Beantwoord

factuur voor ision mailbox

  • 10 November 2020
  • 8 reacties
  • 65 keer bekeken

Goedendag KPN,

 

Ik heb een oud email account van ision. Deze werkt nog goed en dat wil ik zo houden. Deze dienst is indertijd overgenomen door Telfort en nu door KPN. Op dit email adres heb ik een factuur van KPN ontvangen op naam van:

E MailOnly 2298

Ik wil deze dienst graag op mijn eigen naam zetten oftewel het contract op mijn naam zetten. Kunt u dit voor mij regelen? Graag even persoonlijk (email) contact hierover, zodat we het direct goed kunnen regelen.

edit: Gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 16 November 2020, 10:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het forum @forumvrager. Wil je de contractant aanpassen dan betreft het een contractovername. Dit kun je zelf online regelen. Mocht je nog vragen hebben, hoor ik dat graag.

Dank voor je antwoord @Jeroen_dB. Ik had al gekeken bij “contractovername” en dat heb ik nogmaals gedaan, maar dit geval past niet in de soorten contracten die je daar kunt aangeven.  Het betreft een (gratis) dienst die KPN van Telfort heeft overgenomen. Er is geen contract. De dienst is geen officiële dienst van KPN. Dit is een speciaal geval en iemand binnen KPN zal uit moet gaan zoeken hoe dit op te lossen. Ik wil graag de factuur en de nieuwe contractgegevens opsturen naar de helpdesk van KPN, zodat zij zorg kunnen dragen voor een nieuw contract.

 

Overigens. Ik zie dat er gegevens verwijderd zijn vanwege privacy. Niks op tegen natuurlijk, maar de tenaamstelling en het adres op de factuur zijn verzonnen. Naar ik aanneem door mensen van KPN. “E MailOnly 2298” is geen bestaande contractant. Ik ging ervan uit dat dat evident was en daarom had ik die gegevens opgenomen in de oorspronkelijke vraag.

Reputatie 7
Badge +19

Het gaat om een e-mail only abonnement als ik het goed begrijp. Dat valt onder de categorie internet, tv en bellen. De situatie die jij beschrijft betreft dus wel degelijk een contractovername. Er is weldegelijk sprake van een overeenkomst anders kreeg je ook geen factuur. 

Dank @Jeroen_dB voor je vasthoudende antwoord. Met een beetje flexibiliteit van mijn kant lijkt het inderdaad mogelijk de zaken daar min of meer naar waarheid in te vullen. Op het eind wordt mij echter gevraagd akkoord te gaan met het volgende:

 

Bij een contractovername gaat de nieuwe contractant akkoord met:

  • De overname van de aansluiting(en) en alle daarbij behorende diensten.
  • De overname van eventuele openstaande vorderingen bij KPN van de huidige contractant. KPN kan na de verwerking van de contractovername de nieuwe contractant aanspreken op het betalen ervan.
  • De resterende contractduur van de overgenomen aansluiting(en).
  • Gesplitste facturen worden niet verstrekt. Een eventuele verrekening van kosten dient onderling te worden geregeld, zonder tussenkomst van KPN.
  • De betaling geschiedt via automatische incasso. Bij akkoord ga je een betalingsverplichting aan.
  • KPN behoudt zich het recht voor om de contractovername te weigeren.
  • De algemene voorwaardentarieven en verwerking van persoonsgegevens conform het Privacy Statement.

 

Het probleem is, dat ik niet weet of op het betreffende klantnummer en het fake adres meerdere contracten/aansluitingen bij KPN bestaan of alleen dit bepaalde email only. Kan iemand bevestigen dat er aan dit klantnummer (Dat ik uit privacy overwegingen niet hier kan verstrekken) alleen dit email only contract is gekoppeld en er geen vorderingen open staan?

 

Reputatie 7
Badge +19

Jij kunt op het forum jouw forumprofiel invullen en daar het klantnummer invullen. Forumnprofiel is enkel jou en de KPN moderators te zien.  Als je dat hebt ingevuld, zou je dan mij een seintje willen geven? Dan kijk ik vervolgens allemaal voor je na in onze administratie. 

Dank @Jeroen_dB. Ik heb in het profiel het klantnummer ingevuld.

Reputatie 7
Badge +19

Het betreft een e-mail only abonnement voor €0,00 in de maand. Dus zijn verder geen openstaande vorderingen.  Het klantnummer heeft ook alleen maar dit abonnement eronder hangen. Kortom: Je kunt zonder problemen de contractovername in gang gaan zetten. 

@Jeroen_dB Hartelijk dank voor de support. Ik ben bijna door het proces heen. Nu moet ik het identiteitsbewijs van de oude contractant opsturen. Ik verzin wel wat. Ik ben benieuwd of het geaccepteerd gaat worden. In ieder geval: tot zover bedankt.