Beantwoord

Weer geblokkeerd door Abuse door mails van mijn camera en geen reactie op mijn mail

  • 3 May 2024
  • 21 reacties
  • 88 keer bekeken

Ik heb al gemaild ik word keer op keer geblokkeerd. Ik krijg ook geen reactie ik gebruik kpn mail nergens voor behalve voor mijn camera die is aangesloten op de wifi maar dat moet toch kunnen met een abonnement voor wifi? Graag reactie loop voor de zoveelste keer tegen dit probleem aan maar ook gewoon geen reactie geven terwijl ik het heb verstuurd via kpn mail nog een gmail maar gewone mail verzend niks meer telefonisch kom ik ook nergens word steeds terug gestuurd naar mailen abuse team ook via website zegt u dat enkel kan melden via dit mail adres maar 0 reactie nu al een week ongeveer.

 

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 8 May 2024, 10:31

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ik heb al gemaild ik word keer op keer geblokkeerd. Ik krijg ook geen reactie ik gebruik kpn mail nergens voor behalve voor mijn camera die is aangesloten op de wifi maar dat moet toch kunnen met een abonnement voor wifi? Graag reactie loop voor de zoveelste keer tegen dit probleem aan maar ook gewoon geen reactie geven terwijl ik het heb verstuurd via kpn mail nog een gmail maar gewone mail verzend niks meer telefonisch kom ik ook nergens word steeds terug gestuurd naar mailen abuse team ook via website zegt u dat enkel kan melden via dit mail adres maar 0 reactie nu al een week ongeveer.

 

@Raymondt Wellicht dat jij iets kan betekenen….

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb al gemaild ik word keer op keer geblokkeerd.

Uw emailadres? Of wordt uw hele verbind geblokkeerd? Heeft u dan helemaal geen internet meer?

Ik krijg ook geen reactie ik gebruik kpn mail nergens voor behalve voor mijn camera die is aangesloten op de wifi maar dat moet toch kunnen met een abonnement voor wifi?

Wat doet die camera met dat emailadres dan? Verstuurd die camera mailtjes?

ja de camera moest wat ik me herinner ooit bedraad 1x naar de mijn wifi ff worden aangesloten, mijn wifi is van KPN en daaraan gekoppeld hun e-mail. Daarna was het draadloos via wifi maar kpn abuse blokkeert met steeds reageren niet ik heb wel best veel beelden maar echt niet meerdere per minuut niet eens per 5 minuten vaak ook helemaal niks 

 

Reputatie 7
Badge +24

De camera verzend dus elke keer een email als die beweging ziet ofzo? Dat gaat natuurlijk fout. Zelfs bij een laag interval van bijvoorbeeld 1 email met 5 minuten word er geblokkeerd denk ik. De hele dag door emailen met 1 mail per 5 minuten zal gezien worden als spammen. Ik denk dat u die mailfunctie beter uit kunt schakelen. 

Dat klopt maar zo werkt die camera nu eenmaal. Foscam en dat ging jaren goed op enkele incidenten na en nu ineens niet meer.. en hoezo mag KPN een llimiet daarop zetten ik ga een kijken of alle bedrijven dat doen ik betaal 74 euro per maand voor deze slechte service.

Reputatie 7
Badge +11

Je betaalt geen €74 per maand voor een mail-account @Lvia .

Je zou een eigen mail domein kunnen nemen.

Ik kan me de reactie van KPN voorstellen als er systematisch (teveel) data verzonden wordt door een IoT-apparaat.

Als jij iedere 5 minuten gebeld wordt door hetzelfde nummer wordt je ook wantrouwig of iedere paar minuten een SMS

Je zou de resolutie van de te verzenden beelden kunnen verlagen

 

Reputatie 7
Badge +24

@Raymondt kunt u hier iets meer over zeggen?

Reputatie 7
Badge +10

@Lvia 

Heb je recentelijk een VPN geïnstalleerd ? Wat dat is ook een goed recept om geblokkeerd te worden.

Kun je de camera niet een ietsie pietsie anders richten zodat hij minder bewegingen ziet en dus minder email verstuurt ?

Waarom gebruikt die camera email om beelden te versturen ? Heeft de camera geen andere mogelijkheid om die beelden te versturen via het (draadloze ??) internet ? Bijv. via de WiFi naar jouw thuisnetwerk/-aansluiting en dan verder via het internet ?

Reputatie 7

@Lvia, Waarom laat je jouw camera mailtjes versturen?

Kijk je überhaupt wel eens naar die mailtjes?

Reputatie 7
Badge +10

@Lvia 

Hoe heb je de uitgaande SMTP email ingesteld ? Gebruik je daar misschien poort 25 ? Poort 25 verstuurt email zonder encryptie en dat accepteert de KPN sinds kort niet meer. Gebruik daarom poort 467 of 587. Dan heb je wel encryptie (TLS of SSL).

Het moge duidelijk zijn inmiddels dat ik nergens verstand van heb. Iemand heeft die ooit geïnstalleerd bij mij en die persoon is overleden, maar ik zal wel eens zo'n KPN monteur laten komen misschien dat hij dat kan fixen.

Reputatie 7
Badge +11

Het moge duidelijk zijn inmiddels dat ik nergens verstand van heb. Iemand heeft die ooit geïnstalleerd bij mij en die persoon is overleden, maar ik zal wel eens zo'n KPN monteur laten komen misschien dat hij dat kan fixen.

Gewoon in de camera instellen dat deze geen mail meer verstuurd, dat kun je wel zelf denk, anders misschien een handig familieid of handige buurjongen die je vertrouwt.

Een monteur wordt duur, want het ligt niet aan KPN @Lvia 

Desnoods tijdelijk de camera uitschakelen.

Reputatie 7
Badge +10

@Lvia 

Heb je nog de handleiding van die camera ? Misschien is die nog ergens op internet te vinden ?

Ik wil wel mail versturen want zo ontvang ik de camerabeelden op mijn gsm en computer. Thanks voor alle adviezen en ik laat wel weten als het is opgelost of als het niet is opgelost en ik klant wordt van Ziggo ofzo als zij het wel oplossen

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik wil wel mail versturen want zo ontvang ik de camerabeelden op mijn gsm en computer. Thanks voor alle adviezen en ik laat wel weten als het is opgelost of als het niet is opgelost en ik klant wordt van Ziggo ofzo als zij het wel oplossen

U kunt ook een Gmail adres proberen. Of een Hotmail adres van Microsoft ofzo. Daarvoor hoeft u niet van provider te veranderen.

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil wel mail versturen want zo ontvang ik de camerabeelden op mijn gsm en computer. Thanks voor alle adviezen en ik laat wel weten als het is opgelost of als het niet is opgelost en ik klant wordt van Ziggo ofzo als zij het wel oplossen

 

Ook Ziggo kent een limiet uitgaande emails

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Lvia ,

Welkom op het forum! Ik heb even meegekeken, en mijn collega’s hebben wel degelijk antwoord gegeven op je mail. Het lijkt erop dat je probleem speelt op een e-mailadres dat eindigt op @zonnet.nl, klopt dat? Dat is geen e-mailadres wat aan KPN toebehoort, dus wij kunnen hierin ook niets met eventuele blokkades.

Reputatie 7
Badge +10

@Lvia

Dat betekent dus dat je met @zonnet.nl contact moet opnemen. maar dan heb je wel wat aan bovenstaande suggesties.

Reputatie 7
Badge +11

@Lvia

Dat betekent dus dat je met @zonnet.nl contact moet opnemen.

Oftewel Vodafone.

Ik heb ook zo'n mailaccount gehad vroeger bij Zonnet/Versatel/Tele2/Vodafone.

Ik weet dat er vorig jaar of het jaar daarvoor een schrijven van Tele2 naar alle Zonnet.nl-mailklanten is gegaan waarin aangegeven werd dat het mailaccount @zonnet.nl alleen nog als betaalde optie mogelijk was, zette je dat niet om, dan verviel op een datum X het zonnet.nl-account @Lvia en @WMG-N en @Raymondt 

Zie ook onderstaande link:

https://www.zonnet.nl/inloggen

en

https://www.zonnet.nl/faq/Waarom%20wordt%20mijn%20e-mail%20geblokkeerd

Reputatie 7

@Lvia, Kijk je ooit wel eens naar die mailtjes?

Zo niet, zet dan het verzenden van mailtjes uit op jouw Foscam camera.

Dat kan je doen m.b.v. van de Foscam VMS app op een computer.

Je koppelt daar jouw camera zodat je die kunt beheren.

Onder Netwerk → Mail vind je de mail instellingen. Door “Mail inschakelen” op Nee te zetten zullen er geen mails verzonden worden.

Je kunt hier eventueel ook een ander emailaccount instellen zoals jouw KPN emailaccount of bijvoorbeeld een Gmail account.

Reputatie 7
Badge +19

Voor het gemak even een samenvatting:

Hoi @Lvia ,

Welkom op het forum! Ik heb even meegekeken, en mijn collega’s hebben wel degelijk antwoord gegeven op je mail. Het lijkt erop dat je probleem speelt op een e-mailadres dat eindigt op @zonnet.nl, klopt dat? Dat is geen e-mailadres wat aan KPN toebehoort, dus wij kunnen hierin ook niets met eventuele blokkades.

En deze goede tips voor wat de camera betreft:

@Lvia, Kijk je ooit wel eens naar die mailtjes?

Zo niet, zet dan het verzenden van mailtjes uit op jouw Foscam camera.

Dat kan je doen m.b.v. van de Foscam VMS app op een computer.

Je koppelt daar jouw camera zodat je die kunt beheren.

Onder Netwerk → Mail vind je de mail instellingen. Door “Mail inschakelen” op Nee te zetten zullen er geen mails verzonden worden.

Je kunt hier eventueel ook een ander emailaccount instellen zoals jouw KPN emailaccount of bijvoorbeeld een Gmail account.

 

Reageer