De keuze is reuze, wat zijn jouw meestgebruikte apps?

  • 22 May 2024
  • 6 reacties
  • 105 keer bekeken
De keuze is reuze, wat zijn jouw meestgebruikte apps?
Reputatie 7
Badge +24

 Whatsapp, Facebook en Nu.nl zijn de meeste gebruikte apps in Nederland. De top 10 is verder ook niet erg verrassend.

Bron: Consultancy.nl

 

Door de jaren heen heb heb ik door vrienden en kennissen redelijk wat handige apps verzameld die mijn leven een stuk makkelijker hebben gemaakt. Als ik denk aan productiviteit, entertainment of simpelweg apps die handig zijn in het dagelijks leven, welke apps gebruiken jullie? 

 

Om het af te trappen, mijn top 3:

  1. Stipt op 1 staat bij mij Evernote. Een app waarmee je makkelijk websites opslaat en kunt delen met vrienden. Het grootste voordeel is dat er plug-ins zijn voor de meest gebruikte browsers op je laptop/pc/iMac en dat dit wordt gesynchroniseerd met je telefoon.
  2. Omdat ik graag reis en vooral stedentrips maak staat op nummer 2 GPSmyCity. Van te voren uitzoeken waar alles zit wat er te bezoeken valt? Niet meer nodig! Deze app laat je precies zien waar je moet zijn en hoe je er komt. Een soort Google Maps puur gericht op de toerist die ik schaamteloos ben.
  3. Ben je een muziekliefhebber en in de buurt van Groningen? Dan is Jamr van levensbelang. In 1 overzicht zie je waar en wanneer een artiest optreedt en of er een feestje is. Van grote locaties tot de kleinere kroegen die je zomaar over zou slaan.

 

Wat zijn jouw favoriete apps? 

We houden ervan om met jullie te kletsen en jullie gedachten te horen! Daarom stellen we af en toe vragen en houden we polls. Jouw input is heel waardevol voor ons en daarnaast zijn benieuwd naar jullie kijk op bepaalde dingen. 
 

Het is belangrijk om te benadrukken dat we deze vragen vooral stellen om met jullie in gesprek te gaan en om een levendige community te creëren, niet per se om namens KPN inzichten op te halen. Maar: als jullie waardevolle feedback delen waarmee we ons kunnen verbeteren, dan nemen we dat zeker mee!
 

Dus voel je alsjeblieft vrij om te reageren op onze vragen en polls. Jouw gedachten en ideeën zijn belangrijk voor ons, en we stellen je deelname enorm op prijs. 

 


6 reacties

Reputatie 7

De door mij verreweg het meest gebruikte app is Hermit. Hiermee laat je elke website er als een app uitzien en geef je ze ook een eigen ikoon waarmee ze op het startscherm staan.

Als voorbeeld onderstaand drie "apps" waarbij de eerste verwijst naar http://mijnmodem.kpn, de tweede naar https://tv.kpn.com en de derde naar https://webmail.kpnmail.nl.

 

 

Zo heb ik ook "apps" voor verschillende forums …

... en onderstaand een screenshot van dit topic in de app.

 

Whats-App, de diverse overheids-apps en de diverse medische apps aangaande huisarts, apotheek en ziekenhuis en verder de KPN- en Simyo-apps en buienradar.

Mijn wederhelft gebruikt veel  dagbladen-apps naast het reguliere abo op de plaatselijke krant.

Zelf werk ik zelden op de telefoon en doe het meeste met mijn 2 laptops.

 

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel handig @wjb, ik zit vaak te mopperen over sites die een app willen installeren die eigenlijk niet veel meer doet dan de website maar dit is wel een mooi compromis.

Ik kijk zelf de afgelopen dagen vaak even op rain-alarm (heeft ook een website)  zodat ik op tijd de was binnenhaal of toch even iets eerder op de motor stap om toch droog thuis te komen 😅
En je kan er weer-gifjes mee maken om via whatsapp te versturen.

 

Reputatie 7

Ik denk dat de meest gebruikte apps op mijn telefoon toch spelletjes zijn. Ik heb een aardig aantal digitale versies van bordspellen die ik vaak speel als kort tussendoortje als ik een paar minuten over heb. Bijvoorbeeld Railroad Ink of Cartographers. Heb ik wat meer tijd, dan speel ik ook wel graag spellen waar een beetje meer tijd in gaat zitten. Vaak speel ik zo'n spel dan een aantal maanden tot een jaar of twee, en dan ben ik er weer op uitgekeken. Mijn huidige favoriet is Merge Survival: Wasteland.

 

Qua niet-game apps is mijn top 3 als volgt:

BGG Catalog: Zoals sommigen van jullie wel weten ben ik nogal fan van bordspellen. Maar daarnaast ben ik ook wel twee beetjes een data hoarder. Dus maak ik gebruik van de site Boardgamegeek om mijn spellencollectie bij te houden, en te loggen welke spellen ik speel (en wanneer, met wie, wie er wint...). Alleen is de site op mobiele apparaten niet altijd even handig. Dus gebruik ik daarvoor de app BGG Catalog.

LibraryThing: In hetzelfde straatje doorgaand, ik heb ook heel veel boeken. Dus als ik (voor mij) nieuwe boeken wil kopen moet ik soms wel even checken of ik hem niet al heb. Daar komt LibraryThing bij om de hoek kijken. Dat is een app van de website met dezelfde naam waar ik al ongeveer 15 jaar mijn fysieke boekencollectie bijhoudt.

En voor nummer 3 kies ik dan voor Whatsapp, mijn meest gebruikte communicatie app.

Reputatie 7
Badge +17

Ik kijk liever naar mijn meest favoriete apps dan naar mijn meest gebruikte apps. De meest gebruikte zijn namelijk niet zo heel interessant: Whatsapp en Discord.

Maar mijn favoriete apps vind ik interessanter. Ik mag graag lezen: ik heb een redelijke fysieke boekencollectie (maar niet zo groot als die van @Erik van KPN) en een vrij uitgebreide e-boekencollectie en ben ook nog lid van de bieb. Mijn favoriete apps hebben dan ook allemaal te maken met boeken.

Om mijn e-boeken te lezen gebruik ik bij voorkeur mijn Kindle Paperwhite. Maar soms vergeet ik die mee te nemen en heb ik altijd nog de Kindle app op mijn telefoon achter de hand. Zo zat ik laatst tijdens de pauze van TAFKAL ook even lekker mijn boekje te lezen. Ideaal.

Daarnaast luister ik onderweg ook graag naar audioboeken. Hiervoor gebruik ik de Audible app. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd meer op mijn Kindle lees dan dat ik naar audioboeken luister.

Als laatste wil ik net als @Erik van KPN graag data zien van mijn gelezen boeken. Ik gebruik hiervoor 2 apps: Bookmory en Storygraph. Bookmory gebruik ik iedere keer dat ik lees. Zo weet ik precies wanneer en hoeveel ik heb gelezen. Elk lees moment komt in de kalender te staan. Dit motiveert mij ook weer om meer te lezen. En aan het einde van de maand vul ik alle gegevens die ik in Bookmory heb verzameld in Storygraph. Dit is een soort social media voor boeken. Zo kunnen mijn vrienden ook zien welke boeken ik heb gelezen. Het leukste aan deze app? De grafieken!

 

Het enige wat nog mist is een app waarmee ik goed kan bijhouden welke boeken ik in mijn collectie heb. Ik ga zeker eens kijken naar LibraryThing!

Reputatie 7

Als laatste wil ik net als @Erik van KPN graag data zien van mijn gelezen boeken. Ik gebruik hiervoor 2 apps: Bookmory en Storygraph. Bookmory gebruik ik iedere keer dat ik lees. Zo weet ik precies wanneer en hoeveel ik heb gelezen. Elk lees moment komt in de kalender te staan. Dit motiveert mij ook weer om meer te lezen. En aan het einde van de maand vul ik alle gegevens die ik in Bookmory heb verzameld in Storygraph. Dit is een soort social media voor boeken. Zo kunnen mijn vrienden ook zien welke boeken ik heb gelezen. Het leukste aan deze app? De grafieken!

Ik gebruik al vele jaren Goodreads om bij te houden wat ik lees. Nu heb ik laatst Storygraph ook een poosje geprobeerd, maar ik merk dat ik die toch minder fijn vind werken qua het loggen van de boeken. Misschien moet ik Bookmory eens proberen.

Reageer