Vraag

Tablet maakt geen verbinding meer na Superwifi 2 punten

  • 3 May 2024
  • 6 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik denk dat de tablet hetzelfde probleem heeft als hier: 

 

Er was niks aan de hand, maar nu met superwifi punten erbij, maakt de Lenovo TB-X605L geen verbinding meer met het wifi netwerk. De tablet vindt de wifi wel en slaat hem op, maar gaat niet door met verbinden.

 

Als ik ergens ben zonder superwifi punten, of deze zelf thuis uitschakel, dan is er geen probleem. Dan verbindt de tablet gewoon met de experiabox v10. Maar ik zoek dus een optie hoe ik de tablet ook weer kan verbinden mét de superwifi punten aan. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Het lukt ook niet om de androidversie te downgraden. Zit nu 9 op, ik las ook via post hierboven dat met versie 8 het wel werkt, maar ik weet niet hoe dat lukt.

Het is dus een combinatie van problemen: de tablet lijkt het niet goed te ondersteunen, maar zonder de superwifi punten is de verbinding wel gewoon top.

Als iemand een goede tip heeft hoor ik dat zeeeeeeer graag!


6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @rucanne, welkom! Wat jammer om te lezen dat je hier tegenaan loopt! Ik zie in het betreffende topic dat er een aantal tips gegeven wordt, maar ik begrijp dat het daarmee niet is opgelost? In het topic wordt gelinkt naar een andere website. Daar zie ik dat men contact heeft gehad met Lenovo en dat naar aanleiding daarvan de tablet terug is gezet naar Android 8. Wellicht is dit voor jou ook een oplossing! 

Reputatie 7
Badge +24

U zou WiFi 6 uit kunnen zetten. Misschien lost dat het probleem op. Heeft u al wel eens ingelogd op de SuperWiFi's? 

U zou WiFi 6 uit kunnen zetten. Misschien lost dat het probleem op. Heeft u al wel eens ingelogd op de SuperWiFi's? 

 

Ja, dat heb ik gedaan maar ook als ik verder info zie hoe dat zou kunnen, wordt me dat niet duidelijk hoe in mijn geval het uit te zetten. Zie hieronder de opties. Bij 5 GHZ bandbreedte kan ik verder kiezen uit 3 mogelijkheden: 20 - 20/40 - 20/40/80

 

 

 

Ok, ik las net dat ik dingen met die g/n/ax en a/n/ac/ax enzo moet wijzigen.

Eens kijken of dat lukt!

Reputatie 7
Badge +24

En... gelukt?

En... gelukt?

 

Was paar dagen uit de lucht ivm Hemelvaart, maar net geprobeerd. Helaas! Had goede hoop en de wifi werkte wel gewoon overal na uitschakelen van wifi 6, maar spijtig genoeg juist nog steeds niet op de tablet.

Had zowel de 2.4ghz van g/n/ax naar g/n gezet. En de 5ghz van a/n/ac/ax naar n/ac. Maar geen effect. 

Dan houdt het op, er zit nog garantie op. Ik ga proberen hem in te wisselen. Ook al zou die elders wellicht kunnen werken, maar hier niet meer en daar gaat het om

Reageer