Beantwoord

E-mailaccount verwijderen, kan dat?

  • 12 February 2019
  • 13 reacties
  • 279 keer bekeken

Reputatie 1
Ik gebruik web mail van kpn op mijn laptop heb ik ook een outlook en windows edge mail acccount kan ik die verwijderen en alleen mijn kpn webmail gebruiken??
Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Brasz 13 February 2019, 17:24

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Wil je echt zeggen dat je jouw mail leest via webmail (https://webmail.kpnmail.nl).
Het is toch veel prettiger om jouw KPN mailaccount in Windows Mail te configureren zodat je in Windows mail jouw mailtjes kunt lezen, beantwoorden en versturen.
Wil je echt zeggen dat je jouw mail leest via webmail (https://webmail.kpnmail.nl).
Het is toch veel prettiger om jouw KPN mailaccount in Windows Mail te configureren zodat je in Windows mail jouw mailtjes kunt lezen, beantwoorden en versturen.

Hallo @wjb
Alles via de webmail heeft ook voordelen, alle risico's blijven op de e-mailservers staan, geen rotzooi op je pc.
Dus, @Brasz , inderdaad, je kunt alleen met webmail werken, je werkt dan als het ware in 'the cloud' en niet op je eigen pc, vergelijk het met internetbankieren of je aangifte invullen, dat gaat ook in the cloud.
Een nadeel is er ook, als de webmail niet beschikbaar is loop je vast, dus het is verstandig belangrijke mail op te slaan en uit te printen.
Reputatie 7
Alles via de webmail heeft ook voordelen, alle risico's blijven op de e-mailservers staan, geen rotzooi op je pc.
Ik moet er niet aan denken dat ik alles via webmail zou moeten doen. Webmail is t.o.v. een mailcliënt zoals bijvoorbeeld Windows Mail of Outlook mijns inziens enorm gebruiksonvriendelijk. Ik kan er echt niet bij als mensen daar genoegen mee nemen terwijl op Windows 10 standaard een mailcliënt aanwezig is (Windows Mail) waar, in een paar klikjes, jouw KPN emailaccount in geconfigureerd kan worden.

Alles via de webmail heeft ook voordelen, alle risico's blijven op de e-mailservers staan, geen rotzooi op je pc.Ik moet er niet aan denken dat ik alles via webmail zou moeten doen. Webmail is t.o.v. een mailcliënt zoals bijvoorbeeld Windows Mail of Outlook mijns inziens enorm gebruiksonvriendelijk. Ik kan er echt niet bij als mensen daar genoegen mee nemen terwijl op Windows 10 standaard een mailcliënt aanwezig is (Windows Mail) waar, in een paar klikjes, jouw KPN emailaccount in geconfigureerd kan worden.

Hallo @wjb , ikzelf gebruik ook de windows mail op de computer volgens het imap protocol, dan werk je toch ook rechtstreeks op de emailserver, ieder zijn voorkeur.
Reputatie 7
Hallo @wjb , ikzelf gebruik ook de windows mail op de computer volgens het imap protocol, dan werk je toch ook rechtstreeks op de emailserver, ieder zijn voorkeur.
Precies, dat bedoel ik dus, het is toch veel gebruiksvriendelijker om een mailcliënt te gebruiken dan om naar de webmail te gaan. Jij prefereert blijkbaar ook een mailcliënt (Windows Mail) boven webmail (https://webmail.kpnmail.nl).
Reputatie 1
Iedereen bedankt voor jullie reacties, maar kan ik zonder gevolgen twee accounts verwijderen?
Reputatie 7
Zijn die dan voor hetzelfde e-mailadres?
Reputatie 1
Nee
Reputatie 7
Hallo Brasz, welkom hier op het KPN forum. Ik probeer een idee te krijgen wat je graag wilt verwijderen. Je hebt een KPN mailaccount, die je via de webmail gebruikt, en daarnaast een Windows (Live) mail. Klopt dat?
Reputatie 1
Hallo iedereen het probleem is opgelost ik werk nu met 1 E -mail account de 2 andere heb ik verwijderd gaat prima
Reputatie 7
Bedankt voor de terugkoppeling @Brasz! Als je de andere mailaccounts niet gebruikt kun je die prima verwijderen. De community wil je daar graag bij helpen maar, dat is iets wat alleen jij kan beoordelen. Lees je jouw kpnmailaccount via de Webmail of ga je die nu in Outlook uitlezen? :)
Reputatie 1
Ik ga alleen kpn webmail gebruiken,bedankt iedereen.
Reputatie 7
Graag gedaan Brasz, mocht je toch nog vragen hebben, laat het hier weten. De community van KPN helpt je graag 🙂

Reageer