Beantwoord

Snijmachine via WiFi met mijn 2.4 GHz network verbinden lukt niet

  • 3 May 2024
  • 23 reacties
  • 121 keer bekeken

Reputatie 1

Het lukt mij niet om een snijmachine (Siser Juliet) via WiFi met mijn 2.4 GHz network te verbinden. Ik heb echt van alles geprobeerd. Wel lukt het mij om via persoonlijke Hotspot met Wifi te verbinden. Maar dat is niet echt handig. Ik heb contact met zowel de verkoper als Siser Italie en we komen er niet uit. Kan het zijn dat een en ander bij KPN (door een instelling in het modem, Experio Box V10) wordt geblokkeerd. Heeft iemand tips?

 

icon

Beste antwoord door Anneke F 7 May 2024, 21:24

Bekijk origineel

23 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Geef de 2,4-band binnen de V10 een andere naam en wachtwoord en sla dit op, dan moet de machine kunnen verbinden.

Veel apparatuur kan niet automatisch onderscheid maken tussen de 2,4- en de 5.0-band.

Door die scheiding op eerdergenoemde manier te forceren moet het wel lukken @Anneke F 

Er wordt dus niets geblokkeerd door KPN.

Reputatie 1

De naam is reeds gewijzigd door toevoeging van 2,4 GHz achter de naam. Het wachtwoord heb ik niet gewijzigd. Is het wijzigen van het wachtwoord dan nu voldoende?

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u alleen de Experiabox v10? U heeft geen WiFi versterkers? SuperWiFi's? Experia WiFi's? 

Reputatie 1

Nee, alleen de Experiobox V10.

Reputatie 7
Badge +24

De naam is reeds gewijzigd door toevoeging van 2,4 GHz achter de naam. Het wachtwoord heb ik niet gewijzigd. Is het wijzigen van het wachtwoord dan nu voldoende?

Ok. Het werkt niet op dat 2,4 Ghz netwerk? Is de naam niet te lang? Staat er geen spatie in? Sommige apparatuur kan daar misschien niet mee overweg. Lukt het om uw mobiel met dat 2,4 Ghz netwerk te verbinden? 

Reputatie 1

Ik kan mijn Macbook, iPhone, Laptop, robot stofzuiger allemaal zonder problemen met dat netwerk verbinden. Alleen de Siser Juliet snijmachine lukt niet.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo Anneke, dat is natuurlijk minder leuk en ik kan dat ook niet direct verklaren. Je lijkt alle stappen goed te hebben doorlopen als al die andere apparaten geen problemen hebben met verbinding maken.

Het enige wat ik je kan adviseren is om dan nogmaals de stappen voor het splitsen van de frequenties te volgen.

Ik hoop toch dat je dit nog in orde kan maken Anneke!

Reputatie 1

Dank voor je reactie, Remco. Ook dat lukt niet. De naam is al gewijzigd in toevoeging 2,4 GHz. Als ik wachtwoord aanpas lukt de verbinding nog steeds niet. Siser Italie kan ook geen nieuwe suggesties meer geven. We hebben echt van alles geprobeerd. Ik mag de machine ook terugsturen maar ik wil eerst weten of het wel aan de machine ligt. Met name omdat ik wel Wifi-verbinding heb via persoonlijke Hotspot.

Ik heb zelf geen ervaring met de wifi van de door kpn geleverde kastjes maar ik zie wel veel soortgelijke problemen langskomen hier.

Mijn idee, zet er een ander wifi punt naast, met kabeltje naar experia box.

( de snijmachine heeft geen ethernet poort ? )

Reputatie 7
Badge +13

Staat er in de specificaties van de snijmachine nog welke beveiligingsprotocollen ze voor Wifi ondersteunen? Denk dan eens aan WPA/WPA 2 etc. Misschien kan je daar nog mee experimenteren in de instellingen van het modem.

Reputatie 1

De verkoper en IT-medewerker hebben via Teamviewer daar ook mee getest (en alle instellingen bekeken) maar dat bleek ook geen oplossing. Ik werk nu via de USB-kabel maar wil uiteraard graag via Wifi kunnen werken. Nogmaals …. ik mag de machine (zowel vanuit Siser IT als vanuit de verkoper) omruilen voor een nieuwe maar wil eerst graag weten of het aan de machine ligt zodat ik straks niet tegen hetzelfde probleem aanloop.

 

 

Reputatie 7
Badge +11

Als ik de YouTube filmpjes bekijk aangaande de installatie, zie ik alleen maar een verbinding via USB en niet draadloos @Anneke F , kan dat bij jou ook niet ?

Ik kijk nog even verder voor draadloze oplossingen en kom er op terug.Heb je ook onderstaande link al eens gevolgd:

https://setup.siser.com/

Heb je de machine al eens teruggezet naar default en daarna opnieuw geprobeerd te installeren via wifi.

Ik zie in de handleidng verder ook niets bijzonders.

 

 

Reputatie 1

Verbinding kan echt met Wifi.

 

Reputatie 7
Badge +11

Verbinding kan echt met Wifi.

 

Zie even mijn reactie hiervoor, ik heb nog de nodige aanvullingen geschreven @Anneke F 

 

Reputatie 1

Ja, machine is diverse keren teruggezet naar default en update firmware gedaan. Machine bij het modem geplaatst. Nogmaals … Wifi via persoonlijke hotspot werkt wel.

Reputatie 7
Badge +11

Ik kan je helaas niet verder helpen @Anneke F 

Reputatie 1

Toch bedankt voor de moeite!

Reputatie 7
Badge +11

Toch bedankt voor de moeite!

Graag gedaan en ik hoop op een oplossing voor je, anders gewoon via de USB blijven werken, is ook het meest stabiel.

Zelf heb ik een Canon printer die ook draadloos kan, maar sinds jaar en dag via USB aangesloten, nooit problemen..

Mocht je je Siser dan eens een keer draadloos buiten de deur willen gebruiken, dan inderdaad via je mobiel laten werken. @Anneke F 

Reputatie 1

Wifi-verbinding met snijmachine werkt nu. Ben met de machine naar buren gegaan en daar lukte de verbinding direct. Machine was dus niet het probleem. Nogmaals mijn 2,4 GHz netwerk een (totaal) andere naam gegeven en ook het wachtwoord nogmaals gewijzigd.

Bedankt voor alle reacties.

Reputatie 7
Badge +13

Nou dat had dan even wat voeten in de aarde maar fijn dat het dan toch gelukt is Anneke! 

Reputatie 1

Klopt, heeft veel tijd en energie gekost maar belangrijkste is dat het werkt. De aanhouder heeft gewonnen😀.

Reputatie 7
Badge +13

Klopt, heeft veel tijd en energie gekost maar belangrijkste is dat het werkt. De aanhouder heeft gewonnen😀.

Ja ik ken dat 😅 soms is het dan even doorbijten inderdaad :-) . Post in de toekomst gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen en bedankt dat je de uitkomst nog even hebt teruggekoppeld.

Reputatie 1

Dat zal ik zeker doen, Remco!

Reageer