Vraag

Internet valt iedere paar minuten weg

  • 23 April 2024
  • 2 reacties
  • 69 keer bekeken

Sinds KPN glasvezel heeft aangesloten bij ons valt het internet iedere paar minuten kort weg.

Ik heb alles geprobeerd: modem opnieuw opstarten, modem van het stroom afhalen, modem terugzetten naar fabrieksinstellingen, alles wat in de servicetool wordt aangeraden eigenlijk.

Op dit punt heb ik een sterk vermoeden dat het zou kunnen liggen aan de aansluiting van de glasvezelkast, maar ik vraag me af wat ik nog meer zou kunnen proberen om dit probleem te verhelpen


2 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @W. Iedema! Welkom op de KPN Community. Als ik dit zo lees dan heb je zo'n beetje alles gedaan wat je kon doen. Wellicht kun je de bekabeling tussen de glasvezelkast en het modem nog even nalopen.

Houden de problemen aan dan kun je het beste even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat samen met je na. 

Hallo @W. Iedema! Welkom op de KPN Community. Als ik dit zo lees dan heb je zo'n beetje alles gedaan wat je kon doen. Wellicht kun je de bekabeling tussen de glasvezelkast en het modem nog even nalopen.

Houden de problemen aan dan kun je het beste even bellen met 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat samen met je na. 

 

Dankjewel, Remco, voor de suggestie, helaas heb ik alle oppervlakkige troubleshooting al meerdere keren herhaald, mijn huiskamer zit ondertussen al vol met extra ethernetkabels.

Ik heb echter de klantenservice woensdag gebeld, de monteur kwam donderdag om de modem te vervangen, wat zoals te verwachten weer niets oploste. Daarna belde ik de klantenservice dezelfde dag weer, deze keer was er een mevrouw aan de lijn die via de technische afdeling inzage had in mijn internetverbinding en mijn vermoedens bevestigde dat er wat mis is met de glasvezelaansluiting zelf.

Nu komt het probleem: Zij zei dat er uiterlijk de volgende dag, dus die donderdag (alweer 2 dagen geleden), een monteur langs zou komen om dat te bekijken of zelfs oplossen. Die is echter NOOIT gekomen, er is zelfs geen bevestiging binnengekomen wanneer die dan wel zou komen, ondanks dat ik sindsdien nog eens 2 keer heb gebeld en iedere keer weer diezelfde belofte werd gemaakt.

Het begint mij onderhand wel een beetje de spuigaten uit te lopen om zo aan het lijntje gehouden te worden zonder enige uitzicht op wanneer dit probleem opgelost kan worden.

Ik hoop spoedig op een bericht terug, want anders is de makkelijkste stap om weer stabiel internet te ontvangen over te stappen naar een andere ISP na 35 jaar klant te zijn geweest.

Reageer