Beantwoord

E-mail foutcode 0x80072f89

  • 2 March 2024
  • 13 reacties
  • 97 keer bekeken

KPNplanet mail wil niet meer versturen en geeft foutcode 0x80072f89 aan. Dit gebeurt alleen op een laptop met Windows 10. Op de tablet en telefoon werkt het wel, net als met webmail. Het account verwijderen is gelukt. Het opnieuw installeren lukt niet. Wat kan dit zijn?

icon

Beste antwoord door GeSp 4 March 2024, 23:04

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik kan je als eerste adviseren om te proberen om andere beveiligingsoftware af te sluiten. Norton kan bijvoorbeeld de oorzaak zijn. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @e mail foutcode 0x80072f89, welkom bij onze community! Ik zie dat Ariën al wel een goede noemt, heb je dit probleem ook als je Norton eens uitzet?
We hebben hier ook een handig topic over:

Na het verwijderen van MacAfee kon ik KPNmail weer toevoegen. Dat is al een beetje winst. Na het account toegevoegd te hebben synchroniseert de mail echter niet. Alle postvakken (In, uit, concept, verzonden en verwijderd) blijven leeg. Dit terwijl er echt wel mail in staat. Ook na een uur wachten is er nog geen verandering. Zelfs niet na een nacht :-( Ook het actief synchroniseren brengt geen verbetering.

Het betreft trouwens een KPNplanet.nl emailaccount.

Sinds een aantal maanden is verificatie c.q. authenticatie verplicht bij het afhandelen van mail via KPN-servers, dus ik zou de instellingen even nalopen @e mail foutcode 0x80072f89 

Ik heb het account al diverse keren verwijderd en opnieuw op gezet. Dat gaat wel goed, dwz geen foutmelding. Mis ik dan een stap?

Ik heb het account al diverse keren verwijderd en opnieuw op gezet. Dat gaat wel goed, dwz geen foutmelding. Mis ik dan een stap?

Wat ik al eerder schreef, is verificatie wel aangevinkt in je eigen mailprogramma? @e mail foutcode 0x80072f89 . Bij de webmail speelt dat geen rol, dan staat het automatisch goed.

 

De verificatie staat aan zoals je ziet.

Er is geen externe beveiligingssoftware aanwezig en ook als Windows Defender uitgeschakeld is synchroniseert de mail niet. Grrrr

SMTP poort moet 587 zijn @e mail foutcode 0x80072f89 

Reputatie 7
Badge +18

Lijkt mij ook handig om de servernamen in te vullen, zoals het in jouw afbeelding staat gaat het zeker niet werken @e mail foutcode 0x80072f89 

 

 

Zie ook deze pagina waar je die instellingen kan vinden: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Beste GeSP,

Dit is de oplossing! Best apart dat de app alles zelf invult, net als jaren geleden gedaan is, en dat dat nu niet meer volledig is. 

smtp 587:0 wordt niet geaccepteerd, :1 wel.

Belangrijkste is dat het weer werkt!

Aan allen die gereageerd hebben, Bedankt voor alle hulp!!

Reageer