Beantwoord

Bericht kan niet worden afgeleverd omdat het door Spamfilter als phishing wordt gezien

  • 30 April 2024
  • 5 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik krijg deze foutmelding, wat is de oplossing ?!

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 1 May 2024, 14:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@MHerm 

Gebeurd dit als jij email verstuurt of als je email ontvangt ? Als je een VPN gebruikt is dat een goed recept om jouw emails als spam te laten aanmerken.

Stuur een email naar Abuse@kpn.com met het verdachte bericht als bijlage. leg de situatie uit en vraag om jouw “reputatie” te resetten. Misschien moet je nog wat meer doen.

Beste  Ik kan geen berichten versturen naar Abuse@kpn.com omdat ik geen uberhaupt geen berichten kan versturen, want dan krijg ik voornoemde foutmelding.

 

Reputatie 7
Badge +10

@MHerm

Nogmaals: heb je een VPN geïnstalleerd ?

Ik neem aan dat emailen m.b.v. de KPN webmail ook problemen oplevert ?

Vul jouw profiel hier op forum volledig in. Vermeld bij “opmerkingen” het emailadres(sen) dat problemen oplevert. Is @Raymondt (van “KPN Abuse”) in staat en bereid om eens in de logs van de KPN te kijken wat er aan de hand is ?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @MHerm 

 

Heb je misschien een URL (linkje) in je mail of handtekening staan?

Zo ja, lukt verzenden zonder die URL wel?

Als je een URL erin hebt zitten die naar wat anders linkt dan wat je ziet dan zal dat waarschijnlijk als phishing worden gezien, bijvoorbeeld webmail.telfort.nl, de tekst laat telfort zien maar in de link staat kpnmail.

 

Hoi @MHerm .  Het spamfilter houdt geen mail richting abuse tegen. 

Werk je via de webmail?  Zo niet, dan graag via de webmail → https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp   en daarna abuse mailen met uitleg wat er aan de hand is. Dan komt het aan en kunnen ze je wellicht verder helpen. 

Reageer