Beantwoord

Waarom zo vaak gepland onderhoud?

  • 7 May 2024
  • 2 reacties
  • 76 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Beetje verdacht. De kpn heeft onderhoud aangekondigd op 11 april 2024 tussen 02.00 en 07.00 uur. Nu alweer op 7 mei 2024 tussen 04.00 en 07.00 uur. Waarop ik prompt “een storing in je regio” kreeg om 04.28 uur toen de verbinding er al twee minuten weer was. De “storing” was om 19.43 uur opgelost.

Nu vraag ik me een paar dingen af:

  • Waarom wéér onderhoud ná nog geen maand?
  • Wanneer er een storing is, heeft een e-mail sturen geen enkele zin omdat je die dan toch niet ontvangt?
  • Waarom heb ik geen last van die storing gehad? In het logfile van de router staat dat de verbinding om 04.26.27 uur is verbroken en om 04.26.37 uur er weer was. Welgeteld tien seconden!
  • Om 04.36 uur is de internetverbinding niet geslaagd. Foutoorzaak: 4 (DHCPv4nak)
  • Wanneer de internetverbinding er weer was geeft het logfile geen melding en dat is ook wel logisch, want ik heb vanaf vanmiddag- toen ik de computer aanzette- gewoon internet. Vanmorgen heb ik zelfs om 10.00 uur nog telefoon gehad

Vreemde jongens en meiden daar bij de kpn………………………...

 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 7 May 2024, 21:43

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

1) Misschien konden de vorige werkzaamheden niet in 1 keer duren, of zijn ze in jouw regio lekker druk met aanpassen van de centrale. Dit gebeurt altijd in fases.

2) De meeste mensen hebben hun mail ook op de telefoon dus dan krijgen ze het nog te zien

3) gelukkig dat het zo kort was, alleen een storingsmelding kan automatisch zijn. Als de werkzaamheden waren afgemeld maar de monteur heeft hierna nog even kort een netwerkkaart gereset ziet KPN opeens 100e klanten buiten dienst, het systeem controleert dan voor werkzaamheden en die zijn afgerond. Is natuurlijk niet de bedoeling maar menselijke foutjes kunnen gebeuren.

4/5) geen idee

Reputatie 5
Badge +1

> in jouw regio lekker druk met aanpassen van de centrale.

Aanpassen waarvoor? Voor een 4 Gigabit verbinding voor 116 particulieren? Standaard is een glasvezel verbinding toch al tot 1 Gigabit geschikt?

Voor zover ik weet heb je met glasvezel geen “centrale" meer maar een wijkkast waar de verbindingen uitkomen. Ik weet waar die wijkkast staat en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de kpn daar bij nacht en ontij onderhoud in gaat plegen. Zal wanneer er weer onderhoud wordt aangekondigd eens gaan kijken, want die wijkkast staat door de grond ongeveer 200 meter bij mij vandaan.

Mijn “hoofdpostcode” wordt gebruikt in een erg groot gebied. Maar er staat specifiek mijn postcode met de twee letters en dan gaat het om “maar” 116 adressen…….

Reageer