Beantwoord

Hoe kan ik KPN mail instellen op outlook?

  • 5 February 2024
  • 7 reacties
  • 2619 keer bekeken

Reputatie 1

Gebruik windows 10 en maakte gebruik van windows mail, maar dat wordt binnekort niet meer ondersteund. Nu probeer ik in de nieuwe versie outlook kpn account aan te maken, maar dat wordt niuet ondersteund??

 

icon

Beste antwoord door GeSp 5 February 2024, 20:41

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Hanskru 

 

Met nieuwe versie bedoel je de gratis New outlook uit de Windows appstore?
Je zou dan handmatig instellen moeten kunnen kiezen en dan zelf alle instellingen invullen.
Hier kan je de benodigde mailinstellingen vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

 

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Reputatie 1

Het gaat hier om de nieuwe versie Outlook, die ik nu kan proberen ivm met nieuwe versie windows365.

in deze versie kan ik mijn kpn emailaccount niet toevoegen, melding geen prive accounts mogelijk.

in windows mail lukte dit wel, maar dat wordt in de loop van dit jaar niet meer gesupport door een nieuwe versie outlook

Reputatie 7
Badge +7

Als het goed is kan je (mail)accounts toevoegen bij ‘instellingen → Outlookinstellingen → Accounts. 

Betreft de 365 versie.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Hanskru, welkom op ons forum! Ik zie dat je al goed geholpen wordt, kom je er een beetje uit zo?

Reputatie 1

Bedankt opgelist,

 

groet

Ik bezit een tiscali email adres, het is me nog steeds niet gelukt me aan te melden in de nieuwe outlook van 2024 ondanks bovenstaande instructies.

Bij voorbaat dank voor een goede oplossing

Reputatie 7
Badge +10

@Gooney

De nieuwste Outlook heeft nog een aantal bugs die nog niet zijn opgelost. En dit kan één van die bugs zijn. Je bent niet de enigste die hierover klaagt.

@Hanskru 

Ondanks dat Windows 10 (binnenkort) niet meer wordt ondersteund kun je Windows 10 het nog heel goed gebruiken. Het is niet zo dat Windows 10 (en het bijbehorende emailprogramma (Mail)) dan niet meer functioneert. Er worden dan gewoon geen nieuwe updates meer uitgebracht.

Reageer