Beantwoord

E-mails verdwijnen na 14 dagen uit de webmail

  • 17 August 2021
  • 7 reacties
  • 1103 keer bekeken

Hallo,

Ik heb 2 vragen:

1 Ik lees de mail via kpn webmail op de tablet, echter ben ik er laatst achter gekomen dat de ingekomen mail na 14 dagen verdwijnt en ik weet niet waar deze blijft. De klantenservice kon mij helaas niet helpen want mw wist het ook niet. Dus waar blijft de mail en hoe stel ik deze dan goed in, via welke instellingen?

2 Ik gebruik kpn webmail omdat ik al geruime tijd niet meer kan inloggen op het standaard emailprogramma (rood envelopje) op de tablet. Over gegaan van Concepts naar Telfort naar Kpn en toen is het fout gegaan, kan wachtwoord en gebruikersnaam niet wijzigen dus ook niet inloggen. Dit programma is instantie makkelijker dan de webmail. Hoe krijg ik dit weer zoals vroeger lfwel hoe kan ik hier weer op inloggen?

Frenc

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 19 August 2021, 10:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

@Frenc

Het wachtwoord + gebruikersnaam voor de webmail en jouw emailprogramma zijn hetzelfde. Je kunt bij de webmail binnenkomen dus wachtwoord + gebruikersnaam zijn goed. Dus ligt het waarschijnlijk aan de instellingen in jouw emailprogramma.

Heb je al een KPN ID ? En heb je al jouw emailadres gekoppeld aan jouw abonnement ? Dat moet je doen om jouw wachtwoord te kunnen wijzigen.

Misschien heeft iemand anders toegang tot jouw emailaccount en verwijdert die de email na 14 dagen met zijn/haar emailprogramma (m.b.v. het POP protocol) ?

Willy,

Zowel in de webmail als tablet heb ik de zelfde gebruikersnaam(=emailadres). Echter het wachtwoord van beide is anders, dus jouw theorie klopt in mijn geval niet. Ik kom zo helaas niet verder. Ik heb een email account bij kpn en bijhorend mailadres. Als ik de help functie inschakel op de webmail krijg ik talloze mogelijkheden, ja lekker zoek het maar uit zeggen ze dan, Fijn hè klantenservice.

 

Hallo @Frenc ,Zowel in de webmail als tablet heb ik de zelfde gebruikersnaam(=emailadres). Echter het wachtwoord van beide is anders

Een wachtwoord voor een emailaccount is altijd hetzelfde, of je nu van de webmail of een extern programma gebruik maakt, maakt niet uit.

Ieder emailaccount heeft zijn eigen emailadres en w.w. en 1 emailaccount kan dus geen verschillende wachtwoorden hebben.

Alleen de aliassen vallen onder een bepaald emailaccount en die aliassen hebben ook weer hetzelfde w.w. als het echte emailaccount.

 

Reputatie 7
Badge +10

@Frenc 

Kun je dat emailprogrogramma opnieuw installeren ? Dat zou ook nog kunnen helpen.

Je moet in staat zijn om met jouw gebruikersnaam + wachtwoord binnen te kunnen komen bij die ene mailbox, bij zowel de webmail als jouw emailprogramma.

Heb je een ander emailaccount bij een andere provider (bijv. GMail, Microsoft, …….. ) die ook email van jouw KPN account ophaalt ? En dan jouw mail verwijdert ?

Ik heb de instellingen van de webmail bekeken en er is geen optie om de post na een XXX dagen te laten verwijderen.

Vul bij “Privé gegevens” bij jouw profiel hier op het forum klantnummer(s), gebruikersnamen, emailadressen in . Als je dat  gedaan hebt, plaats dan hier een nieuwe reactie. En wacht op de reactie van een moderator. Hopelijk is de moderator in staat uit te zoeken wat er aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Frenc, als e-mails na 14 dagen verdwijnen uit de webmail, lijkt het er sterk op dat er in een e-mailprogramma is ingesteld dat berichten na 14 dagen verwijderd worden van de e-mailserver. 

Reputatie 7
Badge +10

@Frenc

Over het verdwijnen van email uit de webmail na 14 dagen:

Wijzig eens het wachtwoord voor jouw account. Als de email daarna wel bewaard blijft dan was er iemand anders die email van jouw account verwijderde na 14 dagen.

Ik persoonlijk heb in mijn emailprogramma dat ik gebruik op mijn laptop 2 accounts gemaakt. Ééntje dat met POP werkt en ééntje dat met IMAP werkt. Bij het POP account heb ik ook een optie geselecteerd dat een kopie van alle email op de KPN emailserver laat staan. Op die manier heb ik altijd een kopie van alle email op mijn laptop staan.

Het kan bijna niet anders dan dat een van je e-mailprogramma's de e-mails ouder dan twee weken wist. Dat e-mailprogramma is dan waarschijnlijk ook via POP verbonden met je e-mailaccount.

Tips/suggesties:

  • Werk liefst via het IMAP protocol. Liefst niet via POP. Bij het instellen van een account in je e-mailprogramma krijg je altijd die keuze en vaak zal dan ook IMAP de default keuze zijn.
  • Gebruik een goede, stabiele en gebruiksvriendelijke e-mailclient op je pc zoals eMClient (freeware als je max 2 e-mailaccounts gebruikt). Op tablets en telefoons zijn er veel vergelijkbare goede apps. Daar is het voornamelijk een kwestie van smaak. De Gmail app en de Outlook app zijn in ieder geval goede keuzes. De standaard e-mail app van Samsung staat wat minder goed bekend, zou ik afraden.
  • Neem liever een algemeen e-mailaccount bij bijv Google (Gmail) of Microsoft vanwege de mogelijkheden en betere online omgeving en het feit dat je niet van e-mailadres hoeft te wisselen als je van provider wisselt.
  • Wat je meldt over verschillende wachtwoorden voor hetzelfde e-mailaccount op webmail en op je tablet of pc is onmogelijk. Er is maar één wachtwoord. Je kunt zeker zijn van dat wachtwoord door het via webmail in te stellen of te wijzigen. Gebruik dan dat het emailadres en dat wachtwoord voor de toegang via de e-mailclient via je pc, tablet of telefoon.