Vraag

Welke termen moeten worden gebruikt voor welk product?

  • 18 March 2023
  • 5 reacties
  • 117 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +20

Zie hier voor de reden.

Ik wil voorkomen dat door mij deze topic de verkeerde kant opgaat.

 

Abonnementsvorm KPN tv+

Nu wordt die decoder KPN tv+ of KPN tv+ box genoemd in de volksmond.

Terwijl het de DIW7022 is (KPN tv decoder / media box)

Bij de vorige KPN tv decoders werd nog gewoon gezegd: Arris 5202, Arris 2952, etc. 

En als er een nieuwe box komt straks, kan dat wel eens voor verwarring gaan zorgen (denk ik).

 

Ook Spanning (230 volt) en energie en elektriciteit worden sinds een jaar of 20 in de volksmond stroom genoemd.

Vroeger en ook in het buitenland zegt / zei iedereen gewoon elektriciteit.

Logisch, want stroom is een gevolg van.

 

En het meest vreemde:

Bij nieuw abonnement KPN tv+ kan je niet meer terug naar itv.

Dat klopt helemaal niet.

Want ook de DIW7022 werkt met ITV.

Bedoelt wordt, dat je niet meer naar een oudere abonnement vorm als bijvoorbeeld KPN Hussel terug kan.

 

En zo zijn er wel meer van dit soort "vreemde” uitspraken.

😉😊

 

Is het erg?

Denk het niet, zolang het maar duidelijk is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Ik noem de decoders altijd bij hun typenummer, 2952, 5202, 7022, iedereen binnen het forum weet dan wat ik bedoel.

Zo ook de modems, V8, V9, V10, V10a, Box12, onterecht aangeduid als V12.

 

Reputatie 7

Zo ook de modems, V8, V9, V10, V10a, Box12, onterecht aangeduid als V12.

Het is logisch dat KPN af wil van de term V12 omdat de term V.. snel geassocieerd wordt met een Experia Box en dat is voor velen een begrip met een negatieve bijsmaak. Toch is het voor mij gewoon de twaalfde versie van de bruikleen modem (router) van KPN en daarmee dus gewoon de V12. Als KPN had willen breken met de term V.. dan had men de KPN Box geen "KPN Box 12" moeten noemen maar gewoon "KPN Box" of desnoods "KPN Box 1".

Reputatie 7

En het meest vreemde:

Bij nieuw abonnement KPN tv+ kan je niet meer terug naar itv.

Dat klopt helemaal niet.

Want ook de DIW7022 werkt met ITV.

Bedoelt wordt, dat je niet meer naar een oudere abonnement vorm als bijvoorbeeld KPN Hussel terug kan.

Je moet dat mijns inziens niet zo letterlijk lezen.

KPN heeft jaren lang haar televisie als iTV (interactieve TV) in de markt gezet. Niet alleen bij het Hussel abonnement maar ook bij voorgaande abonnementsvormen.

Het is mijns inziens dus volstrekt logisch dat abonnees de term iTV gebruiken voor alle voorgaande abonnementsvormen.

In de laatste abonnementsvorm breekt KPN met die term door het nu "KPN TV+" of "TV+" te noemen. Dat de abonnee dan zegt dat na een overgang naar TV+ een terugkeer naar iTV (lees oude abonnementsvorm) niet meer mogelijk is vind ik persoonlijk dan ook zeer begrijpelijk.

 

Dat de DIW7022 in de volksmond de TV+ Box is gaan heten is aan KPN zelf te danken want zij zet hem zelf zo in de markt.

 

Zo ook de modems, V8, V9, V10, V10a, Box12, onterecht aangeduid als V12.

Het is logisch dat KPN af wil van de term V12 omdat de term V.. snel geassocieerd wordt met een Experia Box en dat is voor velen een begrip met een negatieve bijsmaak. Toch is het voor mij gewoon de twaalfde versie van de bruikleen modem (router) van KPN en daarmee dus gewoon de V12. Als KPN had willen breken met de term V.. dan had men de KPN Box geen "KPN Box 12" moeten noemen maar gewoon "KPN Box" of desnoods "KPN Box 1".

V staat simpel voor Versie. Ik kan er maar niet aan wennen dat “versie” 11 is overgeslagen en dat 12 nu Box … wordt genoemd.

Er is toch niks mis met V(ersie)?

En negatieve bijsmaak had niet alleen de oudere Experia's. Bij ziggo werd er over hun modems ook geklaagd.

En wat betreft dit topic:

Ook irritant is de afkortingen verkeerd gebruiken. MB, Mb en GB en Gb bijvoorbeeld.

Reputatie 7

... Ik kan er maar niet aan wennen dat “versie” 11 is overgeslagen ...

Sorry, het spijt me dat de V11 overgeslagen is omdat ik deze geclaimd had.

Dat aangehaalde topic heeft nogal wat teweeg gebracht bij KPN.

Ik heb destijds in dat topic op moeten nemen dat het een fictieve V11 betrof die niet echt bestaat. Dit omdat klantenservice overstelpt werd met vragen over de "V11".

En toen kwam Trump met zijn blokkade van ZTE waardoor KPN naarstig op zoek moest naar een vervanging van de V10 omdat ZTE daardoor weleens in financiële problemen zou kunnen komen. Zij konden die geen V11 meer noemen vanwege dat topic van mij en dus is dat ding de V10a gaan heten. Waarschijnlijk werd er toen ook al gewerkt aan de V12.