Monteur heeft glasvezelkastje vervangen maar demping nog hoog, wat te doen

  • 27 April 2024
  • 10 reacties
  • 68 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Beste Forum leden,

Toen ik bezig was om te vragen via dit forum, en veel antwoorden terug heb gekregen van jullie , en ook hoe ik de foto erbij kan plaatsen, waarvoor dank 👍of dat ik ook in aanmerking kwam voor het nieuwe tv glasvezelkastje,  is vrijdag onze grijze / oude genexis ( zie foto ) opeens kapot gegaan, en totaal geen internet, wifi, telefoon, en gaf de melding aan op tv  ( zie bijlages)  De eerste foto was dat hij het nog deed, ... Daarna alleen de powerknop brandde en niet meer verder ging . Daarop Kpn gebeld 0800...alles doorgenomen,kwamen er ook niet mee uit buitenhuis op te losen met tools  , en er zou een monteur gestuurd worden, zou eigenlijk na het weekend zijn, maar doordat er een monteur  in de buurt zat, zou hij bij ons komen.

 

Kort verhaal te maken. Monteur is geweest, heeft alles gecontroleerd, en getest, De glas- vezelkast was dood. Moest een nieuwe geplaatst worden. Media Converter voor FTU is vervangen. De Kapotte NT ingenomen, de Nieuwe NT is geplaatst.

Wel is er geconstateerd dat de demping RX hoog is, en na het poetsen in pop op ppf, en off ( meet stations ) kast van KPN, heeft het niet geholpen. Bon op klanten monitoren gezet, met een speciale code. Nu is mijn vraag nu ik het boven zwart heb, en onder wit,  ( zie foto) kan ik dan die ook omruilen voor zwart, dus 1 geheel? Ik heb de zwarte Genexis gekregen, en niet de Nokia? Is dat een groot verschil? 

Maar ik moet wel zeggen een 😉dikke pluim voor John (monteur ) kpn-  die geweest was bij ons, en het bij ons op een professionele en rustige wijze ons probleem toch zo vlug heeft verholpen, ik lees ook op het forum dat het anders is met de monteur.

 

Ronald 58 

 

Admin: een van de afbeeldingen verwijderd omdat die niet inhoudelijk wat toevoegt en zo het topic overzichtelijker blijft

Admin, later: afgesplitst naar eigen topic

Nick83 14 dagen geleden

Of moet ik zo en zo kon bellen om de demping weg te doen krijgen. 

Zolang u een werkende verbinding heeft zal KPN er helemaal niets aan doen. Bellen is dan zinloos.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nu is mijn vraag nu ik het boven zwart heb, en onder wit,  ( zie foto) kan ik dan die ook omruilen voor zwart, dus 1 geheel? Ik heb de zwarte Genexis gekregen, en niet de Nokia?

Een Nokia past bij u niet eens. De "onderplaat" die bij u aan de muur geschroefd zit en blijft zitten bij het vervangen van het glasvezelkastje is heel anders.

Reputatie 7

ronald58 schreef:

Nu is mijn vraag nu ik het boven zwart heb, en onder wit,  ( zie foto) kan ik dan die ook omruilen voor zwart, dus 1 geheel? Ik heb de zwarte Genexis gekregen, en niet de Nokia? Is dat een groot verschil? 

Jouw Genexis is geen ONT voor XGS-PON aansluitingen maar een NTU voor AON aansluitingen.

Alleen de eerste serie van de Genexis ONT voor XGS-PON aansluitingen wordt vervangen.

Jouw Genexis NTU hoeft en zal dus niet vervangen worden.

Reputatie 5
Badge +4

Dank je Nick 83,

Dus als ik het goed begrijp is niet mijn glasvezelkastje vervangen, en kan dus geen zwarte onderkant er op gezet worden  maar een nieuwe NT Genexis ,en een nieuwe media converter voor FTU geplaatst.

Maar dat is toch ook een toegevoegde waarde?

Reputatie 7

Een glasvezelkastje bestaat uit een grondplaat en een NT wat daar bovenop geplaatst wordt. Samen vormen zij een geheel. Welke je hebt is afhankelijk van welke soort verbinding je hebt, @ronald58. Bij het vervangen van een glasvezelkastje, vervangen we de NT, en niet de grondplaat. De storingsmonteur die bij jou is geweest, heeft dit ook gedaan. Dat is wat het zwarte deel van het glasvezelkastje is in jouw foto's. De onderste, witte, helft, is de grondplaat, en die blijft zoals hij is.

Dit topic, over het pro-actief vervangen van bepaalde glasvezelkastjes, is dan ook niet op jou van toepassing.

Reputatie 5
Badge +4

Dank je wjb,

Voor uw antwoord, en info,

Ik dacht al🤔, maar ik heb dus nu wel de goede Genexis NTU- voor AON, en kan nu een hele tijd mee😄toch ?  Ik heb 200mb aan internet.

 

*En heb dus geen andere glasvezel kast? 

Alleen als de demping hoog is ( er staat nog steeds een rode gevarendriehoek ) bij de meting van de monteur. Is dat iets om in de gaten te houden? Daar ik nu 8 dagen de tijd heb, om met de code gelijk de actie door te zetten, wanneer er weer de storing opduikt. En wat na die 8 dagen? Of moet ik zo en zo kon bellen om de demping weg te doen krijgen. 

Wat voor advies geven jullie😉 Moet ik bellen of even afwachten? 

 

Ronald 58

Reputatie 7
Badge +24

Of moet ik zo en zo kon bellen om de demping weg te doen krijgen. 

Zolang u een werkende verbinding heeft zal KPN er helemaal niets aan doen. Bellen is dan zinloos.

Reputatie 5
Badge +4

Beste Forum leden degene die terug gereageerd hebben.

 

Bedankt voor de heldere info en adviezen👍

 

Ik weet nu momenteel  genoeg.

 

  

Voor de zekerheid stuur ik de info wat de monteur heeft opgemaakt, zodat jullie kunnen zien waar het om gaat, en vervangen is.

Het gaat bij mijn boven mijn petje .🙃

 

*Fijn dat er leden zijn die daar wel verstand en knowhow hebben om ons te helpen op dit forum👍

 

Admin: berichten samengevoegd

Reputatie 5
Badge +4

En zoals jullie het zien op de bon,

Kunnen jullie mij meer info geven wat de monteur gedaan heeft? Hij zei al dat er termen worden gebruikt die wij als klanten van kpn ... niet weten😉

 

Reputatie 7

Hij heeft de uiteinden van de glasvezel schoongemaakt en een nieuw glasvezel koppelkabeltje (patch) in de centrale (PoP) geplaatst. Daarnaast heft hij jouw NTU vervangen.

Reputatie 7

@ronald58, ik heb je berichten afgesplitst naar dit eigen topic voor jou omdat het gesprek niet meer te maken heeft met het onderwerp van het andere topic. 

Reageer