Sticky

De Grote KPN F1 competitie #3

  • 19 February 2024
  • 301 reacties
  • 3856 keer bekeken
De Grote KPN F1 competitie #3
Reputatie 7
Badge +19

The lights are out, away we go! De derde editie van dit forumspelletje. Vorig jaar tijdens de tweede editie was het @Raymondt die de titelstrijd in zijn voordeel wist te beslechten. Mag hij zich na komend seizoen ook de grote kenner noemen of slaagt iemand anders erin de koning van zijn troon te stoten? 
 


Prijs voor de kampioen

Ik kan alvast aankondigen dat de winnaar dit jaar een echt gave prijs kan winnen! Hoe en wat precies, daarover laat ik jullie nog in spanning. Reken er maar op dat je voor de eerste plek echt je best wil doen met jouw voorspellingen. 

 

Speluitleg

Puntentelling reguliere races

In elk raceweekend voorspel je de top 5 in de einduitslag van de GP. Voor elk juist voorspelde coureur op de juiste positie zijn 3 punten te verdienen. Mocht je bij een coureur slechts één positie naast zijn finishplek zitten, krijg je als troost ook nog 1 punt.

 

Puntentelling sprintraces

In een raceweekend waar er ook een sprintrace is gepland, zal elke deelnemer de top 3 voorspellen.  Elke juist voorspelde coureur levert 1 punt op. 
 

Bonusvragen

Daarnaast zijn er nog 3 bonusvragen waar jij 2 punten per vraag mee kunt verdienen. Dit zal o.a. een kennisvraag zijn over feitjes uit de rijke F1 geschiedenis, 



De voorspellingen beginnen met de GP van Bahrein op zaterdag 2 maart 2024! Voor de volledige kalender zie: 

Er is dus geen excuus om een race en voorspelling te missen!


Tussenstand na de GP Oostenrijk

1: JakkuPosuto 97 punten
2: RBxx 93
3 Remco & TDN 90 punten
4: PeterG 82 punten
5: Jeroen & Tijtheman 79
6: Raymondt & ArjanL3 78 punten
7: Basdekruijf 77 punten
8: Christian 76 punten
9: ArjKr 71 punten
10: Paul 60 punten
12: joop2011 62 punten
13: Jasper 56 punten
14: Dries123 19 punten

GP overwinningen:

​​​3: TDN
2: JakkuPosuto & Remco & Tijtheman
1: ArjKr & Jeroen & Paul & Remco & ArjanL3 & PeterG


301 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Sprintrace Top 3

  1. Verstappen
  2. Norris
  3. Leclerc

Race Top 5

  1. Verstappen
  2. Leclerc
  3. Russell
  4. Norris
  5. Hamilton

Bonusvragen

  1. Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag? 2
  2. Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? Alonso
  3. Wie wint de sprint race op zaterdag? Verstappen

 

Reputatie 7
Badge +13

Sprintrace Top 3
1: Norris
2: Verstappen
3: Russel


Race Top 5
1: Verstappen
2: Norris
3: Hamilton
4: Russel
5: Leclerc

Bonusvragen
1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag? 3
2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? Gasly
3: Wie wint de sprint race op zaterdag? Norris

Het blijft een gruwel, dat sprint format. Geef mij maar gewone opbouw naar de race op zondag.

Maar ja, toch deze voorspelling. 


Sprintrace Top 3
1: Norris
2: Verstappen 
3: Russell 


Race Top 5
1: Verstappen 
2: Norris 
3: Hamilton 
4: Leclerc 
5: Perez 

Bonusvragen
1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag? 

2


2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag?

Riciardo 


3: Wie wint de sprint race op zaterdag?

dit wordt toch al gevraagd???

Norris dus 

Reputatie 5
Badge +2

Sprintrace Top 3
1: VERSTAPPEN
2: NORRIS
3: LECLERC


Race Top 5
1: VERSTAPPEN
2: NORRIS
3: HAMILTON
4: PIASTRI
5: LECLERC

Bonusvragen
1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag? 2 stuks
2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? ALONSO
3: Wie wint de sprint race op zaterdag? NORRIS

Reputatie 7
Badge +8

Sprintrace Top 3
1: Max Verstappen
2: Oscar Piastri
3: Lando Norris


Race Top 5
1: Max Verstappen
2: Lando Norris
3: Carlos Sainz
4: Oscar Piastri
5: Charles Leclerc

Bonusvragen
1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag? 2
2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? Lance Stroll
3: Wie wint de sprint race op zaterdag? Lando Norris

 

@PeterG : Ja het wordt al gevraagd, maar in het kader van 'Spreid je winkansen’ 🙄

Reputatie 7
Badge +20

Sprintrace Top 3
1: Max
2: Norris
3: Perez


Race Top 5
1: Max
2: Perez
3: Russel
4: Norris
5: Leclerc

Bonusvragen
1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag?  3
2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? Ricordo
3: Wie wint de sprint race op zaterdag? Max

 

P.S.

Vraag 3 snap ik niet, is dat niet hetzelfde als Sprintrace Top3?

Of is Sprintrace top3 de sprintrace kwalificatie? 

Sprintrace Top 3
1: Max
2: Norris
3: Piastri


Race Top 5
1: Max
2: Norris
3: Piastri
4: Leclerc
5: RUssel

Bonusvragen
1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag?  2
2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? Alonso
3: Wie wint de sprint race op zaterdag? Max

Ai, @JakkuPosuto . Na de sprintrace is het een makkie, hè….

Reputatie 7
Badge +21

Ai, @JakkuPosuto . Na de sprintrace is het een makkie, hè….

De sprint race is morgen pas, maar voor de sprint “shoot out” (= kwalificatie) is het wel te laat.
Daarin heeft Kevin Magnussen inmiddels plaats 11 behaald.

Reputatie 7
Badge +21

Ik mis trouwens ook nog @ArjKr , @Basdekruijf , @Christian_ , @Dries123 en @Paul van KPN 

Het Sprintweekend formaat blijft lastig, ook hier bij de Grote KPN F1 Competitie 😅

Reputatie 5
Badge +3

Ik mis trouwens ook nog @ArjKr , @Basdekruijf , @Christian_ , @Dries123 en @Paul van KPN 

Het Sprintweekend formaat blijft lastig, ook hier bij de Grote KPN F1 Competitie 😅

Oei je hebt helemaal gelijk. Ik was vergeten dat het een sprint was.

Voor de vorm alleen de race voorspelling dan maar. De sprint laat ik eruit.

 

Race Top 5

1: Verstappen

2: Norris

3: Piastri

4: Hamilton 

5: Russell

 

Bonusvragen

1: Hoeveel uitvallers gaan we zien tijdens de race op zondag? 2

2: Welke coureur eindigt er op plek 11 van de sprint shoot out op vrijdag? -

3: Wie wint de sprint race op zaterdag? Norris

Reputatie 7
Badge +20

Ik niet snappe.

@Christian_ iedereen heeft de sprint top 3 ingevuld. 

Vraag 2 kan je beter laten vervallen en de sprint top 3 laten staan. Lijkt mij.

@PeterG Er stond nog geen enkele rondetijd op het bord, maar 2 minuten te laat in F1 is natuurlijk een eeuwigheid. Ik ben benieuwd naar mijn penalty!

Reputatie 7
Badge +20

@PeterG Er stond nog geen enkele rondetijd op het bord, maar 2 minuten te laat in F1 is natuurlijk een eeuwigheid. Ik ben benieuwd naar mijn penalty!

 

10 seconde? 

Reputatie 7
Badge +21

@PeterG Er stond nog geen enkele rondetijd op het bord, maar 2 minuten te laat in F1 is natuurlijk een eeuwigheid. Ik ben benieuwd naar mijn penalty!

Die beslissing is aan de organisator @Jeroen van KPN van dit topic, maar ik verwacht dat het wel meevalt 😊. Je hebt wel de deadline 28 juni 16:30 uur gemist, dus jouw antwoord op bonusvraag 2 zou zeker vervallen (als die goed was geweest...😉)

Maar nu is het tijd voor de Sprint race. Veel plezier allemaal!!

Reputatie 7
Badge +19

We moeten toch streng zijn en voor de mensen die de deadline gemist hebben, tellen alle sprintrace resultaten niet mee in de uitslag. Geldt dus voor de bonusvragen en de voorspelde Top 3. 

Tijd voor de uitslag

1: ​​​@TijtheMan 6 punten
2: @Jasper van KPN & @Jeroen van KPN 5 punten
3: ​​​@Christian_ & @TDN & @RBxx 4 punten
4: ​​​@Raymondt & @joop2011 3 punten
5: @ArjanL3 2 punten
6: @Remco van KPN & @PeterG 1 punt
7: ​​​@JakkuPosuto 1 punt

Norris en Verstappen die elkaar goed in de weg zaten, zorgt voor een erg lage score dit weekend. @TijtheMan gefeliciteerd met de winst dit weekend. Op naar Silverstone komend weekend! 

Reputatie 7
Badge +21

Duidelijk @Jeroen van KPN , die deadline is er niet voor niets. Daar had ik in mijn berekening ook al rekening mee gehouden. Dan vind ik toch één verschil met jou 😊.
JakkuPosuto kreeg van mij nog één puntje voor Piastri op plaats 3 in de hoofdrace.

Oh ja, ik dacht zelf eerst nog twee bonuspunten te scoren voor 1 uitvaller (Norris).
Maar die viel volgens de officiële uitslag niet uit en werd geklasseerd als laatste.

Was ik (bijna😢) de gedeelde winnaar samen met TijtheMan ….

Reputatie 7

P2, dat is mijn beste resultaat dit seizoen geloof ik 😄

  

Oh ja, ik dacht zelf eerst nog twee bonuspunten te scoren voor 1 uitvaller (Norris).
Maar die viel volgens de officiële uitslag niet uit, en werd geklasseerd als laatste.

Ik was ook verbaasd toen ik zag dat hij wel was geclassificeerd inderdaad, met 7 ronden achterstand. Ik snap het wel dat het gedaan wordt met 2-3 ronden achterstand, omdat ze dan nog voor achterblijvers kunnen finishen. Maar met 7 ronden voegt het weinig meer toe volgens mij. Dat is iets voor de FIA, niet voor ons haha

Reputatie 7
Badge +19

Stond ik zelf ook van te kijken dat ze Norris niet als uitvaller en dus met een DNF achter zijn naam in de uitslag gezet hebben. 

Reputatie 7
Badge +21

Ja, dat is balen. Het kost mij m'n eerste overwinning in de KPN F1 competitie 😡.

Reputatie 7
Badge +13

Spannend bovenin en we zijn nog niet eens op de helft van het seizoen. Gefeliciteerd @TijtheMan

Reputatie 5
Badge +2

Stond ik zelf ook van te kijken dat ze Norris niet als uitvaller en dus met een DNF achter zijn naam in de uitslag gezet hebben. 

Ja, daardoor kunnen ze die 5 seconden bij tellen als ze het niet bij de pitstop hebben gedaan de straf!
Anders kreeg Norris een grid penalty in Engeland!
En bij zoveel % race (ik weet ff nu niet precies het cijfer) wordt gewoon geclassificeerd! 

Reputatie 7
Badge +8

Dank voor de felicitaties. 

De strijd is inderdaad nog lang niet gestreden zo halverwege het seizoen. Supertof dat het op de baan ook weer een beetje spannend wordt/is.

Bij mijn beste weten is het dat wanneer 90% van de race verreden is, je niet meer als uitvaller genoteerd wordt. Daar het een relatief klein circuit is en er dus 71 ronden gereden worden zit die grens op ronde 64 en laat dat nu net de ronde zijn dat Norris zijn auto kapot reed…. (ik bedoel niet vanwege de crash, maar het enthousiaste rijden met een lekke achterband waarmee hij de vloer stukreed, i.p.v. rustig naar de pit en wellicht nog een puntje pakken).

Reputatie 5
Badge +2

Dank voor de felicitaties. 

De strijd is inderdaad nog lang niet gestreden zo halverwege het seizoen. Supertof dat het op de baan ook weer een beetje spannend wordt/is.

Bij mijn beste weten is het dat wanneer 90% van de race verreden is, je niet meer als uitvaller genoteerd wordt. Daar het een relatief klein circuit is en er dus 71 ronden gereden worden zit die grens op ronde 64 en laat dat nu net de ronde zijn dat Norris zijn auto kapot reed…. (ik bedoel niet vanwege de crash, maar het enthousiaste rijden met een lekke achterband waarmee hij de vloer stukreed, i.p.v. rustig naar de pit en wellicht nog een puntje pakken).

Voor het laatste had Norris ook bijna een straf voor gekregen zoals Perez de laatste keer in Canada!
(Norris heeft wel een VSC veroorzaakt)

Reputatie 7
Badge +19

We gaan direct door komend weekend met een nieuwe race!

Top 5
1:
2:
3:
4:
5:

Bonusvragen:

1: Welke rijder eindigt op plek 7 in de kwalificatie op zaterdag?
2: Welk team pakt de meeste punten in de race op zondag? 
3: Hoeveel rondes achterstand heeft de laatst geclassificeerde rijder in de race op zondag? 

Deadline: zaterdag 6 juli 16:00

@Remco van KPN @joop2011 @Jasper van KPN @PeterG @TDN @Basdekruijf @TijtheMan @TDN @RBxx @Raymondt @JakkuPosuto @Christian_ @Paul van KPN @Jeroen van KPN @ArjanL3 @ArjKr @Dries123 

Reageer