Beantwoord

Voor de derde keer verkeerde monteur gestuurd voor glasvezelaansluiting

  • 6 May 2024
  • 9 reacties
  • 155 keer bekeken

Vandaag is voor de zoveelste keer een monteur langs gekomen om onze glasvezel verbinding in orde te maken.

Vanaf het eerste moment was bij het naar binnen brengen van de aansluiting al duidelijk dat er geen signaal vanaf de centrale binnen komt. Monteur heeft dit netjes door gegeven en daarna lang moeten wachten op de volgende monteur.

 

Tot mijn verbazing kwam de tweede monteur exact hetzelfde doen dus weer geen internet!

En vandaag de derde monteur ook weer de verkeerde gestuurd!

 

Mijn vrije dagen zijn niet voor niks regel de communicatie onder de aannemers eens fatsoenlijk zeg.

Denk er sterk over na om de boel maar weer af te zeggen en bij Ziggo te blijven!

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 8 May 2024, 16:33

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @SaSon 

Welkom op het forum van KPN.

Heel vervelend en ook frustrerend lijkt mij, zo had je de overstap van Ziggo naar KPN niet voor je gezien lijkt mij zo.
Drie verschillende monteurs aan de deur geweest, en nog steeds is het probleem niet voor je opgelost, waardoor je nog geen gebruik kunt maken van het internet.

Helaas,  gaat in dit geval niet KPN de provider over het oplossen van jouw probleem, maar Netwerkbeheerder KPN.
Netwerkbeheerder KPN dient het probleem omtrent het aansluiten van glasvezel voor jouw te verhelpen, hierin speelt KPN de provider geen rol.

Je kunt Netwerkbeheerder op de volgende wijze benaderen:

Netwerkbeheerder KPN, stuurt ook de (onder-) aannemers aan, bij de aanleg van het glasvezelnetwerk of bij storingen, dit verschilt per regio welke aannemer dat doet.

Reputatie 4
Badge +4

Topicstarter heeft volgens mij een aanvraag bij KPN (provider) gedaan en mag er dan ook van uit gaan dat KPN zorgt dat ze de service kunnen leveren. Het zou bezopen zijn dat je naar allerlei bedrijven moet gaan bellen waar je géén contract mee hebt èn die je ook géén ticket kunt geven om werkzaamheden uit te voeren.

Dus KPN (provider) moet gewoon eens de juiste monteur aansturen om het probleem op te lossen.

Hoi @SaSon 

Welkom op het forum van KPN.

Heel vervelend en ook frustrerend lijkt mij, zo had je de overstap van Ziggo naar KPN niet voor je gezien lijkt mij zo.
Drie verschillende monteurs aan de deur geweest, en nog steeds is het probleem niet voor je opgelost, waardoor je nog geen gebruik kunt maken van het internet.

Helaas,  gaat in dit geval niet KPN de provider over het oplossen van jouw probleem, maar Netwerkbeheerder KPN.
Netwerkbeheerder KPN dient het probleem omtrent het aansluiten van glasvezel voor jouw te verhelpen, hierin speelt KPN de provider geen rol.

Je kunt Netwerkbeheerder op de volgende wijze benaderen:

Netwerkbeheerder KPN, stuurt ook de (onder-) aannemers aan, bij de aanleg van het glasvezelnetwerk of bij storingen, dit verschilt per regio welke aannemer dat doet.

Bedankt voor je input maar ik sluit me toch echt aan hij Hans één reactie onder deze.

 

Met vriendelijke groet SaSon

Topicstarter heeft volgens mij een aanvraag bij KPN (provider) gedaan en mag er dan ook van uit gaan dat KPN zorgt dat ze de service kunnen leveren. Het zou bezopen zijn dat je naar allerlei bedrijven moet gaan bellen waar je géén contract mee hebt èn die je ook géén ticket kunt geven om werkzaamheden uit te voeren.

Dus KPN (provider) moet gewoon eens de juiste monteur aansturen om het probleem op te lossen.

Exact wat ik dacht. Dank je wel Hans

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Hansie-NL & @SaSon ,

Zo werkt het helaas niet in de praktijk, al begrijp ik de reactie van @Hansie-NL uiteraard wel.
KPN de provider is er alleen voor de abonnementen, maandelijkse betalingen (factuur) en storingen en problemen nadat de aansluiting heeft plaats gevonden.
KPN de provider gaat dus niet over de aanleg, onderhoud en het activeren van glasvezel, daar gaat Netwerkbeheerder KPN namelijk over.

De monteur die dit probleem moet oplossen, wordt aangestuurd door Netwerkbeheerder KPN, meestal in samenspraak met een aannemer die dat namens hen doet.
Ook een moderator kan hierin niet zoveel betekenen, dan om alleen te zien of er een ticket is aangemaakt naar Netwerkbeheerder KPN.

Je kan nu gaan zitten wachten @SaSon , maar ik adviseer je toch echt om telefonisch contact op te nemen met Netwerkbeheerder KPN, die moeten zorgdragen dat je wordt aangesloten op het glasvezelnetwerk en dus signaal binnen krijgt.

 

Reputatie 7
Badge +12

Michel dit is echt onjuist, de enige die de netbeheerder kan aansturen na de oplevering van glasvezel is een KPN monteur. Als de klant zelf belt is er geen ticket en die netbeheerder wilt ook betaald krijgen voor hun werkzaamheden. Dus ik ga er vanuit dat de 3e kpn monteur telefonisch een ticket heeft aangemaakt voor KPNNetwerk want dat is hoe het hoort te gaan.

Reputatie 4
Badge +4

@SaSon Je wilt de boel eventueel afzeggen. Heb je dan nu al wel of niet een contract met KPN provider afgesloten?

 

Reputatie 7
Badge +10

Michel dit is echt onjuist, de enige die de netbeheerder kan aansturen na de oplevering van glasvezel is een KPN monteur. Als de klant zelf belt is er geen ticket en die netbeheerder wilt ook betaald krijgen voor hun werkzaamheden. Dus ik ga er vanuit dat de 3e kpn monteur telefonisch een ticket heeft aangemaakt voor KPNNetwerk want dat is hoe het hoort te gaan.

 

Hoi @Ik_Combineer 

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg.
Uiteraard is een KPN monteur (waarvan jij er ook één bent) de juiste persoon, die hiervoor een ticket moet inschieten bij Netwerkbeheerder KPN.
Alleen is het niet echt duidelijk en helder, of de laatste 3e monteur een ticket heeft aangemaakt, ondanks dat je daar wel vanuit moet kunnen gaan.
Om hier 100% zeker van te zijn, zou @SaSon hier Netwerkbeheerder KPN over kunnen bellen, en dat is ook wat ik met mijn reactie ook bedoelde.

Reputatie 7
Badge +17

Ai, dat schiet natuurlijk niet op, @SaSon. Ik begrijp heel goed dat je nu wel eens wil dat de juiste monteur aangestuurd wordt.

Als het goed is, heeft de derde monteur ervoor gezorgd dat er een ticket voor de achterliggende afdeling aangemaakt wordt. Die kan er dan weer voor zorgen dat de juiste monteur aangestuurd wordt.

Wil je weten of dit goed gegaan is? Dan kan je telefonisch contact met ons opnemen via 0800 0402. Mijn collega kijkt dit dan graag voor je na.

Reageer