Beantwoord

Port Forwarding werkt niet op Box 12

  • 28 April 2024
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik heb sinds een paar dagen een glasvezelverbinding van KPN en daar heb ik een PC op zitten die ik een Minecraft Bedrock server (poort 19132) op wil laten draaien. 
 

Bij de Port Forwarding van de Box heb ik de volgende instellingen gebruikt:

uPnP is aangezet bij Access Control.

Protocol: TCP-UDP

Internal host: 192.168.2.1 (statisch)

External en Internal port: 19132.

 

In Windows Firewall heb ik 4 regels toegevoegd. Zowel inbound als outbound 2 aparte regels om de poort open te zetten voor TCP en UDP. 
 

server opgestart, ik ga naar een portchecker en de poort is nog steeds dicht en niemand kan er van buitenaf bij. De server executable heb ik ook al toegevoegd aan de firewall voor toegang (zowel openbaar als prive, netwerk staat als privé.

 

Hoe moet het nu verder?

icon

Beste antwoord door DaceJoy 28 April 2024, 14:03

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Heb je het modem al een reboot gegeven ?
Kan je eens een screenshot van de instellingen hier plaatsen ?

Reputatie 7

Krijgt die PC zijn IP adres van de DHCP server van de V12 of is deze vast ingesteld op de PC zelf?

Port-forwarding op de V12 lijkt alleen te werken als het apparaat een het IP adres via DHCP verkrijgt.

Dit hoort ook gewoon te werken bij op een apparaat zelf vast ingesteld IP adressen maar KPN houdt zich blijkbaar niet aan de Internationale afspraken. Alleen voor UPnP mag als eis gesteld worden dat het IP adres via DHCP verkregen moet zijn.

Krijgt die PC zijn IP adres van de DHCP server van de V12 of is deze ast ingesteld op de PC zelf?

Port-forwarding op de V12 lijkt alleen te werken als het apparaat een het IP adres via DHCP verkrijgt.

Heb de PC op DHCP gezet en een IP reservering aangezet op het adres van de PC, maar de poort is nog steeds dicht. De server staat ook aan en heb de box al herstart.

Heb je het modem al een reboot gegeven ?
Kan je eens een screenshot van de instellingen hier plaatsen ?

Ik heb het modem al meerdere keren herstart, ook wal @wjb gezegd heeft, maar het heeft helaas niks geholpen.

 

Reputatie 7

Kan jij vanaf een apparaat op jouw thuisnetwerk die Minecraft server wel bereiken op 192.168.2.3?

Kan jij vanaf een apparaat op jouw thuisnetwerk die Minecraft server wel bereiken op 192.168.2.3?

Heb net Minecraft gekocht op mn tel en nu kom ik er zowel via WiFi als 5G op met mijn externe IP, volgens elke portchecker staat de port echter nog op dicht. Maar het lijkt dus gefixt te zijn nu ik er via 5G wel bij kan🤷🏻

Reputatie 7

Kan jij vanaf een apparaat op jouw thuisnetwerk die Minecraft server wel bereiken op 192.168.2.3?

Heb net Minecraft gekocht op mn tel en nu kom ik er zowel via WiFi als 5G op met mijn externe IP, volgens elke portchecker staat de port echter nog op dicht. Maar het lijkt dus gefixt te zijn nu ik er via 5G wel bij kan🤷🏻

Dan wordt niet de TCP poort gebruikt maar de UDP poort en die zijn niet te controleren met die port-checkers.

Reageer