ISRA-punt vintage aansluitblokken nodig voor modelspoorbouw

  • 3 May 2024
  • 28 reacties
  • 399 keer bekeken

Reputatie 2

NOODKREET.

Na uren/dagen zoeken ben ik nog steeds op zoek naar oude isra aansluitblokken. Kan iemand mij daar aan helpen.

Eenzijdig soldeer andere zijde schroef. 

Mvg Ton


28 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Een noodkreet klinkt nogal dringend, waarom zoek je ze? Kom ze nog weleens tegen….

Reputatie 7
Badge +13

NOODKREET.

Na uren/dagen zoeken ben ik nog steeds op zoek naar oude isra aansluitblokken. Kan iemand mij daar aan helpen.

Eenzijdig soldeer andere zijde schroef. 

Mvg Ton

Een noodkreet klinkt nogal dringend, waarom zoek je ze? Kom ze nog weleens tegen….

Ja ik ben ook even nieuwsgierig, wat speelt er dan precies? 

Reputatie 2

Dag Remco, hartelijk dan voor de reactie.

voor mij is het een noodkreet omdat ik al heel lang op zoek ben naar zes van deze aansluitblokken voor mijn modelspoorbaan.

Alternatieven zijn er niet vandaar mijn vraag.

mvg Ton 

 

 

Admin: e-mailadres verborgen i.v.m. privacy.

Reputatie 7
Badge +13

Ah vandaar. Dan hoop ik dat iemand je daar aan kan helpen Ton!

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben zelf niet van de modelbouw maar ik heb collega’s die dat wel doen en die verzamelen quattrovox telefooncentrales voor hun modelbouw. Volgens mij kan je die op marktplaats nog wel aanschaffen, mogelijk heb je daar wat aan? 
Die soldeer/schroef blokken werden vroeger enkel in de industrie gebruikt en kom je bijna niet meer tegen. Misschien dat ik 1 of 2 keer per jaar zo’n blok tegen kom maar dan is die ook nog in gebruik.

Reputatie 2

Hoi Remco, ik ga zoeken op marktplaats. Mocht je er tegenkomen hoor ik dat graag van je.

gr Ton.

Model spoorbaan…

Dan mag dit wel naar de huiskamer @Remco van KPN 😉.

Verder kan ik me totaal geen beeld vormen hoe oude isra aansluitblokken eruit zien.

Reputatie 2

 

Aha. Ik ken ze, van foto's, met beide zijden schroefklemmen. Dat lijkt me veel makkelijk dan één kant te moeten solderen.

In kantoren zijn ze soms nog wel, maar meestal (...) ongebruikt, te vinden. 

Reputatie 2

Wanneer deze te vinden zijn, zou dat fijn zijn👍

Lastig. Ben ze al zeker 12 jaar niet meer tegengekomen. 

Het is een uitdaging…

Maar is er echt geen anderen oplossing? Zo'n leverancier van een model spoorbaan gaat toch niet iets leveren zonder alle middelen? En het dus slecht bruikbaar is.

Reputatie 7
Badge +12

Lastig. Ben ze al zeker 12 jaar niet meer tegengekomen. 

Het is een uitdaging…

Maar is er echt geen anderen oplossing? Zo'n leverancier van een model spoorbaan gaat toch niet iets leveren zonder alle middelen? En het dus slecht bruikbaar is.

plus zou het niet zelf te maken zijn? Zo’n soldeer ISRA 10 is niks meer dan 30 ijzeren staafjes van links naar rechts waar je op kan solderen of iets vast schroeven…

Ik zou de draadjes aan elkaar solderen en met krimpkousjes, voor het solderen aanbrengen,  isoleren. 

Reputatie 2

Peter bedankt voor de tips maar de draden moeten vlot verzet kunnen worden. 
ik heb al 90 draden op deze blokken afgewerkt maar kom nog 180 aansluitingen te kort. 
maw het moeten deze bokken zijn. Iets anders past niet.

mvg Ton.

Reputatie 7
Badge +12

Puur uit nieuwsgierigheid; kan je eens een foto of meerdere van je modelspoorbaan delen? Ik ben nu wel erg nieuwsgierig!

Reputatie 2

Rechts onderaan zijn twee prentpanelen waarvan de bedrading afgewerkt moet worden op de blokken.

Reputatie 7
Badge +12

Wat een werk wat een werk. Ik zal het in me achterhoofd houden mocht ik er een tegen komen die vrij is maar ik kan zeker niks beloven. 

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +9

@Isra vintage Is zoiets niet voor jou? Ik koop vaak zulke spullen voor mijn hobby van ali, kost paar euro

 

Bezoek eens een radiomarkt (zo heet dat van oudsher) wanneer en waar de eerste weer is weet ik zo niet, stuur maar een PB.

Of, kijk bij (bv) eens  bij radio twenthe in de Haag.

Reputatie 7
Badge +13

 

Wat gaaf! 

Ben je er nog verder mee gekomen ?
Er was onlangs nog een leuke radiomarkt . . .

Alles -heden ten dage- nog steeds los bedraad ?
Geen bus systeem ?

Heb je wel  eens overwogen om kroon blokken te gebruiken ?
Die je kun eenvoudig omsteken (patchen zo men wil).
https://en.wikipedia.org/wiki/Krone_LSA-PLUS

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie dit topic net voorbij komen, wat vet! Ik ben ook wel benieuwd hoe het er bij staat.

Reputatie 7

@Isra vintage, wat een toffe setup!

Ik kwam erachter dat er een modelspoorbouw club is in Den Haag van en door (ex-) KPN’ers. Ik heb heb een mail gestuurd of we je op een of andere manier aan isra blokken kunnen helpen. Kan niks beloven, maar hopelijk rolt er wat uit.

Reputatie 7

Ik heb voorzichtig goed nieuws, @Isra vintage. De heren van de modelspoorbouw club gaan dinsdag tijdens hun clubavond kijken of ze nog wat ISRA blokken hebben liggen voor je. Ook nodigen ze je graag een keer uit om bij hen op de Zolder een kijkje te nemen bij hun spoorbaan. Is wel in Den Haag, dus ik hoop dat je een beetje in de buurt woont. Als je dit wat lijkt, geef het even aan, dan koppel ik je aan hen.

Reageer