Beantwoord

Webmail agenda: meldingen bij afspraken en synchroniseren

  • 2 May 2020
  • 2 reacties
  • 1149 keer bekeken

ik heb al mijn jaarlijks terugkerende afspraken in kpnmail gezet

echter ik krijg geen melding bv bij een verjaardag

en synchroniseren met bv agenda kan niet

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 May 2020, 13:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb me er nog nooit zo in verdiept. Maar volgens mij heb je aan die agenda in kpnmail niet zoveel. Want het synchroniseert nergens mee dacht ik. Misschien met een speciale app, maar niet met de standaard agenda app van Android of Appel. Dacht ik. Er komt hier opt forum wel eens meer een vraag over voorbij.

Reputatie 7
Badge +30

Welkom op het forum, @jaap41amersfoort! Sorry voor de late reactie, het is nogal druk hier. Je geeft aan dat je geen melding krijgt. Dit kan wel, maar dat moet je dan zelf instellen. Dat kan op twee manieren. 

Om standaardherinneringen in te stellen ga je via Instellingen (⚙️) naar Agenda. Je krijgt dan dit scherm te zien. Herinneringen voor afspraken stel je in het middenstuk in.

 

Standaard zijn er geen herinneringen ingesteld. Om dit wel te doen klik je op de groene tekst ‘Geen herinnering’ bij het soort afspraak dat je wilt aanpassen. Er verschijnt dan een pop-up venster. Die is dan nog leeg met alleen een knop ‘Herinnering toevoegen’. Klik daar op en dan heb je de mogelijkheid om de specifieke herinnering in te stellen. Je kunt dan in het eerste uitvouwmenu kiezen of je die herinnering wilt ontvangen als een Kennisgeving (melding in de webmail zelf), een audiosignaal of dat je er een e-mail over wilt krijgen. In het tweede en derde menu kun je de tijd specificeren wanneer je de herinnering wilt krijgen. Klik vervolgens op ‘Toepassen’ om dit op te slaan.

 

Nadat je dit hebt ingesteld voor de soorten afspraken waar je een herinnering voor wilt zal dit voor elke nieuwe afspraak van dat type van toepassing zijn.

Wil je per afspraak bepalen of je een herinnering krijgt, dan kun je dit instellen op het moment dat je de afspraak maakt. Bij het maken van een afspraak krijg je dit scherm te zien. Als je daar wat verder naar beneden scrollt zie je het kopje ‘Herinnering'. Standaard staat hier dan niets (tenzij je de stappen hierboven hebt gevolgd en wel een standaardherinnering hebt ingesteld). Je kunt vervolgens op groene tekst eronder klikken om de herinnering te maken. Je krijgt dan dezelfde pop-up als hierboven. Ook kun je op deze manier een bestaande herinnering aanpassen. 

 

Heb je al bestaande afspraken waar je nog graag een herinnering aan wilt toevoegen dan kan het ook op deze manier. Dubbelklik dan op de afspraak in de agenda om hem te bewerken. je krijgt dan hetzelfde scherm te zien met dezelfde opties.

 

Dan, het synchroniseren van de agenda met andere apps/agenda's. Dat kan, hoe je dat doet lees je in dit bericht.