Vraag

Ik kan mijn e-mail server niet meer bereiken

  • 3 May 2024
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Sinds gisteren kan ik mijn mail server mail.stuif.com niet meer bereiken.  Ping en Tracert stoppen bij KPN.  


4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Janstuif 

 

Via een Eurofiber verbinding kom ik er wel bij maar via Ziggo, KPN en Solcon niet.

Bij Ziggo stopt het ook daar in het netwerk, via Solcon kom ik tot in Zweden en stopt het daar.

Ik denk dat het ergens een router(ing) probleem is naar Singapore maar het is dus niet alleen KPN die er last van heeft.

Hallo @Janstuif 

 

Via een Eurofiber verbinding kom ik er wel bij maar via Ziggo, KPN en Solcon niet.

Bij Ziggo stopt het ook daar in het netwerk, via Solcon kom ik tot in Zweden en stopt het daar.

Ik denk dat het ergens een router(ing) probleem is naar Singapore maar het is dus niet alleen KPN die er last van heeft.

Is dit nog steeds gaande? (ik ken die dienst verder niet)

Reputatie 7
Badge +18

Is dit nog steeds gaande? (ik ken die dienst verder niet)

 

Ik zie geen verbetering, via Eurofiber zie je nu een hoge ping maar het werkt nog wel, via Solcon krijg ik nu vrij snel een melding dat het IP adres onbereikbaar is, via KPN werkt het ook nog niet.

Ik gebruik die dienst verder ook niet, het is een Domein/Hosting provider die in Singapore zit.

Volgens hun status pagina zijn er geen problemen maar kijk je op de statuspagina van het bedrijf waarmee ze samen (zijn ge)gaan dan staat daar wel een netwerk probleem vermeld.

Het zou daarmee te maken kunnen hebben.

Is dit nog steeds gaande? (ik ken die dienst verder niet)

 

Ik zie geen verbetering, via Eurofiber zie je nu een hoge ping maar het werkt nog wel, via Solcon krijg ik nu vrij snel een melding dat het IP adres onbereikbaar is, via KPN werkt het ook nog niet.

Ik gebruik die dienst verder ook niet, het is een Domein/Hosting provider die in Singapore zit.

Volgens hun status pagina zijn er geen problemen maar kijk je op de statuspagina van het bedrijf waarmee ze samen (zijn ge)gaan dan staat daar wel een netwerk probleem vermeld.

Het zou daarmee te maken kunnen hebben.

 

Dank voor het checken, @GeSp . Het lijkt er dus op dat er aan hun kant iets anders ingesteld moet worden.  Maar dat is een aanname. Voorlopig is dit te ‘klein’ om mee naar onze netwerk/routering experts te gaan.  Dan heb ik méér meldingen nodig.  @Janstuif  heb jij nog een update?

Reageer