Vraag

Aansluiten van glasvezel gaat niet goed, afspraken worden niet nagekomen

  • 9 May 2024
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Zie relaas, ik kan het verder nergens kwijt.

 

------- Doorgestuurd bericht --------

Onderwerp: Re: Glasvezel informatie CRM:009300002081, in gebreke stelling, schade
Datum: Thu, 9 May 2024 08:15:15 +0200
Van:  
Aan: support-netwerk@kpn.com
CC: ma


 

Beste,

Helaas, nu na meerdere pogingen om met uw organisatie gezamenlijk een oplossing te vinden voor het aansluiten van onze woning op het glasvezelnetwerk, betreur ik het zeer u te moeten mededelen dat ook de meest recente afspraak op 8 mei 2024 door uw monteurs niet is nagekomen. Dit was de tevens vierde keer dat er geen opvolging is gegeven aan een geplande afspraak, ondanks dat wij de nodige voorbereidingen hebben getroffen om het werk voor uw team te vergemakkelijken, inclusief het zelf aanleggen van een mantelbuis. Betreurenswaardige situatie dus. Ik doe er van alles aan om eea te realiseren en KPN voert toegezegde opdrachten gewoon niet uit, sterker komt nu al 2x zonder enig bericht niet opdagen op dagen dat wij aanwezig zijn om de uitvoering van uw werkzaamheden mogelijk te maken.

 

Gezien de herhaalde niet-nakoming van de overeengekomen werkzaamheden en de daardoor veroorzaakte significante verstoring van onze persoonlijke en tevens zakelijke activiteiten, zien wij ons genoodzaakt om nu hiermee een ingebrekestelling te versturen. Hiermee stellen wij KPN daarom officieel in gebreke voor het niet nakomen van de overeenkomsten en toezeggingen.

 

Wij hebben als gevolg van deze nalatigheden niet alleen meerdere dagen moeten vrijmaken, waarbij andere verplichtingen als afspraken met klanten hebben afgezegd en kansen zijn misgelopen, maar hebben ook kosten gemaakt voor voorbereidende werkzaamheden ten behoeve van het makkelijk uitvoeren van de opdracht door uw monteurs. Deze schade willen wij nu op KPN verhalen.

 

Bij deze informeer ik u dat wij de zaak per dd 14 mei zullen overdragen aan onze rechtsbijstandsverzekering. Zij zullen namens ons de juridische vervolgstappen ondernemen om de geleden schade te verhalen. Wij verwachten van KPN een spoedige reactie en een oplossing op korte termijn. U kunt vanaf heden tot 13 mei uw werkzaamheden nog uitvoeren. De door u gestuurde monteur welke uit coulance een netwerkversterker heeft aangebracht voorzag geen problemen voor de aanleg in de kruipkelder of anderzijds. Het is dus vreemd dat uw onderaannemer Volker Wessels die wel zient.

 

Wij hopen oprecht dat verdere escalatie of tijdsbesteding aan zoiets simpels als een kabeltje trekken voorkomen kan worden en dat er alsnog snel een passende oplossing van uw zijde volgt.

 

In afwachting daarvan.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Richard Zwakke

 

Dit relaas is neer KPN netwerk verzonden, evenals naar KPN kleinzakelijk.


 

Op 7-5-2024 om 22:22 schreef Ric
Beste Thijs, KPN,

Als eerder meermaals bericht verlopen de zaken mbt de overeenkomst en toezeggingen vanuit KPN niet vlekkeloos. Meerdere malen zijn wij thuis gebleven om toegang tot de woning mogelijk te maken voor KPN, evenzo veel is de overeenkomst tot aansluiten niet nagekomen. Gezien het feit dat wij morgen 8/5/24 voor de 4e maal aanwezig zijn op regenwulp 25, te Breda om het uw monteur mogelijk te maken eea aan te sluiten stellen wij u op grond van onze eerdere ervaring op voorhand in gebreken wanneer KPN of KPN netwerk eea morgen 8/5/24 niet aanlegt. Wij hebben inmiddels - omdat KPN niet de kruipkelder in wil/gaat - zelf een mantelbuis getrokken om het KPN makkelijk te maken. Die mantelbuis start bij het punt voor de gevel en eindigt in de meterkast. Het is nu aan KPN om de toezeggingen gedaan om deze uiteindelijk na te komen.

In afwachting van een aansluiting op het glasvezelnet van KPN verblijf ik:


Met vriendelijke groet,


Ric
06303
 
Op 5-5-2024 om 09:21 schreef Ric

Geachte Thijs,

Dank voor uw reactie, maar ik moet zeggen dat uw bericht mij niet geruststelt. Wij hebben na mijn klacht en uw bericht contact gehad met Volker Wessels, zij zouden afgelopen vrijdag langs komen. Dat is niet gebeurd. Om de aanleg tot in de meterkast mogelijk te maken wordt nu van mij verwacht om voor de vierde keer thuis te zijn om de installatie mogelijk te maken. Dit nadat ik zelf de moeite heb genomen om de mantelbuis alvast van voorgevel naar meterkast aan te brengen om daarmee het proces te versnellen en niet in de kruipkelder hoeven te gaan, wat de eerdere argumenten waren voor weigeren aan te leggen. Elke gemiste afspraak kost mij tijd en geduld, beide raken op. Hoe kan ik de kosten voor die tijd verhalen als schade?

Het is onacceptabel dat deze situatie nu voor de vierde keer voorkomt zonder dat er een degelijke oplossing wordt geboden. Het verzoek aan Volker Wessels om het probleem op te lossen lijkt een herhaling van zetten zonder enige garantie op succes. Ik verwacht een concrete actieplan en een vastgestelde datum waarop de werkzaamheden niet alleen gepland zijn, maar ook gegarandeerd uitgevoerd zullen worden. Het is cruciaal dat er deze keer daadwerkelijk wordt geleverd, immers wanneer een contractspartij een overeenkomst niet nakomt, slechts gedeeltelijk nakomt of op onjuiste wijze nakomt is er sprake van wanprestatie. Bij wanprestatie ontstaat een schadevergoedingsplicht.

Graag ontvang ik een bevestiging van de nieuwe afspraak met de garantie dat deze keer alles volgens plan verloopt. Bovendien sta ik erop dat er compensatie wordt overwogen voor de herhaaldelijke ongemakken en het tijdverlies.

 

In afwachting van uw spoedige antwoord,

 

Met vriendelijke groet,

 

 

R

 
Op 30-4-2024 om 12:27 schreef support-netwerk@kpn.com:

Geachte heer zw

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wat vervelend om te horen dat de aannemer weigert om de verbinding correct bij u aan te leggen, we hebben de hoofdaannemer Volker Wessels hierover op de hoogte gebracht en hen verzocht om ervoor te zorgen om de verbinding alsnog juist aan te leggen op uw adres. Helaas is het afwachten totdat er contact met u wordt opgenomen voor een nieuwe planning.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Thijs 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @RichRich100!

Jammer dat het zo moeizaam verloopt, maar je zal dit schriftelijk aan KPN Netwerk moeten laten weten.
Dit forum is van het provider gedeelte, dat is een los bedrijf van KPN Netwerk en kunnen daarom hier niks mee,

Tevens vraag ik me af wat je juridisch hiermee kan, omdat je geen contract met KPN Netwerk hebt getekend gaat het lastig worden hun aansprakelijk te stellen. Maar, ik ben geen jurists uiteraard. 

Wel een hele vervelende situatie, ik hoop dat VolkerWessels alsnog snel voor de deur zal staan! 

Succes.

Beste,

 

Ik heb een overeenkomst met KPN die mij heeft aangegeven glasvezel te zullen leveren. Dat lijkt niet zo goed te lukken. KPN blijft daarmee in gebreke. Het doorschuiven van verantwoordelijkheden lijkt een sterk punt binnen KPN. KPN netwerk is een contractpartij van KPN en niet van Rich.. Zw

Reputatie 7
Badge +9

Ziet dit bericht ter extra informatie, hierin geeft KPN aan dat KPN Netwerk een los bedrijf is:

 

Ziet dit bericht ter extra informatie, hierin geeft KPN aan dat KPN Netwerk een los bedrijf is:

 

Hoi @RichRich100   Ondertussen ligt het iets genuanceerder maar de strekking blijft toch hetzelfde:

We zijn KPN en we vertakken in verschillende onderdelen.   Jouw vraag is toegespitst op de fysieke aanleg. Daar is dit forum niet voor. Wij komen in beeld als de aansluiting gereed is. 

 

Reageer