Beantwoord

Problemen met KPN ID en E-mail

  • 13 January 2019
  • 9 reacties
  • 333 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,
Voor mijn buurvrouw probeer ik het volgende op te lossen.
Ze heeft een kpnid gemaakt met x.y@kpnmail.nl, maar x.y@kpnmail.nl kan niet gebruikt worden voor het configuren van mail, bijv. outlook (het is tenslotte een kpnid en geen email adres). Het email adres x.y@kpnmail.nl kan echter niet gemaakt worden (meldig niet beschikbaar).
Aan het kpnid hangen 2 email accounts. Als ze echter een mail stuurt naar x.y@kpnmail.nl komt deze wel op een van de gekoppelde emails aan, echter deze is van een niet meer bestaande bestaande zaak (en wil ze dus verwijderen).
Aangezien iedereen x.y@kpnmail.nl kent wil je dit als email gebruiken.

Ik dacht het volgende:
Nieuw KPNID aanmaken en bestaande kpn accounts verplaatsen naar nieuw account. Oude kpn ip opheffen (hopelijk komt email adres x.y@kpnmail.nl dan vrij en kan dit worden toegevoegd aan nieuwe KPNID.

Iemand een betere suggestie?

Admin: eigen topic voor je aangemaakt
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 18 January 2019, 16:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

De naam van een KPN ID (dat is dus een email adres) staat volkomen los van de mogelijkheid om daarin een email adres te maken.
Echter x.y@kpnmail.nl móet al bestaan anders had ze daar geen KPN ID (inlog) op kunnen maken; je krijgt nml een email met een bevestigingslink.
Het, nogmaals, maken van dat email adres is dus niet nodig. Dat je het niet kan maken geeft al aan dat het al bestaat. Tenzij het nog geen maand geleden is opgeheven. Het gaat dan nml eerst een maand in de 'kluis'.
Reputatie 1
Dank je Peter, maar hiermee kom ik niet verder.

Het probleem is dat ze het wachtwoord van x.y@kpnmail.nl niet meer weet. Volgens de websites van KPN moet je dit resetten via MijnKPN (KPNID). Echter daar staat dit email adres (waarmee wel ingelogd wordt voor KPN ID) niet gekoppeld echter wel twee andere adressen.
* Hoe kan van dit email adres WEL een password reset aangevraagd worden?
* Kan dit blijkbaar wel al bestaande email adres worden toegevoegd (gelinked aan een KPN ID), zodat er vervolgens wel een reset kan worden aangevraagd?
Gr. Martie
Ga naar https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp en klik daar op wachtwoord vergeten. Hopelijk is het zo te herstellen.
Reputatie 7
Hoi Traxxiz, welkom op het forum! Ik zie dat Peter al goed helpt. Voor de volledigheid nog even: KPN ID staat volkomen los van mail. Je kunt, bijvoorbeeld, ook een KPN ID aanmaken met een Gmail adres. Aan een KPN ID kun je vervolgens KPN producten koppelen.

Dan, e-mail. Bij een abonnement krijg je al een e-mailadres. Je kunt daarnaast nog vijf extra e-mailadressen aanmaken. En ook nog, per adres, vijf aliassen toevoegen. Een alias is letterlijk een andere naam voor dezelfde mailbox.

Wat ik opmaak uit je bericht is dat er twee e-mailadressen zijn, en dat het adres dat mevrouw wil gebruiken een alias is van een van die twee. Maar dat mevrouw dat e-mailadres niet meer wil gebruiken. Wat we kunnen doen is het gewenste adres omzetten zodat het een alias wordt van het andere adres. Mevrouw kan dan het mailadres dat ze niet meer wil gebruiken verwijderen.

Daar kan ik bij helpen. Wil je me een privébericht sturen met de gegevens van mevrouw (naam, postcode, huisnummer) en de mailadressen waar het om gaat?
Reputatie 1
Ga naar https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp en klik daar op wachtwoord vergeten. Hopelijk is het zo te herstellen.

Helaas, deze had ik eerder al geprobeerd, maar om wachtwoord via deze link te herstellen, moet je inloggen met de kpn id, waar het bewuste email adres niet aan gekoppeld is (alias?)
Reputatie 1
Hoi Traxxiz, welkom op het forum! Ik zie dat Peter al goed helpt. Voor de volledigheid nog even: KPN ID staat volkomen los van mail. Je kunt, bijvoorbeeld, ook een KPN ID aanmaken met een Gmail adres. Aan een KPN ID kun je vervolgens KPN producten koppelen.

Dan, e-mail. Bij een abonnement krijg je al een e-mailadres. Je kunt daarnaast nog vijf extra e-mailadressen aanmaken. En ook nog, per adres, vijf aliassen toevoegen. Een alias is letterlijk een andere naam voor dezelfde mailbox.

Wat ik opmaak uit je bericht is dat er twee e-mailadressen zijn, en dat het adres dat mevrouw wil gebruiken een alias is van een van die twee. Maar dat mevrouw dat e-mailadres niet meer wil gebruiken. Wat we kunnen doen is het gewenste adres omzetten zodat het een alias wordt van het andere adres. Mevrouw kan dan het mailadres dat ze niet meer wil gebruiken verwijderen.

Daar kan ik bij helpen. Wil je me een privébericht sturen met de gegevens van mevrouw (naam, postcode, huisnummer) en de mailadressen waar het om gaat?


Hallo Erik,

Dank voor het aanbod, waar ik graag gebruik van maa. Indien ik echter de "privebericht sturen" link aanklik, komt ik op een pagina om een nieuw topic aan te maken (of vergis ik me en is dit in de een prive omgeving (voordat ik allemaal namen ga doorgeven)?
Hoe kan ik je vanuit deze site een prive bericht sturen?

Gr.
Reputatie 7
Ik zie dat het gelukt is, Traxxiz! Ik heb er zojuist op gereageerd met hoe het onder elkaar hangt en wat je het beste kunt doen 🙂
Reputatie 7
Na wat overleg en uitleg via privébericht is het nu gelukt om de mailadressen zo te krijgen als gewenst 🙂
Reputatie 1
Erik,

Super bedankt voor de goede hulp.

Grtz