles gaat knipperen). Laat deze weer helemaal opstarten (geef het 15 minuten). 
  6. Sluit nu het eerste SuperWifi punt aan op het modem met een ethernetkabel. Het lampje zal eerst groen gaan knipperen en uiteindelijk constant groen branden. Geef dit proces de tijd en koppel niet te vroeg af. Als de installatie is gelukt dan zal bij het loskoppelen van de ethernetkabel het lampje groen blijven branden.
  7. Herhaal stap 6 met de eventuele andere SuperWifi punten.
  8. Nu kun je de SuperWifi punten verplaatsen in huis.

Het kan natuurlijk ook zijn dat een ander apparaat op je netwerk deze storing veroorzaakt maar dat is wat lastig oordelen op afstand.

@Thomas van KPN inmiddels ruim een week verder en de schone installatie lijkt te werken. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Top! Bedankt voor je terugkoppeling!

Reageer