Vraag

E-mail behoud na overstap Solcon?

  • 19 February 2019
  • 15 reacties
  • 2169 keer bekeken

Na aanleg glasvezel in het buitengebied moest ik noodgedwongen voor een andere provider kiezen...Het werd Solcon. Wat een drama als je KPN gewend was. TV kijken, opnemen, terugkijken alles even onhandig en omslachtig vergeleken met KPN. Netflix App in zenderaanbod? Mooi niet bij Solcon. Maar goed, ik kon in ieder geval mijn "hetnet" emailadressen behouden omdat Solcon 100% dochter van KPN is. Bij het opzeggen dit HEEL DUIDELIJK aangegeven. De dame die ik aan de lijn had bezweerde me dat het goed kwam, zeker omdat ik ook nog mobiele abonnementen heb lopen bij KPN.
Vanmorgen een mailtje dat alle 4 mijn "hetnet" mailadressen per 5 maart worden stopgezet. Dit kan niet waar zijn!!!! Waar gaat dit mis? Wat moet ik doen?
Mitch

15 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedenavond Mitch, bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je overstapt, heb je inderdaad de keuze om je e-mailadressen te behouden. Deze worden niet overgenomen door de nieuwe provider (dit idee krijg ik als ik bovenstaande reactie lees), maar je behoud dan een e-mail only abonnement bij KPN. Hiervoor betaal je maandelijks € 7,50, waardoor je jouw KPN mailadressen kan blijven gebruiken. Op het moment dat je dit hebt aangegeven en hiermee akkoord bent gegaan, zou je dat bericht niet moeten krijgen! Dus ik help je graag verder, om dit alsnog in orde te maken. Zolang ze niet zijn opgeheven zou ik het namelijk moeten kunnen herstellen.

Hiervoor heb ik wel wat gegevens van je nodig. Zou je jouw Forum profiel willen voorzien van naam, postcode + huisnummer en klantnummer (van het abonnement die opgezegd is of wordt)? Dan hoop ik dat ik snel voor meer duidelijkheid kan zorgen.
Reputatie 7
Op het moment dat je overstapt, heb je inderdaad de keuze om je e-mailadressen te behouden. Deze worden niet overgenomen door de nieuwe provider (dit idee krijg ik als ik bovenstaande reactie lees), maar je behoud dan een e-mail only abonnement bij KPN. Hiervoor betaal je maandelijks € 7,50, waardoor je jouw KPN mailadressen kan blijven gebruiken.
Maar Solcon geeft aan dat je gratis de KPN emailadressen kunt behouden zolang je klant blijft bij Solcon.


@Susan_, wat kan jij voor TS betekenen in de communicatie met Solcon.
In een eerder topic zie ik zojuist dat ik niet de enige ben die tegen deze waanzin aanloopt...Wat is dit voor onzin dat KPN naar Solcon wijst en Solcon naar KPN. Er is harde toezegging gedaan en ik wil dat dit wordt nagekomen. Ik heb mijn forum profiel aangevuld met de gevraagde informatie. Ik heb ook de helpdesk van Solcon gevraagd zich er mee te bemoeien. Wat een ongelooflijke frustrerende gang van zaken....
Mitch
https://www.solcon.nl/particulier/kpnmail/

Bel naar de opzeglijn (0800-0402) van KPN en zeg uw abonnement telefonisch op.

Bij het opzeggen van uw KPN abonnement geeft u aan dat u uw huidige e-mailadressen wilt behouden, omdat u overstapt naar Solcon.

De klantenservice van KPN zorgt dat uw e-mailadressen behouden blijven.
Reputatie 7
Badge +21
@wjb, dat heb ik even helemaal over het hoofd gezien, excuses!

@Mitch, ik heb een ticket aangemaakt zodat hiernaar gekeken wordt. Je krijgt een sms op het contactnummer dat bij ons bekend is, dat we hiermee bezig gaan en proberen de e-mailadressen te herstellen! Het kan zijn dat we je hier nog over bellen. Maar er gaat naar gekeken worden!
Dag Susan,

Hierbij reactie van Helpdesk Solcon:

Geachte heer H,

Hartelijk dank voor uw bericht. In antwoord op uw bericht kan ik u het volgende mededelen.

Behoud van uw kpn e-mail adressen is inderdaad mogelijk. Solcon kan deze adressen niet overnemen, maar de afspraak is
dat KPN een e-mail-only abonnement voor u aanmaakt, en een kortingsregel waardoor dit voor u als Solcon klant gratis is.

Helaas zijn niet alle helpdesk medewerkers bij onze collega's van KPN op de hoogte van deze regeling. Om de
e-mailadressen te behouden kunt u contact opnemen met de afdeling "Save" van KPN. Dit kan via het algemene nummer 0800 -
0402 en dan kunt u zich laten doorverbinding. Binnen de afdeling "Save" moet iedereen op de hoogte zijn van deze regeling.

Mijn excuses dat dit zo moeilijk verloopt bij onze collega's.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

**************
Customer Care - Salesdesk
Reputatie 7
Badge +9
Zou het niet mogelijk zijn om eenzelfde regeling zoals Solcon heeft met KPN voor het behoud van KPN-emailadressen na een overstap naar Solcon, ook te hanteren voor Telfort en XS4ALL? Per slot van rekening maken die ook deel uit van KPN. Dus het aan deze overstappers met een korting aanbieden van een Email Only-abonnement, zoals bij Solcon.

Dit zou bovendien voorkomen dat mensen die nu overstappen van KPN naar Telfort of XS4ALL hun KPN-emailadressen kwijtraken, en straks na de integratie van Telfort en XS4ALL in KPN weer nieuwe KPN-emailadressen krijgen.

Is dit een idee om intern aan te kaarten, @Susan_ ?

Toegegeven: er zit enig eigenbelang bij, want ik stap binnenkort over van KPN naar XS4ALL omdat ik bij XS4ALL een modem kan gebruiken waarop ISDN-apparatuur kan worden aangesloten. Wel wil ik na de overstap mijn KPN-emailadressen behouden.

Piet.
Zou het niet mogelijk zijn om eenzelfde regeling zoals Solcon heeft met KPN voor het behoud van KPN-emailadressen na een overstap naar Solcon, ook te hanteren voor Telfort en XS4ALL? Per slot van rekening maken die ook deel uit van KPN. Dus het aan deze overstappers met een korting aanbieden van een Email Only-abonnement, zoals bij Solcon.

Dit zou bovendien voorkomen dat mensen die nu overstappen van KPN naar Telfort of XS4ALL hun KPN-emailadressen kwijtraken, en straks na de integratie van Telfort en XS4ALL in KPN weer nieuwe KPN-emailadressen krijgen.

Is dit een idee om intern aan te kaarten, @Susan_ ?

Toegegeven: er zit enig eigenbelang bij, want ik stap binnenkort over van KPN naar XS4ALL omdat ik bij XS4ALL een modem kan gebruiken waarop ISDN-apparatuur kan worden aangesloten. Wel wil ik na de overstap mijn KPN-emailadressen behouden.

Piet.

Telfort en Xs4All gaan automatisch op in KPN waarbij de e-mailadressen toch al bewaard blijven.
Reputatie 7
Badge +9
@Jan-D Dat geldt nog niet voor degenen die overstappen naar Telfort en XS4ALL voordat de integratie met KPN heeft plaatsgevonden. Voor hen zou deze 'tussenoplossing' of 'overgangsregeling' wel prettig zijn.

Piet.
Reputatie 7
Badge +21
@Mitch, dankjewel! Het is inderdaad (nog) niet overal zo bekend. Dat merkte je al aan mijn reactie, terwijl wij hier op het Forum vaak goed op de hoogte zijn! Heb je inmiddels al contact kunnen opnemen met onze afdeling Save? Ik verwacht dat je begin volgende week ook nog gebeld wordt naar aanleiding van het ticket die ik voor je heb ingeschoten.

@P.J.M. van der Vooren, zeker een idee! In dit grote proces zal er zal vast en zeker over gediscussieerd zijn en aan gedacht zijn!
Reputatie 7
Badge +9
@Susan_ Wellicht dat je dit voorstel kunt doorzetten naar een afdeling bij KPN die dit zou kunnen verzorgen?

Piet.
Reputatie 7
Badge +21
@P.J.M. van der Vooren, zeker kan dat! Ik kan alleen geen belofte doen dat dit meegenomen wordt of hier een terugkoppeling van komt. Het is aangegeven, maar het is dus een grote kans dat het daarbij blijft.
Reputatie 7
Badge +9
We wachten het gewoon af, @Susan_ . In ieder geval dank voor de moeite.

Piet.
Reputatie 7
Badge +21
@Mitch, heb je inmiddels al reactie gehad van ons? Telefonisch of via e-mail? Ik heb namelijk een ticket aangemaakt, maar kan hem zelf niet inzien!
Dag Susan,

Helaas niet. Ik heb inmiddels een gmail adres aangemaakt en mijn abonnement bij Solcon opgezegd. Betekent concreet dat het in ieder geval per 31 maart ophoudt. Ik ben er gewoon klaar mee om overal zelf achteraan te moeten zitten en strijd te moeten voeren voor de onbenulligste dingen. Zoals al eerder aangegeven, ik had graag KPN klant gebleven maar dat was onmogelijk op dit nieuw aangelegde glasvezel netwerkje...Deze zogenaamde vooruitgang en het uitgemolken marktdenken bederft een hoop. Het televisiekijken via Solcon is zo ongelooflijk waardeloos en zo ergerniswekkend dat ik daar sowieso klaar mee was. Als zelfs jij het niet voor elkaar krijgt om een ticket te benaderen dan is er sowieso iets goed mis.
Dank voor je inspanningen en een goed weekend gewenst!

Mitch

Reageer