Beantwoord

Welke Superwifi heb ik eigenlijk in gebruik?

  • 7 May 2024
  • 9 reacties
  • 85 keer bekeken

Ik heb 2 superwifipunten. Is dit superwifi 2? En klopt het dat de beeldkwaliteit van sommige tv zenders met de superwifipunten erbij beter is als zonder,  bijvoorbeeld via online kijken, of is dit een louter subjectieve beleving van mij? Ik heb verder een Experia v10 modem.

icon

Beste antwoord door Nick83 8 May 2024, 13:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Superwifi 1 is wit, superwifi 2 is zwart.

Reputatie 7
Badge +24

Superwifi 1 is wit, superwifi 2 is zwart.

Plaatje erbij:

 

Reputatie 7
Badge +11

En als je wifipunten, welk type dan ook, van KPN gebruikt, dient de wifi op de V10 UIT te staan, daar de V10 (nog) niet kan samenwerken met de KPN wifipunten. @Wimlu 

Oké zwart dus 2; de wifi op de V10 staat uit er branden 3 IPV 4 lampjes namelijk. Ik had overigens geen slechte wifi in huis alleen verscheen soms in de KPN tv app op Chromecast de mededeling “kan de video niet laden” waarna de stream opnieuw starten via 1x de terug knop op de Chromecast soelaas bood. Met de wifi-punten erbij zijn er nog wel korte haperingen enkele keren maar de mededeling blijft vaak achterwege. Maar ik ben wel benieuwd of mijn idee over de beeldkwaliteit klopt!

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Wimlu ,

 En klopt het dat de beeldkwaliteit van sommige tv zenders met de superwifipunten erbij beter is als zonder,  bijvoorbeeld via online kijken, of is dit een louter subjectieve beleving van mij? 

De beeldkwaliteit wordt met jouw SuperWiFi 2- punten niet beter of slechter. 
 

Je zal alleen minder last van storingen hebben als de WiFi-sterkte nu ruim voldoende is. Bij slechte Wifi kunnen haperingen ontstaan.

Ik heb maar een klein huis en altijd geen probleem met de wifi gehad. Zou trouwens een nieuwer modem wat uitmaken?

Reputatie 7
Badge +28

Nee, de V10 is een prima modem. 

Superwifi 2 is wifi 6 en de Experia V10 modem is wifi 5 als ik het goed heb, maakt dit nog uit voor de zekerheid of kwaliteit van de verbinding; oudere toestellen kunnen dit wifi 6 niet altijd aan maar na een herstart van de wifi-punten krijgen ze wel verbinding ermee, klopt dit is mijn 2e vraag?

Reputatie 7
Badge +9

Superwifi 2 is wifi 6 en de Experia V10 modem is wifi 5 als ik het goed heb, maakt dit nog uit voor de zekerheid of kwaliteit van de verbinding; oudere toestellen kunnen dit wifi 6 niet altijd aan maar na een herstart van de wifi-punten krijgen ze wel verbinding ermee, klopt dit is mijn 2e vraag?

Nee hoor, dat maakt niets uit.

Reageer