De NPO Radio 2 Top 2000 bij KPN

  • 1 December 2023
  • 34 reacties
  • 1319 keer bekeken
De NPO Radio 2 Top 2000 bij KPN
Reputatie 7
Badge +30

Is this the real life? Is this just fantasy?
Caught in a landslide….

Liefhebbers van de Top 2000 zullen het meteen herkennen. Vorig jaar stond Bohemian Rhapsody van Queen voor de 19e keer op plek 1. Zal dat dit jaar ook weer zo zijn?

 

 

Dit jaar bestaat de Top 2000 zelfs uit 2500 nummers vanwege de 25e editie van de lijst der lijsten! Iedereen kan vanaf 11 december luisteren naar deze eenmalige Top 2500.

En met TV van KPN kan je vanaf 25 december weer genieten van de beelden van het Top 2000 café op NPO 1 Extra (kanaal 81).

Jij kunt zelf ook een bijdrage leveren door te stemmen. Vanaf vrijdag 1 december tot en met vrijdag 8 december kan je jouw lijstje met minimaal 5 en maximaal 35 liedjes inleveren. 

 

Daarnaast zijn wij ook heel benieuwd: ga jij luisteren/kijken en welk nummer staat sowieso in jouw lijstje?


34 reacties

"Thuis heb ik nog een ansichtkaart....". Een paar weken geleden was de Evergreen Top 1000 te beluisteren op NPO Radio5. Die lijst bestaat ook al vele jaren en wordt ook samengesteld doordat luisteraars hun stemmen uitbrengen. Daar staat meestal Het Dorp van Wim Sonneveld op 1. Als al wat oudere vind ik die lijst minstens zo leuk als de Top 2000.

Reputatie 7
Badge +7

Zojuist gestemd, laat maar komen die Top 2000! 📻

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb zojuist ook mijn lijstje gemaakt. Eén favoriet heb ik niet, maar Johnny Cash met Hurt en Fleetwood Mac met Dreams zijn toch echt nummers die wat mij betreft niet kunnen ontbreken. Al geldt dat ook voor The Cure en John Miles..😅

Reputatie 7
Badge +7

Deze heldin: Sinéad O'Connor met haar onvergetelijke Troy. Helaas niet meer onder ons. Wat zijn er al veel iconen gegaan de afgelopen jaren en veel te jong helaas. Wat blijft is hun stem en unieke talent.

George Michael met zijn Faith mag ook niet ontbreken. Michael Jackson en zijn Thriller (absoluut de koning)

Depeche Mode met Enjoy The SilcenceRiders On The Storm van The Doors.

Een Nederlandstalig nummer mag natuurlijk ook niet ontbreken en dan is er maar één die daar recht op heeft omdat hij op eenzame hoogte staat in dit land: Frank Boeijen. Tja, en dan is het lastig kiezen want die man heeft zoveel moois gemaakt. Normaal zet ik Kronenburg Park op de lijst maar ik kies nu voor Zwart Wit omdat het helaas in vele vormen nog actueel is en tevens ook uit mijn favoriete jaren 80 komt.

Reputatie 7
Badge +30

Hele goeie nummers, @Roy74! Ik heb Michael Jackson en The Doors ook in mijn lijstje staan: tijdloze muziek!

Reputatie 7
Badge +7

Hele goeie nummers, @Roy74! Ik heb Michael Jackson en The Doors ook in mijn lijstje staan: tijdloze muziek!

Nu je dat zo zegt is dat tijdloze aspect misschien wel de reden waarom de nummers op de lijst zo gewaardeerd worden en vele generaties aanspreekt. 

Reputatie 7
Badge +28

En dit jaar gelukkig ook via Digitenne aangezien NPO 1 Extra nu ook via Digitenne te zien is.  

Andere jaren stem ik alleen op nummers die een kans maken op een plek bij de eerste 2000. Maar dit jaar heb ik vanwege de 500 extra plekken ook nummers gekozen die de eerste 2000 niet gaan halen. 

  • Depeche Mode Everything Counts

     

  • Sweet Fox On The Run

     

  • Mud Dynamite

     

  • Oasis Live Forever

     

  • UB40 Food For Thought

     

  • Duran Duran Save A Prayer

     

  • Nena Nur Getraumt

     

  • Blondie Heart Of Glass

     

  • Madness Night Boat To Cairo

     

  • Madness Our House

     

  • Madness One Step Beyond

     

  • Madness Baggy Trousers

     

  • Depeche Mode Personal Jesus

     

  • Gorillaz Feel Good Inc.

     

  • Gorillaz Clint Eastwood

     

  • Neil Young Like A Hurricane (Albumversie)

     

  • Depeche Mode Enjoy The Silence

     

  • Kate Bush Cloudbusting

     

  • Kate Bush Running Up That Hill (Albumversie)

     

  • White Lies Time To Give

     

  • Oasis Don't Look Back In Anger

     

  • David Bowie Life On Mars

     

  • David Bowie Starman

     

  • Specials Gangsters

     

  • Selecter On My Radio

     

  • Madness Embarrassment

     

  • Slade Merry Xmas Everybody

     

  • David Bowie Space Oddity (Albumversie)

     

  • David Bowie Golden Years

     

  • Sweet Love Is Like Oxygen

     

  • Sweet The Ballroom Blitz

     

  • Depeche Mode Blasphemous Rumours

     

  • Oasis Champagne Supernova (Albumversie)

     

  • Van Halen Runnin' With The Devil

     

  • Status Quo Down Down

Reputatie 7
Badge +7

Heerlijke lijst @Noordzee. Save a prayer van Duran Duran is inderdaad ook een juweel en brengt de jaren 80 in de huiskamer. December is de maand van de lijstjes. Ik luister tegenwoordig via DAB+

Toen ik dit topic zag kreeg ik een nostalgisch gevoel 😋

De voorbereidingen begonnen al in de maand vooraf waar je bij de V&D in de rij stond (echt waar 😅) om voor HFL 9,95 een 5-pack TDK SA-90 tapes te kopen. Had je meer te besteden dan werden het de bruine SAX-90 die net wat beter waren. In een wit/geel plastic zakje (toen kon dat nog gewoon) naar huis. En dan de hele dag je favoriete nummers opnemen. Hoogtepunt was altijd de grandmix van Ben Liebrand op oudejaarsavond. Daar moest zelfs het eten voor wijken om op het juiste moment op record te drukken 😀

 

 

Voor mij is en blijft Bohemian Rhapsody dé nummer 1. Eind jaren '70 stond die 1 in de Top 40 en werd er toen al na een paar weken afgekeild door Willempie van André van Duin. Het heeft jaren geduurd voordat ik Van Duin dat vergeven heb. Nu haalt Willempie dit soort lijsten meestal niet meer...... 

Reputatie 7
Badge +28

Deze week worden de nummers 2001 t/m 2500 uitgezonden. Van mijn lijst staat drie nummers daarbij. https://www.nporadio2.nl/thema/deze-nummers-hoor-je-in-de-extra-500

Reputatie 6
Badge +9

Hoogtepunt was altijd de grandmix van Ben Liebrand op oudejaarsavond. 

Sinds 2016 heb je de Openingsmix/MashUp van Bart Arends als hoogtepunt (2020/2021 vond ik toch wel de beste)

Deze week worden de nummers 2001 t/m 2500 uitgezonden. Van mijn lijst staat drie nummers daarbij. https://www.nporadio2.nl/thema/deze-nummers-hoor-je-in-de-extra-500

Er staan soms nummers tussen van wel heel plaatselijk niveau….

2126

 

Album art De Hunekop ft. Oele Plop - Wy Kam Fram Fryslan

De Hunekop ft. Oele Plop

Wy Kam Fram Fryslan

 

Wie kent deze "wereldband" ????

Reputatie 7
Badge +12

Deze week worden de nummers 2001 t/m 2500 uitgezonden. Van mijn lijst staat drie nummers daarbij. https://www.nporadio2.nl/thema/deze-nummers-hoor-je-in-de-extra-500

Er staan soms nummers tussen van wel heel plaatselijk niveau….

2126

 

Album art De Hunekop ft. Oele Plop - Wy Kam Fram Fryslan

De Hunekop ft. Oele Plop

Wy Kam Fram Fryslan

 

Wie kent deze "wereldband" ????

Zeker dat ik deze band ken @HansaanZet. Als echte Fries moet ik ze natuurlijk ook wel kennen! Mijn neefje van 11 is helemaal gek van ze :) 

Reputatie 7
Badge +12

Deze heldin: Sinéad O'Connor met haar onvergetelijke Troy. Helaas niet meer onder ons. Wat zijn er al veel iconen gegaan de afgelopen jaren en veel te jong helaas. Wat blijft is hun stem en unieke talent.

George Michael met zijn Faith mag ook niet ontbreken. Michael Jackson en zijn Thriller (absoluut de koning)

Depeche Mode met Enjoy The SilcenceRiders On The Storm van The Doors.

Een Nederlandstalig nummer mag natuurlijk ook niet ontbreken en dan is er maar één die daar recht op heeft omdat hij op eenzame hoogte staat in dit land: Frank Boeijen. Tja, en dan is het lastig kiezen want die man heeft zoveel moois gemaakt. Normaal zet ik Kronenburg Park op de lijst maar ik kies nu voor Zwart Wit omdat het helaas in vele vormen nog actueel is en tevens ook uit mijn favoriete jaren 80 komt.

Deze uitvoering van Troy is wel echt kippenvel @Roy74. Ook nog op Pinkpop :) 

Reputatie 7
Badge +7

Deze week worden de nummers 2001 t/m 2500 uitgezonden. Van mijn lijst staat drie nummers daarbij. https://www.nporadio2.nl/thema/deze-nummers-hoor-je-in-de-extra-500

Wat een prachtige lijst is dat. Er staan nummers op die zo goed zijn, dat het een schande is dat ze op een b garnituurlijst staan.

AHa met Hunting high and low…

Doe Maar met Nachtzuster… Nachtzuster wat moet ik zonder jou beginnen…Doe iets aan de pijn 😁 Wie kent de roze/groene zweetbandjes en buttons (Skunk) nog?

Opus Live is life (voor altijd de associatie met de geweldige Maradonna die met losse veters een bal zijn wil oplegt).

U2, Roxy Music. Staat Crockett’s Team van Jan Hammer er niet op?

 

Inderdaad, I love the 80’s 😎

Reputatie 7
Badge +28

En @Roy74 , wat dacht je van Blondie (driemaal), David Bowie (driemaal) en Duran Duran (tweemaal)? 

Zelf vind ik maar matig dat mijn helden uit de jaren 70 (Slade en The Sweet) de Top 2000 niet meer gehaald hebben.   

Reputatie 7
Badge +7

Deze heldin: Sinéad O'Connor met haar onvergetelijke Troy. Helaas niet meer onder ons. Wat zijn er al veel iconen gegaan de afgelopen jaren en veel te jong helaas. Wat blijft is hun stem en unieke talent.

George Michael met zijn Faith mag ook niet ontbreken. Michael Jackson en zijn Thriller (absoluut de koning)

Depeche Mode met Enjoy The SilcenceRiders On The Storm van The Doors.

Een Nederlandstalig nummer mag natuurlijk ook niet ontbreken en dan is er maar één die daar recht op heeft omdat hij op eenzame hoogte staat in dit land: Frank Boeijen. Tja, en dan is het lastig kiezen want die man heeft zoveel moois gemaakt. Normaal zet ik Kronenburg Park op de lijst maar ik kies nu voor Zwart Wit omdat het helaas in vele vormen nog actueel is en tevens ook uit mijn favoriete jaren 80 komt.

Deze uitvoering van Troy is wel echt kippenvel @Roy74. Ook nog op Pinkpop :) 

Volgens mij weigerde ze daarna om Troy live te zingen. Dit was lange tijd de enige keer, dus volgens mij zijn dit unieke beelden. Tot ze in België tot iedereen verrassing Troy nog eenmaal zong als ik het goed heb.

Ze had zeker een eigen visie en mening en die was niet mainstream. Jammer dat zichzelf zo verloren is na haar geweldige jaren 80 tot haar dood. Ik heb veel verzamelaars uit de jaren 80 en op een van de cd’s staat een long version van Troy. Altijd even genieten. Persoonlijk plaats ik haar tussen al die andere grootheden uit die tijd.

Leuk om de voorkeuren van forummers te zien verschijnen.

Reputatie 7
Badge +7

En @Roy74 , wat dacht je van Blondie (driemaal), David Bowie (driemaal) en Duran Duran (tweemaal)? 

Zelf vind ik maar matig dat mijn helden uit de jaren 70 (Slade en The Sweet) de Top 2000 niet meer gehaald hebben.   

Toch werd er in de jaren 70 ook bijzonder goede muziek gemaakt inderdaad. Ik ben uit de 70’s maar groeide op in de jaren 80 en dan is dat een feest van herkenning. Uitgaan in de jaren 90 was ook geweldig. Ik zag de Hermes House Band met I Will Survive ook op de lijst staan haha.

Zo heeft ieder decennium wel iets. Design (meubels) uit de jaren 50 en 60 zijn iconisch. Daar kan ik ook van genieten. Nu streamen we gewoon alles via de glasvezel van KPN 😎

Reputatie 7
Badge +7

De Hunekop ft. Oele Plop

Wy Kam Fram Fryslan

 

Wie kent deze "wereldband" ????

Zeker dat ik deze band ken @HansaanZet. Als echte Fries moet ik ze natuurlijk ook wel kennen! Mijn neefje van 11 is helemaal gek van ze :) 

Totaal geen actieve herinnering aan dus het moet wel heel plaatselijk zijn 😅

Maar een echte Fries zal het wel kennen.

Reputatie 7
Badge +7

Nog even… dan start ie, de Top 2000!

Vanavond om middernacht https://www.nporadio2.nl/top2000

Reputatie 7
Badge +30

Yes, we zijn begonnen! Het Top 2000 café op de achtergrond, geeft voor mij het ultieme kerstgevoel. Dan is het ineens niet zo erg om een paar uurtjes te werken :-).

Reputatie 7
Badge +7

Ik neem aan dat je dat vanuit huis kan doen @Marcia_ Hopelijk niet te veel interventies nodig op deze eerste kerstdag. Persoonlijk heb ik op de kerstdagen de voorkeur voor wat klassieke kerstmuziek op de achtergrond. Iets met traditie 😎

Reputatie 7
Badge +30

Ik kies ook eerder voor Spotify met wat zelfgekozen albums/playlists. Op het moment, om ook mijn paar werkuurtjes te omlijsten, wat van mijn favoriete kerstalbums

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb tijdens het werk de top2000 ook wel op staan, het luistert wel lekker weg, maar wat ik nog niet helemaal begrijp is die hype van het zo nodig in dat top2000 café willen zijn, het schijnt dat ze er voor in de rij staan. Of misschien nog wel erger, mensen die met webcam aan zo'n zoomcall van radio2 joinen, zodat ze misschien wel even een paar seconden in beeld komen aldaar 😁 waarom?

Reputatie 7
Badge +16

… maar wat ik nog niet helemaal begrijp is die hype van het zo nodig in dat top2000 café willen zijn, het schijnt dat ze er voor in de rij staan.


€6,50 voor 50 minutes of fame, @Raymondt!!! 😂 Ik denk echt puur voor de gezelligheid en om te kunnen zeggen dat je er geweest bent / even met het koppie op de TV!

Reageer