Beantwoord

Elke nacht valt de bedrade SuperWifi2 2 minuten weg i.c.m. V10

  • 9 May 2024
  • 8 reacties
  • 63 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een weekje hebben we twee (zwarte) superwifi punten, eentje bedraad aan de V10 en de andere los.

Iedere nacht valt voor een periode van 2 minuten het wifi signaal volledig weg, het modem heeft normaal signaal (volgens KPN) .

Wat kan dit zijn? En belangrijker: de oplossing :-)

(De Superwifi die beraadt is, valt dus uit en heeft een groen knipperende lampje (tijdens de uitval……..)

icon

Beste antwoord door N.N. 9 May 2024, 14:29

Bekijk origineel

8 reacties

Heb je wèl de wifi op de V10 uit staan @Piet 1 ? Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de wifipunten.

 

Reputatie 1

Heb je wèl de wifi op de V10 uit staan @Piet 1 ? Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de wifipunten.

 

Jazeker, die staat uit!

Daar was ik al achter gekomen 😉

Reputatie 1

Heb je wèl de wifi op de V10 uit staan @Piet 1 ? Dat is een voorwaarde voor de goede werking van de wifipunten.

 

 

Kijk eens via onderstaande link naar een mogelijke oplossing @Piet 1 :

 

Reputatie 1

Kijk eens via onderstaande link naar een mogelijke oplossing @Piet 1 :

 

Dank: die stappen heb ik al doorlopen, het punt is dat het Wifi-punt dat bedraad is uitvalt.....en dan vanzelfsprekend het tweede Wifi-punt ook, en binnen twee minuten draait het allemaal weer.

Het zit hem m.i. in de communicatie tussen de V10 en het master Superwifi-punt.

Probeer de 2 wifipunten eens om te draaien, dus punt 2 op de V10 en punt 1 draadloos @Piet 1 , krijg je dan dezelfde storing?

Anders de wifipunten resetten naar hun fabriekswaarden, de wifi op de V10 uit laten staan en weer aansluiten als nieuw uit de doos. Dus beide punten eerst bekabeld aansluiten totdast de groene lampjes constant blijven branden, dat kan wel een kwartie tot 20 minuten duren en dan de 2e weer draadloos ergens plaatsen.

 

Reputatie 1

Probeer de 2 wifipunten eens om te draaien, dus punt 2 op de V10 en punt 1 draadloos @Piet 1 , krijg je dan dezelfde storing?

Anders de wifipunten resetten naar hun fabriekswaarden, de wifi op de V10 uit laten staan en weer aansluiten als nieuw uit de doos. Dus beide punten eerst bekabeld aansluiten totdast de groene lampjes constant blijven branden, dat kan wel een kwartie tot 20 minuten duren en dan de 2e weer draadloos ergens plaatsen.

 

Ik ga ermee aan de slag, dank!

Reputatie 1

Probeer de 2 wifipunten eens om te draaien, dus punt 2 op de V10 en punt 1 draadloos @Piet 1 , krijg je dan dezelfde storing?

Anders de wifipunten resetten naar hun fabriekswaarden, de wifi op de V10 uit laten staan en weer aansluiten als nieuw uit de doos. Dus beide punten eerst bekabeld aansluiten totdast de groene lampjes constant blijven branden, dat kan wel een kwartie tot 20 minuten duren en dan de 2e weer draadloos ergens plaatsen.

 

Ik ga ermee aan de slag, dank!

Ik denk dat het opgelost is, dank u voor de tips!

Reageer